Stuco e pitura..

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Stuco e pitura..

Messaggio da babatriestina »

fa bella figura
dicono.
Mi sembra che si possa adattare anche all'architettura.
Grazie credo anche ad incentivi fiscali, da diversi anni, direi a occhio dopo il 2000, hanno iniziato a ridipingere gli edifici pubblici ma a anche moltissimi privati. Appena cadono le impalcature, compaiono foto della casa che fino a poco prima nessuno considerava degna di una foto, o quasi. E così fra due case, magari dello stesso architetto, la rinnovata suscita meraviglie e la non ridipinta, che magari era a suo tempo un esempio ( penso a casa Leitenbug), non la considera nessuno.
Quanto veniamo influenzati, nel valutare un edificio, dal suo stato di conservazione?
e quanto siamo abituati alle pitture nuove? ricordo una mia esperienza. Andai a Parigi la prima volta nel 1963, De Gaulle aveva iniziato la pulizia degli edifici pubblici, che da un color nerofumo alquanto uniforme incominciavano a mostrare i colori. Sulle prime.. mi sembrava strano e mi mancava la patina del tempo.
adesso guardo foto e cartoline delle case triestine degli anni 50-60-70 80.. sembrano la più parte marroncine o grigette.. chissà i colori originari? perchè quel che vi posso assicurare avendo partecipato ad una seduta di condominio al riguardo, che il colore viene scelto dai condomini sulla base di una rosa proposta ( c'è un piano del colore per evitare effetti arlecchino) ma assolutamente ignorando o trascurando la tinta originaria


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2955
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da Piereto »

E' vero, il piano colori è imposto dalla Sovrintendenza alle .....belle arti. Ma la libertà ? E perchè no, una via tutta arlecchino multicolore ? forse disturba, o pardon sveglia la menti e mette il buon umore. Invece dobbiamo tenerci le città avvolte da gradazioni. A Venezia è di rigore il rosso mattone, a Trieste il grigio o el zaleto. Se un proprietario volesi piturar un affresco? Giammai. Però nisun sgsncela i grafiti e le scritte incomprensibili. Bastasi dir : pituremo come che volemo, e no eser sucubi dei architeti.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da babatriestina »

mah, un volta me ricordo che se criticava i colori tropo "zigaloni" sule case. Se diseva che xe roba de Paesi sotosviluppati..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8728
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Gavè visto, però su sta pagina http://www.retecivica.trieste.it/ediliz ... RTE_II.PDF che bela raccolta de documenti de immagini de case...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da babatriestina »

bellissimi pupoli! de studiar con calma..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2955
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da Piereto »

Davvero belissimo lavor. Però... Con l'uso de colorazioni diverse posso meter in risalto de tuto, opur anular l'efetto dei vuoti e dei pieni, eliminar le ombre, etc, e quando che xe sta progetà le case se se xe afidadi ad una tradizion costrutiva o a la moda dei stili diversi o se volemo a un conformismo dell'epoca. Per Francesco Giuseppe le aperture de le finestre senza un cordolo a contornarle de piera più o meno lavorada, iera un obrobrio, E ciò non ostante el ga lasà che l'architeto Wagner continuasi a far robe nove. Quindi xe importante seguir la tradizion , ma no bisogna perder de vista che anche la tradizion xe fruto de un compromeso economico. Ogidì nisun se sogna de far lesene e statue o bugnati perchè costa, no perchè no xe bel. Comunque stuco e pitura fa bela figura.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da babatriestina »

la casa "senza sopracciglie" di fronte ala Hofburg xe de Loos, Wagner meteva ancora decorazioni, e tante! veder le mie pagine de foto de Vienna..
No credo che i gabi cavado le decorazioni solo che per sparagnar, cambiando stile, ma per una precisa scelta . Pensa ala casa de van der Rohe a Brno ( devo gavervela postada), la xe lissa, ma la ga una parede de onice! no sicuro per sparagnar.. xe un concetto egnudo for anel Novecento per cui xe bel quel che servi ala propria funzion. Lo ga dito persin i parrucchieri, i Vergottini: un apettinadura xe bela ( per done, digo) co i cavei xe sani, netti e ordinai. No co i xe pieni de rizzetti, virgoline, stopadure...
adesso i ghe disi anche minimalismo. Chi a casa se metessi presempio i tendaggi interni sule porte , soraporte, etc come che se usava a fin otocento, per capir come che xe al museo Morpurgo? chi coverzessi tuti i mobili, e metessi tuto pindoli, bordure, nappine come che gaveva le none? no solo per el fastidio dela pulitura.. solo nele case-museo..
per i colori, efetivamente adesso co i le ripittura presempio i metti in evidenza con contrasti le decorazioni e el color de fondo, e chissà se iera propio cussì in origine... e le case bicolori, dove che due diversi condomini ga scelto diferente? gavemo un per de esempi in forum, cole foto.

Mi comunque volevo dir col post una roba che me ga colpido, che el restauro e la pitura fa deventar figuroso ( eco el termine giusto!) quel che prima no se notava e che purtropo roba anche de valor, dela rotonda Pancera a casa Leitenburg o la casa triangolar de Mosco in via Carducci, a causa dela cativa manutenzion, par brute.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2955
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da Piereto »

Concordo in pien. Le sovraornamentazioni ga stufado. Xe diventà tuto banale. La stesa roba xe sucessa anche per la musica del 900.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da babatriestina »

e come per la musica, molti ga fato fadiga a adattarse ale novità. Come che i disi Questa no xe musica, cussì i disi questa no xe architettura. De musica moderna son meno in grado de giudicar..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41456
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Stuco e pitura..

Messaggio da babatriestina »

eco, a proposito, ieri vardavo sta casa: un lato xe stado netado e ripiturado,e se disi Ah che bel palazzo!
de l'altra el xe nero de fuligine, scrostado, e se disi che oror, che zona degradada!

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”