Toponomastica

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

Me par che nissun ga mai menziona` Via Giovanni Bosco. Ghe jera un periodo che la via jera ciamada via dei Lavoratori, imagino per via dele casete picie che jera stade costruide, apunto per quei che lavorava nela zona, forsi nei cantieri. La via cominciava proprio sito i Salesiano e la rivava zo vizin del scalo legnami, vizin al jutificio.

Dopo, no so de quando, l'unico trato che vigniva ancora ciama` via dei Lavoratori, jera proprio sto ultimo toco.
Allegati
casette lavoratori.jpg
casette lavoratori.jpg (35.7 KiB) Visto 9317 volte


refolo

toponomastica

Messaggio da refolo »

Premesso chei noi gabi cambia'.

Se ciama SAN GIOVANNI BOSCO...
la xe parallela alla via d'Isella e difronte passa' via d'ALVIANO e dopo XE ANCORA LA VIA DEI LAVORATORI.
questo so' perche' a quei tempi mio futuro mari' se le fazeva tutte ste strade in bicicletta per andar a lavorar in cantier San Marco.

Maria aka refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

via dei lavoratori (grazie a google)
Allegati
LAVORATORI.jpg
LAVORATORI.jpg (72.96 KiB) Visto 9317 volte


refolo

toponomastica

Messaggio da refolo »

Ti te ga' guarda' sotto Google, mia fia ga' compra' la mappa de Trieste per suo papa'. Nova stampada nel 2005 per i Turisti.
se in un anno i ga' cava' via San Givanni Bosco? questo te savera' ti' che te son la'.

Maria aka refolo


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Dala mappa o dala città?, Perchè via S.Giovanni Bosco ala esisti ancora e xe l'ultima trasversale a destra de Piazza Garibaldi prima de salir in via Molino a Vento. No son brava a ricordarme tuti i nomi dele vie che xe là intorno, spero de aver scrito giusto e anche de aver capì ben a cossa che te se riferissi.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
nanaia
ixolan
ixolan
Messaggi: 468
Iscritto il: dom 6 ago 2006, 7:39
Località: trieste

via S. Giovanni Bosco

Messaggio da nanaia »

no, quela che te disi ti xe via DEL Bosco. No credo che Refolo parlassi de questa perchè la termina fra le due galerie sotto la scala Stendhal


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Via San Giovanni Bosco la va de via Ponziana a via d'Alviano, come se vedi qua soto:

PS. E vedendo con Google Map al massimo ingrandimento se vedi ciaramente che xe una zona pedonal. Insoma, un strada 'interna' tra le case, magari anca interota de scalete.
Noté anca quela specie de ponte de sora via Orlandini.
Allegati
picture1.png
picture1.png (45.37 KiB) Visto 9317 volte
picture3.png
picture3.png (353.22 KiB) Visto 9317 volte
Ultima modifica di macondo il mar 17 ott 2006, 11:32, modificato 2 volte in totale.


refolo

toponomastica

Messaggio da refolo »

quel che GO' DITTO? VOI GAVE' RIPETU'. Mi son via tanti anni, ma son stada da pertutto, e se i cambia le vie, non xe colpa mia.

ma se Lucio ga' domanda'? perche' non se pol risponder, fin dei conti voi pode sempre constatar se disemo el vero? chi piu' de voi che se la' e

mette sempre le foto de tutte le robe, strade , portoni, effigi ecc.

Maria aka Refolo


Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

Se gavemo perso completamente su questo sogeto.

Mi so benisimo dove che la via Giovanni Bosco xe. Abitavo a due passi, stando de casa in via Orlandini 48, a poco piu` de 50-60 metri dall'incrocio fra le due vie. La ghe jera l'edicola de Eustachio, e dirimpeto se trovava la macelleria de carne de caval. De fianco de questa jera l'osteria de Tano.

Casette de via Giovanni bosco, edicola, madelleria e osteria xe tute sparide.

Gavevo diversi amici che stava nelle "casette", e la abitava anche el mezzo soprano Bruna Ronchini.

La mia domanda jera questa: Tuti i adulti ciamava sta via ancora via dei Lavoratori, e la jera diferenziada da quel toco col steso nome che va da via Dalviano a via Svevo. Percio` noi co jerimo ancora muleti, ciamavimo anche sta strada via dei Lavoratori non ostante el nome uficial jera via Giovanni Bosco.

Dunque, tornando ala domanda: Ghe xe stado un periodo che la via se ciamava solo via dei Lavoratori e dopo i ghe ga cambia el nome. o la gente la ciamava cussi` solo per el fato che esisteva ste casette a un solo pian, apunto costruide come abitazioni operaie per famiglie che lavorava nela zona?

Se no savemo, no savemo. No fa niente. Xe solo una curiosita`.


Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

'Ssai interessante la tua fotografia aerea Marino. Vedo la casa dove che jera el quartier dove che abitavo, el famoso "muretto" recinta` dale costruzioni de via Orlandini e via Abro che a suo tempo jera sta descrito sul sogeto "La campagneta" verto da Babatriestina.


Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Una ipotesi mia. Magari le due vie le iera tacade fin che i ga verto Via d'Alviano (che la dovessi esser relativamente piú recente). Purtropo mape vecie con ste zone mi ni le go mai viste....

PS Le fotografie aeree de Trieste xe infati imanigi del satelite che te pol veder in Google Maps:

http://maps.google.it/

Scrivi 'Trieste' de sora e la mapa se movi.
Adesso te pol scriver el nome de la via e la mapa cambia e diventa piu grande.
Te pol ingrandir ancora usando el + e - che te vedi in alto a sinistra.
Con le frecie, te pol moverte in tute le direzioni...

Finalmente sula destra che xe tre modi de veder

MAPPA
SATELLITE
IBRIDA

Con SATELLITE e al massimo de ingrandimento par de svolar in elicotero :P :P :P

IBRIDA no funziona col massimo zoom. Torna indrio un livel....


Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

macondo ha scritto:Una ipotesi mia. Magari le due vie le iera tacade fin che i ga verto Via d'Alviano (che la dovessi esser relativamente piú recente). Purtropo mape vecie con ste zone mi ni le go mai viste...
E mi, caro Marino, credo, ma logicamente no go prove, che la tua ipotesi si quela giusta.

Grazie per le indicazioni de Google maps.

L


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

L'ottimo "consulente" che ne segui dall'esterno, che da oggi per facilità ciamerò Mario, me fornissi queste foto e queste spiegazioni:

DEI LAVORATORI

Nel 1968 questo tratto di strada (da via Svevo a via D'Alviano), che precedentemente faceva parte di via D'Isella, ritornò ad avere l'antico nome.

D'ISELLA

Nella ristrutturazione della zona, con l'edificazione di altre case, circa nel 1910, venne costruita un' altra strada, parallela a via dei Lavoratori (il Cavalli propose la denominazione di questa via a ricordo di un toponimo trecentesco, la cui etimologia secondo alcuni deriverebbe da un nome femminile, secondo altri studiosi dall'abbreviazione del latino insulella, ovvero piccola isola), intorno al 1928 venne costruita la sede delle Cooperative Operaie che limitò la via dei Lavoratori all'attuale via D'Alviano e la via venutasi a creare a fianco delle Cooperative risultò la continuazione di via D'Isella.

SAN GIOVANNI BOSCO (ex dei Lavoratori vecia)

La denominazione alla strada, di via dei Lavoratori, deriva dalla presenza di alcuni edifici costruiti alla fine dell' 800 per ospitare gli operai degli stabilimenti industriali della zona.

Nel 1934, anno in cui don Bosco venne santificato, la precedente via dei Lavoratori assunse questa denominazione.
Allegati
dei lavoratori_0001.jpg


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La mappa qua sora xe dei primi del 900.

In sta foto del 1950 circa ghe xe le case dei lavoratori.
Allegati
dei lavoratori_02.jpg
dei lavoratori_02.jpg (60.82 KiB) Visto 9317 volte


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Qua se vedi la zona della via dei Lavoratori dalla via Svevo.

In primo piano c’è l’edificio appena costruito (1928) destinato ad ospitare gli uffici e i magazzini delle Cooperative Operaie.
Allegati
lavoratori_3.jpg
lavoratori_3.jpg (132.97 KiB) Visto 9317 volte


Capuzi garbi

Messaggio da Capuzi garbi »

Ecco fatto! Mistero risolto, grazie a tutti, ma specialmente ad Adler e "Mario". :lol: :lol: :lol:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: via S. Giovanni Bosco

Messaggio da Nona Picia »

nanaia ha scritto:no, quela che te disi ti xe via DEL Bosco. No credo che Refolo parlassi de questa perchè la termina fra le due galerie sotto la scala Stendhal

Perdono, perdono, perdono! Come vedè, mi per le vie son proprio imbranada, per no dir insempiada! :36_1_42: :36_1_42: :36_1_42:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
refolo

toponomastica

Messaggio da refolo »

Amettemo, che tutto quel che disi sia l'amico Mario e Adler sia giusto e mi quel che go' d'avanti i oci xe sbaglia'? se guarde' ben dalla via San Giovanni Bosco per rivar a quella dei Lavoratori, ghe xe una bella distanza! de (EL MIO VECIO ME SUGGERISSI) una svolada de bicicletta alquanto lunghetta. Gira a destra e dopo a sinistra non tacca.
Se prima se ciamava el tutto col stesso nome, non go' mai inteso due vie taiade col stesso nome, perlomeno, non le xe dirette a visavi'.


maria aka refolo


MisterKappa
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 107
Iscritto il: gio 12 gen 2006, 22:17
Località: Roma

Messaggio da MisterKappa »

PIAZZA LIPSIA/DEGLI STUDI/HORTIS

Non ho trovato l'articolo di Covre ma, mentre cercavo qualcosa sulle occupazioni francesi per Sempremi, mi è capitato fra le mani il volume "Trieste e l'Istria nell'età napoleonica", dove si dice qualcosa su questa piazza.
Su iniziativa di Angelo Calafati, che era stato nominato Intendente della Provincia dell'Istria l'otto aprile 1813, vennero intraprese svariate opere pubbliche, tra cui "l'abbattimento degli ingombranti resti dell'ex convento dei Minoriti, in modo da formare, con la risultante area, una nuova piazza che fu denominata, dalla recente vittoria napoleonica, di LUETZEN e che, su progetto di Pietro Nobile (allora a capo del 'Corpo imperiale degl'ingegneri di ponti e strade') doveva essere circondata da monumentali portici neoclassici".
Dopo la restaurazione austriaca il nome fu cambiato, non senza ironia, in Piazza Lipsia.


Salute e bori, e altro no ocori
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41464
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

E no ga durado tanto, visto che la battaglia de Luetzen iera del 2 maggio 1813 ( Luetzen e Bautzen xe le due ultime vittorie de Napoleon) e che la battaglia de Lipsia xe stada del 13-16 ottobre del medesimo 1813!


Torna a “Quartieri e rioni”