El "lei" ai genitori

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41551
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

El "lei" ai genitori

Messaggio da babatriestina »

Ovviamente penso che tuti noi ghe demo del ti ai genitori. Ma tanti, tanti ani fa, ai genitori se usava darghe del lei. Nella mia famiglia i mii genitori ghe dava del ti ai mii nonni, ma i mii nonni ghe dava del lei ai loro genitori. E anche papà me diseva che ghe dava del lei a sua nonna, calcolè che la xe morta nel 1942. Nela mia famiglia paterna, sto cambiamento xe stado alla fin del Ottocento, nona apunto me diseva che ela ghe dava del lei ai sui ma no ga mai pensado de farse dar del lei de suo fio.
Però no xe dito che el cambiamento, per chi che ga sentido contar in famiglia, sia stado ala stessa epoca per tutti. Un curioso fatto, che me contava una mia amica de una conossuda famiglia triestina, xe stado che lori iera 9 fioi, e quei nati prima del ultima guerra ghe dava del lei ai genitori, e quei nati dopo dela guerra ghe dava del ti ai medesimi genitori.
Anche fra suocera e nuora, mama e nona se dava del ti, ma la bisnonna materna ghe dava del Lei ala nuora, ma l'impreession de come che i me contava, iera per tegnirla a distanza: " Lei, Maria"!
Qualchedun altro ga sentido contar ( o magari leto in qualche vecia lettera) quando che in famiglia sua i ga smesso de darghe del lei ai genitori? o no i ga mai sentido parlarghene?


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8748
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Penso che sia piuttosto che question de date, question de cultura, comunque, giusto per smentirme:

- mio papà nato nel 15 ghe dava del lei a sua mama (e noi nipoti del ti)
- mia mama nata nel 20 ghe dava del ti a sua mama e suo papà

Xe sempre sta interessante, per mi, le tre persone che vien usade nei Promessi sposi: el tu tra amici (Renzo e Tonio ad esempio), el voi tra sposi (Renzo e Lucia se dà del voi anche dopo sposai) e el lei tra Renzo e Agnese.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Casa mia, anche coi noni del 1905 e 1907, sempre del ti, sia mi che mio papà. Tanto più coi genitori de mia mama, dei anni 30.

L'unico caso che go in famiglia, xe tra i acquisidi: mia moglie ghe dava del Lei ai suoi nonni paterni, ai quali ghe dava del Lei anche suo papà.


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 951
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Mi pare che il dare del "lei" ai suoceri, però sia ancora normale, no?
(Riferendomi a quello che scriveva Baba)


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Tirabaralla ha scritto:Mi pare che il dare del "lei" ai suoceri, però sia ancora normale, no?
(Riferendomi a quello che scriveva Baba)
Credo de sì, anche se tanti ghe dà del tì.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41551
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mah, curiosamente, mia nonna, che pur era del 1871, si faceva dare del tu dalla mamma.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Tirabaralla ha scritto:Mi pare che il dare del "lei" ai suoceri, però sia ancora normale, no?
Per quel che me riguarda, mi ghe dago del Lei ai miei suoceri, mentre mia moglie ghe da del ti a mia mama e del Lei a mio papà :roll:


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mia mama ghe dava del ti a mia nona, come anche noi nipoti, ma a suo suocero la ghe dava del lei. E mio marì ghe dava del lei ai miei genitori. Mi i suoceri purtropo no li go conossui, per cui nissun problema..


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

... e poi xe el caso del Forum: qua tuti se demo del tu, ma quando go incontrado dal vivo Nona Picia, Sum o Babatriestina me vigniva spontaneo darghe del Lei.
Esser visavì xe diverso che usar una tastiera :wink:


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8748
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Anche a mi me capita; se adesso dovessi scriverghe un email a Adlerts visto che el ga el boton sul post :wink: , dopreria el lei.

E el lei lo go sempre usa con mii suoceri, che go ciamà sempre signor **** e signora **** finché no xe nato mio fio e alora go doprà el termine nono e nona.


Avatar utente
Coce
Ixolan
Ixolan
Messaggi: 689
Iscritto il: dom 5 feb 2006, 11:24
Località: Australia

Post subject

Messaggio da Coce »

Credo che mi podaria esser Nono a piu' de qualchedun de voi. Mi no ghe tegno ale classi sociali, pero' mi ve consigliara de de mantegnir el Lei per le persone anziane, e anche per i adulti che no se ga' confidenza. Per mi xe segno de rispeto e bona educazion. Qua' sento persone che fa figure meschine perche no i sa parlar, specialmente i meridionali, qualche volta i telefona sul "Talk-Back Radio" i parla col Dottor "Dimmi Dottore", naturalmente i fioi dei Italiani nati qua' i ga ssai dificolta' col lei perche nol esisti in Inglese. In Inglese se pol viver senza el Lei e se pol esser "POLITE" Pero' xe un'altra lingua. Ciao Coce :-)


La vita
Piu' che la pendi
Piu' la rendi
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Anch'io uso con mia suocera il Lei. Lo trovo giusto per una questione di rispetto e deve dire che è una persona molto semplice e cordiale e non certo per avere una certa distanza. :-D Conosco dei vicini che usavano con i loro genitori il Voi. I tempi stanno pero cambiando. Una cosa che a mio avviso non trovo invece bello è quando i genitori si fanno chiamare per nome invece che usare mamma, papà, babbo ecc. Forse sono un po all'antica?


My heart's in the Highlands
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

L'altro giorno mio fratello di 17 anni ha presentato la sua ragazza (di 16) ai miei: questa non ha nemmeno lontanamente pensato di dare del Lei a mia madre e tanto meno a mio nonno, li presente, di 78 anni. :?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Oggi da parte dei givani dare del "tu" a tutti è diventata una regola! :'-(
Non credo sia mancanza di rispetto, però, ma per noi, abituati in un altro modo, fa un po' effetto.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
McFriend
ixolan
ixolan
Messaggi: 407
Iscritto il: sab 29 dic 2007, 15:15

Messaggio da McFriend »

Ogni tanto leggo qualche giallo e mi è capitato in mano un libro di Mankell, un autore abbastanza bravo, svedese. Nelle introduzione mettono per informazione che già da 30 anni si usa in Svezia a dare del tu a tutti quanti amici e sconosciuti. Si da del lei soltanto se uno è antipatico :roll: .


My heart's in the Highlands
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Go conossù una signora che ghe dava del voi ai genitori. Penso che adesso la poderia aver 70 ani. Ma no la doveva esser de origine triestina, anche se la parlava in dialeto quasi perfeto.

Mio papà, nato nel 1916, e sue sorele, più vecie de lui anche de 20 ani, ghe ga sempre dado del ti ai genitori.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]
Avatar utente
serlilian
distinto
distinto
Messaggi: 1697
Iscritto il: sab 10 mag 2008, 21:03
Località: T.L.T.

Messaggio da serlilian »

Me par però che la zia più vecia, nata nel 1896, ghe dava del lei ai sui noni.


[i]Liliana[/i]
- . - . -
[size=75][i]"Quando comincia una guerra, la prima vittima è la Verità.
Quando la guerra finisce, le bugie dei vinti sono smascherate,
quelle dei vincitori, diventano Storia."
(A. Petacco - La nostra guerra)[/size][/i]

Torna a “Mio nono me contava che ...”