Cucina triestina

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Nini Naridola
distinto
distinto
Messaggi: 1496
Iscritto il: dom 10 giu 2012, 17:32

Re: Cucina triestina

Messaggio da Nini Naridola »

Anche in Olanda se magna pesse crudo. In gioventù, co iero là, me son fato bele magnade de "maatje" la renga (aringa) cruda che i vendeva in barachete come de noi i vendi le castagne. Dopo go savù dai biologi marini dela Anisakidiosi provocada da un parassita intestinal del pesce. Me par che bisogna congelar le renghe per purificarle e no servi gnanca la salamoia. Vet Ritter i ghe ne saverà de più.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina triestina

Messaggio da Ciancele »

Nini Naridola ha scritto:Anche in Olanda se magna pesse crudo. In gioventù, co iero là, me son fato bele magnade de "maatje" la renga (aringa) cruda che i vendeva in barachete come de noi i vendi le castagne. Dopo go savù dai biologi marini dela Anisakidiosi provocada da un parassita intestinal del pesce. Me par che bisogna congelar le renghe per purificarle e no servi gnanca la salamoia. Vet Ritter i ghe ne saverà de più.
Spero che te gabi magnà co' la zivola cruda e dopo bevù un bicerin, de quei pici col manigo a sinistra. Mi son sta nel 1957. Co' la Vespa 150. No in gioventù, gavevo za 30 ani. Matusaleme.
Ma forsi el problema xe coi sardoni FRESCHISSIMI. Cito un mio invio ala Citadela: ... e pedoci e pulisi senza babe bikarize, ma anca nostri crepa se no ga drugarize. (Traduzione per i non autoctoni: ... e pidocchi e pulci nell'atollo di Bikini senza le loro abitanti, pure i nostri decedono se non hanno le compagne. Go tradoto a senso. Speremo che se capisi.) Co' i riva de noi i xe za mortus est e i parasiti xe tuti morti, de fame. Forsi par quel no xe pericolo magnarli senza cusinarli. El sugo de limon sarà al masimo a temperatura ambiente, in tai sardoni FRESCHISSIMI la temperatura devi rivar oltre i 70 gradi. Mi provarò a farli. Se dopo no ciapè più post de mi, comincè a farve pensieri.
Con tute le renghe ch'el ciapa in tal Po, el ne podarà dar boni consigli. ;--D ;--D


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina triestina

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto:no so, per mi pesse crudo xe roba de giaponesi.
Parchè te la ga coi cin ciun cian. Lori i disi che el manzo crudo (carpacio) xe pai taliani. :cheezy_298:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41504
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina triestina

Messaggio da babatriestina »

mi no magno gnanca manzo crudo. No so gnente de cusina giaponese ma no me ispira. preferisso el cin ciun cian dei Cinesi,c he almeno go una vaga idea perchè le rizete le go provade a far in casa mi. E iero in Cina nei anni 80 che o se magnava quel che i te sbatteva o nisba. E no iera preciso de quel che i te da qua nei ristoranti cinesi. Pesse crudo magnava el Gollum


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina triestina

Messaggio da Ciancele »

El mio dotor me disi sempre che legio tropo, e più che legio più m…ediamente erudito divento. Sta volta go leto de novo una roba sule aciughe in bianco. Bianco xe anca el ninziol dela morte. Le acciughe portatrici di morte. Parchè? Ma, come che gavemo za visto, a causa dele larve de un parasita (anisakis simplex). Nela riceta i consiglia de tignir i pesi nel congelator per 12 ore a –30 gradi. Sicome che noi a casa no gavemo una roba compagna, ‘lora per 1 setimana a –18 gradi. Le larve mori. O de fame o de fredo. Me par de vederle che prima le comincia a bater broche e po senza pluzer ghe se iaza i pie. Dopo i sardoni vien friti, e coi sardoni anche le larve. Noi credemo che sia i sardoni a gaver bon gusto. No, sbaliemo! Se i anisakis simplex friti che i xe cusì boni. No me maravilio che vermi sia boni, i ga proteine.


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5363
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Cucina triestina

Messaggio da nonna ivana »

Una logica perfetta, Ciancele...che occorre fare oltre alla lettura, per mantenere la mente ben oliata ed efficente, come la tua?
Scusa gli errori di battitura, con 'sto aggeggio mi sento all'asilo a scrivere le...aste!
Non mangio le alici in bianco...ma solo cotte, a strati, con pangrattato, prezzemolo e aglio, poi in forno, o sono sardine, boh!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina triestina

Messaggio da Ciancele »

nonna ivana ha scritto:Una logica perfetta, Ciancele...che occorre fare oltre alla lettura, per mantenere la mente ben oliata ed efficente, come la tua?
Troppo buona. Prova con petesismi de petes (alcol). :clapping_213: :cheezy_298:


VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Re: Cucina triestina

Messaggio da VetRitter »

Nini Naridola ha scritto:Vet Ritter
scuseme, 'rivo tardi, e Ciancele gà zà spiegà ben l'anisakiasi, in pratica xè come el verme solitario che se podaria ciapar magnando porco crudo..
Ciancele ha scritto:tute le renghe ch'el ciapa in tal Po
renghe da po co...


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina triestina

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto: mi no magno gnanca manzo crudo. No so gnente de cusina giaponese ma no me ispira. preferisso el cin ciun cian dei Cinesi,c he almeno go una vaga idea perchè le rizete le go provade a far in casa mi. E iero in Cina nei anni 80 che o se magnava quel che i te sbatteva o nisba. E no iera preciso de quel che i te da qua nei ristoranti cinesi. Pesse crudo magnava el Gollum
Mi iero nel 1944 ala Tot. Anca là o te magnavi quel che i te sbateva o nisba. Fazit: La fame è il miglior cuoco. :arf2_140:


Torna a “Ricete”