ffdt ha scritto:babatriestina ha scritto:[...]
Forse non ti è ancora chiaro che non si trattava di una scritta precedente, che nella vecchia abside non c'era , ma di un altro modellino dello stesso concorso 1932. [...]
ok, xe vero, no me xe ciaro ...
Adler el lo ga datado inizio '900 e
ti te ga dito che
forsi el iera de 'l concorso ma dopo no go visto gnente de sicuro
... e continuo a preferir cuel'altra scrita ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D
Bon no ariverò a scriver tutto in tutte le lingue, ma vedemo de taiar la testa al toro:
1 son andada al Castel de san Giusto: el xe serado in preparazion della mostra del trecento a Trieste, riapri al 29 luglio: gnente de far "de visu"
2 son andada al baracchin che vendi cartoline soto el campanil, no xe la guida del castel
3 son andada ai Musei civici, zercando se trovavo là la pubblicazion: de lunedi xe serado
alora son andada in Civica, nova sede, e go trovado per lo meno el piccolo catalogo del castel ed 2007, da cui riporto: go una fotocopia della paginetta, l'immagine xe in bianconero ma no xe dubbi che xe el modelin postado de Adler.
pagg 88.89
Guido Marussig e il concorso per la decorazione dell'abside della cattedrale di san Giusto
[..]Qui, dall'estate del 2006, sono ospitati i tre bozzetti presentati dal pittore triestino Guido Marussig ( Trieste 1885-Gorizia 1972) al concorso bandito dal Comune di Trieste nel novembre del 1926 per la nuova decorazione a mosaico dell'abside maggiore della cattedrale di san Giusto: un grande modello dell'abside in legno dipinto ( inv.35311) e due grandi dipinti raffiguranti un Angelo ( inv. 21247) e una testa della Vergine ( inv.21245), restaurati nel 2003 grazie al contributo di Etta Carignani Melzi.
Il bando prevedeva che venisse riproposto il tema dell'Incoronazione della Vergine, ovvero il soggetto dell'affresco quattrocentesco che originariamente campeggiava nel catino absidale, distrutto nel 1842.
nel mese di dicembre del 1927 furono premiati il bozzetto del pittore veneziano Guido Cadorin ( Venezia 1892- 1976) e quello d i Guido Marussig, entrambi ammessi ad un nuovo concorso ristretto.
Vinse poi il concorso Guido Cadorin, che eseguì tra il 1930 e il 1933 il mosaico che tuttora campisce la calotta absidale della Cattedrale triestina.
la composizione di guido Marussig venne comunque considerata in ogni elemento corrispondente alle indicazioni del bando, convincente nella composizione e nello stile, cosicchè la giuria propose di acquistarne i bozzetti per i Civici musei di storia ed arte.
Questo taia la testa al toro per certi aspetti:
1 no ghe xe alcun dubbio più che el modellin postado de Adler sia el modellin de Marussig ( inv. 35311) del concorso 1926 e no una abside precedente ( e Adler gaveva dito che no gaveva letto ben)
resta alcuni punti per completar:
1 no ghe xe el bozzetto de Cadorin, per controllar se la scritta fazeva parte del bozzetto o xe stada aggiunta al momento del esecuzion: mi fin che no vedo el bozzetto, no posso escluder che anche Cadorin gavessi previsto un scitta ala Madonna e po i gabi cambiato per motivi meno artistici
2 se parla sempre dei mosaici, e no dela scelta del marmo verde, che a ti te fazeva mal de panza
3 no se sa chi che iera la giuria nè xe spiegade
in questo libro le motivazioni della scelta
4 no go ancora trovado la foto dela vecia abside del 1842, ma, tranquillo, se la go vista la ritroverò.
Ma a questo punto, permettime de dir come che ghe iero arivada de sola e perchè gavevo espresso dubbi sull'affermazion de Adler:
Mi sti bozzetti li go visti no una, no due, ma
tre volte:
1 co i gaveva fatto una mostra a Palazzo Costanzi per un anniversario de san Giusto, più o meno i anni del giubileo, e senza comprar el catalogo me gavevo letto quella volta le didascalie
2 iero stada al Revoltella alla mostra de Guido Marussig del 2004 e anche là go visto sti bozzetti e le spiegazioni annesse.
3 sto anno al 1 maggio, iero senza macchina fotografica, ma go fatto una visita accurada al castel e go visto i bozzetti e go letto cola calma le didascalie.
Po, go una certa idea de storia dell'arte e saverò distinguer una pittura dei anni venti-trenta del novecento de una de metà ottocento, e savevo benissimo che ai primi del Novecento no ghe iera stado alcun cambiamento nel abside.
La lettura dele didascalie delle mostre, o te me credi o devo andar a zercar i dati con altre ricerche in civica, spiegava, a mio parer convincentemente , che el bozzetto de Marussig iera molto bel, ma- e soprattutto qua ghe volessi veder el angelo che Adler no ne ga messo, ma forsi el lo zonterà o troverò una immagine mi- el iera troppo de stile moderno e la composizion de Cadorin, più tradizional, fazeva meno a pugni col resto dela cesa e cole due absidi laterali coi mosaici medievali.