Palazzo Vivante
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- babatriestina
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Palazzo Vivante
Lungi de mi scriver tuta la storia de palazzo Vivante, ma za che se parlava del libro.. el palazzo xe nato come palazzo neoclassico nella prima metà del Ottocento
ma verso la fin del ottocento el xe passado alla famiglia Vivante, che lo ga adattado in stile secondo Impero. ( no mal, se i xe quei che se proclamava socialisti, o iera un altro ramo?).
El palazzo xe visitabile in occasion de mostre,e in una de queste occasioni go fatto un per de foto del scalon d'onor
ma verso la fin del ottocento el xe passado alla famiglia Vivante, che lo ga adattado in stile secondo Impero. ( no mal, se i xe quei che se proclamava socialisti, o iera un altro ramo?).
El palazzo xe visitabile in occasion de mostre,e in una de queste occasioni go fatto un per de foto del scalon d'onor
Ultima modifica di babatriestina il ven 10 lug 2009, 18:04, modificato 1 volta in totale.
- babatriestina
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dettagli
su per le scale, xe dei affreschi sempre fine ottocento, quei che i francesi ghe diseva "pompier" e che una volta se considerava de cattivo gusto, come calendari de barbier, e adesso inveze i li ga rivalutai, e i ga recentemente scoperto che i xe de un pittor Schram viennese:
poco se ariva aveder dela scala e xe scuro
El palazzo adesso appartien ala Opera figli del popolo che xe un'associazion cattolica, ma le sale drio vegniva spesso dade ale scole che no gaveva aule, e cussì me son trovada a far lezion a volte nele sale drio: la prima volta che ghe son entrada, el riscaldamento iera modesto, ma go fato lezion in un'aula che gaveva ( 1978-80, quei anni là) un magnifico soffitto a cassetoni celesti con rosoni de oro. l'anno dopo nol iera più, coverto de una tela perchè no vegnissi zo. po iera un'auletta con un camineto finto medioevo, altre aule con magnifici parchetti.. saria bel che i restaurassi.
ghe xe anche un libro sulla storia dei Vivante.
Ancora un dettaglio dei lampadari
dimenticavo: nei anni Venti ghe stava el duca d'Aosta! quel dela Terza Armata, no quel de Miramar
su per le scale, xe dei affreschi sempre fine ottocento, quei che i francesi ghe diseva "pompier" e che una volta se considerava de cattivo gusto, come calendari de barbier, e adesso inveze i li ga rivalutai, e i ga recentemente scoperto che i xe de un pittor Schram viennese:
poco se ariva aveder dela scala e xe scuro
El palazzo adesso appartien ala Opera figli del popolo che xe un'associazion cattolica, ma le sale drio vegniva spesso dade ale scole che no gaveva aule, e cussì me son trovada a far lezion a volte nele sale drio: la prima volta che ghe son entrada, el riscaldamento iera modesto, ma go fato lezion in un'aula che gaveva ( 1978-80, quei anni là) un magnifico soffitto a cassetoni celesti con rosoni de oro. l'anno dopo nol iera più, coverto de una tela perchè no vegnissi zo. po iera un'auletta con un camineto finto medioevo, altre aule con magnifici parchetti.. saria bel che i restaurassi.
ghe xe anche un libro sulla storia dei Vivante.
Ancora un dettaglio dei lampadari
dimenticavo: nei anni Venti ghe stava el duca d'Aosta! quel dela Terza Armata, no quel de Miramar
Ultima modifica di babatriestina il lun 28 dic 2009, 15:14, modificato 1 volta in totale.
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Me xe capità de pasar de quele parti due volte in sti giorni e alora go pensà de meter qualche foto in più de sto palazo, che el saria molto bel (de dentro, come ga mostrà babatriestina el xe ancora belisimo), ma el xe un poco malmeso.
Intanto metemo una foto senza bandiere, cusì a Adler no ghe vien mal de panza e dopo, subito, un'altra de come che lo go resturà mi, a spese mie , giustandoghe el fregio e reintonacando le colone.
El restauro ghe lo dovevo a mio papà che ga dormì in sofita de sto palazo tra el 46 e el 47: la sua camera de leto iera una branda e, me par de ricordar che ghe pioveva anche dentro.
Torando al palazo, el ga un bel timpano (xe giusto ciamarlo cusì Babatriestina?) in alto, che xe bastanza ben conservà
e questo xe un particolare dela decorazion (qualchedun ne conterà che stile che xe)
Soto al timpano ghe xe una decorazion piutosto malandada. Go meso solo un tocheto che xe bastanza intiero; lo go meso in evidenza s'ciarindo el resto. El motivo del fregio se ripeti più volte.
Sora a tre portoni che xe tre lunette con dei basorilievi; mi no ghe ne go viste altre, me vien el sospeto che le sia andade perse.
Questa xe sula faciata a destra e me par che la mostri una dona che fa de scarpelin. Poderia eser l'alegoria dela "Scultura".
Sempre sula faciata, a sinistra ghe xe una dona che se gioga coi capitei, le colone e un compaso e poderia eser l'alegoria de "l'Architetura".
Sul fianco sinistro del palazo se vedi un terzo basorilievo. Xe una dona con in man un mondo, drio un canocial e per traverso un'ancora. No go idea cosa che la pol rapresentar. Pensavo a l'astronomia, ma l'ancora c'entra poco, o senò la navigazion. Ma anche qua son sicuro che Babatriestina completerà l'opera.
P.S. a ogni bon conto, i mii restauri xe virtuali. No se sa mai che a qualchedun ghe vegnisi el dubio.
Intanto metemo una foto senza bandiere, cusì a Adler no ghe vien mal de panza e dopo, subito, un'altra de come che lo go resturà mi, a spese mie , giustandoghe el fregio e reintonacando le colone.
El restauro ghe lo dovevo a mio papà che ga dormì in sofita de sto palazo tra el 46 e el 47: la sua camera de leto iera una branda e, me par de ricordar che ghe pioveva anche dentro.
Torando al palazo, el ga un bel timpano (xe giusto ciamarlo cusì Babatriestina?) in alto, che xe bastanza ben conservà
e questo xe un particolare dela decorazion (qualchedun ne conterà che stile che xe)
Soto al timpano ghe xe una decorazion piutosto malandada. Go meso solo un tocheto che xe bastanza intiero; lo go meso in evidenza s'ciarindo el resto. El motivo del fregio se ripeti più volte.
Sora a tre portoni che xe tre lunette con dei basorilievi; mi no ghe ne go viste altre, me vien el sospeto che le sia andade perse.
Questa xe sula faciata a destra e me par che la mostri una dona che fa de scarpelin. Poderia eser l'alegoria dela "Scultura".
Sempre sula faciata, a sinistra ghe xe una dona che se gioga coi capitei, le colone e un compaso e poderia eser l'alegoria de "l'Architetura".
Sul fianco sinistro del palazo se vedi un terzo basorilievo. Xe una dona con in man un mondo, drio un canocial e per traverso un'ancora. No go idea cosa che la pol rapresentar. Pensavo a l'astronomia, ma l'ancora c'entra poco, o senò la navigazion. Ma anche qua son sicuro che Babatriestina completerà l'opera.
P.S. a ogni bon conto, i mii restauri xe virtuali. No se sa mai che a qualchedun ghe vegnisi el dubio.
- babatriestina
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Go approfittado per rimetter una foto magnada de imaginemagnashack
El palazzo xe del architetto neoclassico Domenico Corti dela prima metà del Ottocento e i ultimi rifacimenti iera del 1905.
Za che te ghe ierai, te podevi darghe una man de pitura virtual al lato destro, scrostado anche quel!
me par che le proposte de interpretazion sia logiche,comunque ecco qua:
http://www.retecivica.trieste.it/triest ... ivante.htm
e che dopo no i scancelli la pagine:
Costruito per uso privato della famiglia Vivante dall'architetto lombardo Domenico Corti.
Oggi si presenta in parte modificato rispetto al progetto originale. Nel complesso però le modifiche hanno lasciato integro l'aspetto nobile e grandioso.
( mi no son sicura al 100% che i lo gabi fatto propio per i Vivante e che no i lo gabbi comprado dopo..difatti trovo fra i proprietari i Garofolo, Marco Salem, i fratelli Vivante)
. Sul frontone l'occhio centrale separa oggi due figure laureate, con caduceo, mentre colgono foglie d'acanto dai ricchi girali, che si sviluppano su tutta la superficie triangolare.
Altri nuovi particolari scultorei si notano nelle lunette dei portoni laterali, attribuite allo scultore veneziano, Angelo Cameroni attivo in quegli anni a Trieste, dove si riconoscono a destra l'allegoria della Scultura e a sinistra quella dell'Architettura. Sulla facciata principale si notino le allegorie delle arti figurative mentre sul lato salita dei Montanelli è raffigurata una donna seduta con globo (senso del potere), cannocchiale e àncora (fermezza).
altra pagina dedicada al palazzo xe questa, che xe nela cache de Google, perchè la pagina no xe più,
percui ricopio la prima parte, relatiova al edificio, po i se dedica alla parte interna e ai soffitti affrescai ,c he ve contavo che xe sul Archeografo
19 - TRIESTE Arte & Cultura - aprile 2007
Capita di rado che lo studio di un monumento architettonico nasca subordinatamente all’indagine storica sui proprietari che vi posero dimora.
Ciò si è bensì verificato di recente, precisamente per Palazzo Vivante a cui è dedicato il libro delle Edizioni “Italo Svevo” che lo considera in ogni suo aspetto. Il libro è infatti “cresciuto” dopo che Franco Meriggi ebbe portato a termine una ben documentata - anche con foto d’archivio - trattazione della sua storia “interna”.
Un lavoro dove, attraverso numerose citazioni delle svariate fonti riscontrate, possiamo riscoprire figure di proprietari (i Garofolo, Marco Salem, i fratelli Vivante) collocabili tra
i personaggi più influenti e facoltosi nella società triestina tra la metà dell’Ottocento e la prima metà del secolo scorso. Se per ognuno di essi il palazzo nobilitato dall’enorme prospetto classicheggiante non poteva che esser motivo di vanto perenne, memoria intoccabile, ci fu peraltro chi, a un certo punto, ebbe l’idea di ingrandire e trasformare gli spazi interni, creando una dimora moderna, esemplare per i suoi tempi quanto a fasto e raffinatezza ornamentale.
Con l’allontanamento dei proprietari allo scoppio dell’ultima guerra poco ci mancò tuttavia che tutto quel bene andasse perduto. Da tempo disabitato e in parte devastato dai pesanti danneggiamenti subiti, negli anni della ripresa che seguirono il palazzo parve d’un tratto rianimarsi.
A farlo rinascere - riadeguandolo a funzioni di tutt’altro tipo rispetto al passato - fu l’associazione che lo acquistò dai Vivante nel 1949. Artefice del salutare cambiamento d’uso - nonché della ricostruzione delle parti crollate e di ampliamenti marginali - l’Opera Figli del Popolo da quella volta continua a gestire e ospitare nella stessa sede, curandone la manutenzione, varie attività d’assistenza giovanile.
Meriggi, socio da lunga data dell’Opera, ce ne riporta un quadro complessivo nel capitolo finale del suo scritto.
Nei testi successivi l’attenzione degli autori si concentra sul palazzo e su ogni sua attinenza d’interesse storico artistico. Costruito su progetto di Domenico Corti dopo la sua morte avvenuta nel 1842, esso mostra nel disegno di facciata con loggia e timpano inequivocabili riferimenti agli schemi convenzionali dell’architettura neoclassica. Raffaele Baldini e Massimo Medica, fatte le dovute distinzioni di ordine stilistico (parziali modifiche vanno riferite all’ing. Giuseppe Sforzi, direttore dei lavori di costruzione), sono tuttavia concordi nel situare il monumento in posizione transitoria nell’ “evoluzione naturale verso l’eclettismo”.
sempre de quel testo, un "babèz" relativo alla ristrutturazion:
Altre sorprese o, meglio, motivazioni più particolari potrebbero tuttavia trapelare spostando l’attenzione sulla vita privata di Fortunato Vivante. Ricchissimo banchiere soprannominato “naso d’oro” per il buon fiuto negli affari, non si era lasciato sfuggire l’occasione di acquistare il palazzo di via Ss. Martiri dove condurre vita da gran signore con la donna da poco sposata: Emma Bessone, prima ballerina della Scala di Milano, di cui si era innamorato vedendola danzare sul palcoscenico del nostro Comunale nel 1887. Da poco risistemato, il teatro poteva in particolare far colpo con il rifacimento globale della decorazione della sala. Luogo, quel teatro, da tener dunque a memoria per la novità degli abbellimenti; anzi, da non scordare proprio, per la circostanza dell’incontro fra i due, inizio della loro unione. Potrebbe dunque, ragionevolmente, esser nata da lì l’idea di ampliare nella nuova casa gli spazi interni, ridistribuendoli in un maestoso, ininterrotto percorso ambientale su due piani con le stanze tra loro collegate da larghe aperture ad arco ribassato che sembrano richiamare l’arco scenico. In ogni modo, a guardarsi intorno, non vien mai meno l’impressione di una spettacolarità d’impronta teatrale.
El palazzo xe del architetto neoclassico Domenico Corti dela prima metà del Ottocento e i ultimi rifacimenti iera del 1905.
Za che te ghe ierai, te podevi darghe una man de pitura virtual al lato destro, scrostado anche quel!
me par che le proposte de interpretazion sia logiche,comunque ecco qua:
http://www.retecivica.trieste.it/triest ... ivante.htm
e che dopo no i scancelli la pagine:
Costruito per uso privato della famiglia Vivante dall'architetto lombardo Domenico Corti.
Oggi si presenta in parte modificato rispetto al progetto originale. Nel complesso però le modifiche hanno lasciato integro l'aspetto nobile e grandioso.
( mi no son sicura al 100% che i lo gabi fatto propio per i Vivante e che no i lo gabbi comprado dopo..difatti trovo fra i proprietari i Garofolo, Marco Salem, i fratelli Vivante)
. Sul frontone l'occhio centrale separa oggi due figure laureate, con caduceo, mentre colgono foglie d'acanto dai ricchi girali, che si sviluppano su tutta la superficie triangolare.
Altri nuovi particolari scultorei si notano nelle lunette dei portoni laterali, attribuite allo scultore veneziano, Angelo Cameroni attivo in quegli anni a Trieste, dove si riconoscono a destra l'allegoria della Scultura e a sinistra quella dell'Architettura. Sulla facciata principale si notino le allegorie delle arti figurative mentre sul lato salita dei Montanelli è raffigurata una donna seduta con globo (senso del potere), cannocchiale e àncora (fermezza).
altra pagina dedicada al palazzo xe questa, che xe nela cache de Google, perchè la pagina no xe più,
percui ricopio la prima parte, relatiova al edificio, po i se dedica alla parte interna e ai soffitti affrescai ,c he ve contavo che xe sul Archeografo
19 - TRIESTE Arte & Cultura - aprile 2007
Capita di rado che lo studio di un monumento architettonico nasca subordinatamente all’indagine storica sui proprietari che vi posero dimora.
Ciò si è bensì verificato di recente, precisamente per Palazzo Vivante a cui è dedicato il libro delle Edizioni “Italo Svevo” che lo considera in ogni suo aspetto. Il libro è infatti “cresciuto” dopo che Franco Meriggi ebbe portato a termine una ben documentata - anche con foto d’archivio - trattazione della sua storia “interna”.
Un lavoro dove, attraverso numerose citazioni delle svariate fonti riscontrate, possiamo riscoprire figure di proprietari (i Garofolo, Marco Salem, i fratelli Vivante) collocabili tra
i personaggi più influenti e facoltosi nella società triestina tra la metà dell’Ottocento e la prima metà del secolo scorso. Se per ognuno di essi il palazzo nobilitato dall’enorme prospetto classicheggiante non poteva che esser motivo di vanto perenne, memoria intoccabile, ci fu peraltro chi, a un certo punto, ebbe l’idea di ingrandire e trasformare gli spazi interni, creando una dimora moderna, esemplare per i suoi tempi quanto a fasto e raffinatezza ornamentale.
Con l’allontanamento dei proprietari allo scoppio dell’ultima guerra poco ci mancò tuttavia che tutto quel bene andasse perduto. Da tempo disabitato e in parte devastato dai pesanti danneggiamenti subiti, negli anni della ripresa che seguirono il palazzo parve d’un tratto rianimarsi.
A farlo rinascere - riadeguandolo a funzioni di tutt’altro tipo rispetto al passato - fu l’associazione che lo acquistò dai Vivante nel 1949. Artefice del salutare cambiamento d’uso - nonché della ricostruzione delle parti crollate e di ampliamenti marginali - l’Opera Figli del Popolo da quella volta continua a gestire e ospitare nella stessa sede, curandone la manutenzione, varie attività d’assistenza giovanile.
Meriggi, socio da lunga data dell’Opera, ce ne riporta un quadro complessivo nel capitolo finale del suo scritto.
Nei testi successivi l’attenzione degli autori si concentra sul palazzo e su ogni sua attinenza d’interesse storico artistico. Costruito su progetto di Domenico Corti dopo la sua morte avvenuta nel 1842, esso mostra nel disegno di facciata con loggia e timpano inequivocabili riferimenti agli schemi convenzionali dell’architettura neoclassica. Raffaele Baldini e Massimo Medica, fatte le dovute distinzioni di ordine stilistico (parziali modifiche vanno riferite all’ing. Giuseppe Sforzi, direttore dei lavori di costruzione), sono tuttavia concordi nel situare il monumento in posizione transitoria nell’ “evoluzione naturale verso l’eclettismo”.
sempre de quel testo, un "babèz" relativo alla ristrutturazion:
Altre sorprese o, meglio, motivazioni più particolari potrebbero tuttavia trapelare spostando l’attenzione sulla vita privata di Fortunato Vivante. Ricchissimo banchiere soprannominato “naso d’oro” per il buon fiuto negli affari, non si era lasciato sfuggire l’occasione di acquistare il palazzo di via Ss. Martiri dove condurre vita da gran signore con la donna da poco sposata: Emma Bessone, prima ballerina della Scala di Milano, di cui si era innamorato vedendola danzare sul palcoscenico del nostro Comunale nel 1887. Da poco risistemato, il teatro poteva in particolare far colpo con il rifacimento globale della decorazione della sala. Luogo, quel teatro, da tener dunque a memoria per la novità degli abbellimenti; anzi, da non scordare proprio, per la circostanza dell’incontro fra i due, inizio della loro unione. Potrebbe dunque, ragionevolmente, esser nata da lì l’idea di ampliare nella nuova casa gli spazi interni, ridistribuendoli in un maestoso, ininterrotto percorso ambientale su due piani con le stanze tra loro collegate da larghe aperture ad arco ribassato che sembrano richiamare l’arco scenico. In ogni modo, a guardarsi intorno, non vien mai meno l’impressione di una spettacolarità d’impronta teatrale.
"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
- sono piccolo ma crescero
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Re: Palazzo Vivante
Segnalo ai zoom contro zoom che palazzo Vivante è stato restaurato esternamente e merita florse un nuovo servizio
Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
- Nona Picia
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Re: Palazzo Vivante
Riferirò all'interessato.....
Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"
"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
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Re: Palazzo Vivante
Go zà in archivio un poche de foto de Largo Papa Giovanni; pena che rivo torno là e farò un per de foto de sto palazo pena restaurà; le zonto cole altre e meterò tuto insieme. Tempo fa, quando che iero là el iera tuto coverto de impalcadure. Grazie del'iformazion!
ciao
sum culex
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sum culex
- babatriestina
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Re: Palazzo Vivante
vederemo de passar...
"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
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Re: Palazzo Vivante
Ecome pronto ala sfida dopo el restauro.sono piccolo ma crescero ha scritto:Segnalo ai zoom contro zoom che palazzo Vivante è stato restaurato esternamente e merita forse un nuovo servizio
Savendo circa la dislocazion del palazzo son andà là verslo le 16:30, ma el sol iera tropo alto e de traverso de modo che le linde e i archi fazeva tropa ombra sui fregi e sui bassorilievi. Go girà là torno per tute le strade possibili spetando che la luce sia più giusta; ale 17:30 ancora no iero sidisfà. Go girà ancora, sempre fazendo foto, per un'altra ora e dopo ben sudà e tropo stanco per spatar ancora tra le 18:30 e le 19:00 abondanti go fato le foto. Gavevo anche paura che spetar ancora la luce gavessi cambià color.
Eco el risultato del Palazzo Vivante (Per le altre foto farò, pena che rivo, un post separato: Largo Papa Giovanni e dintorni)
Largo Papa Giovanni XXIII
El palazzo completo
Quà el xè di fronte e se vedi ben come che iera ancora le ombre ale 5 e meza dopo un'ora e meza che spetavo.
- sum culex
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Re: Palazzo Vivante
Adesso se pol cominciar a far qualcossa de un poco più decente
Ancora un particolar cole ombre dele 5 e meza
Ancora un particolar cole ombre dele 5 e meza
- sum culex
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Re: Palazzo Vivante
Le tre lunette (la prima che xè de fianco la iera in ombra)
La seconda (purtropo la ga l'ombra de un feral! Pecà)
La terza
La seconda (purtropo la ga l'ombra de un feral! Pecà)
La terza