Cese moderne: Monte Grisa

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Adesso se comincia a pagar l'ingresso anche in qualche cesa, almeno cussì i me ga dito.
ciao sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sum culex ha scritto:Adesso se comincia a pagar l'ingresso anche in qualche cesa, almeno cussì i me ga dito.
ciao sum culex
Gavevo messo qua sora i nomi de un per del genere, a Venezia per esempio nei ultimi anni iga messo el pagamento quasi per tutte, in general dipendi dela cesa e dei capolavori artistici che ghe xe dentro.
Spero che coi bori i se paghi el sistema de allarme, che qua de noi a Trieste xe sparidi molti oggetti de arte dele cese. e ve asicuro che el mio rimpianto no xe per la diminuzion del patrimonio dela cesa, ma per el fatto che adesso sti oggetti xe futsc e no li pol veder più nissun. E magari i xe stai fusi per el metallo..
A Vienna le xe libere quasi tute, anche a Parigi e in genere le grandi cattedrali francesi. In altre, italiane, le xe divise in do parti: una a pagamento per i visitatori e una più picia, libera, per chi che vol pregar. Anche far fotografie in cesa, in certe xe permesso e alora noi se sbizzarrimo e in altre xe assolutamente proibido.Tuto dipendi del singolo posto. Come nei musei, d'altronde. E come nele moschee che in zerti paesi come non musulman te pol andar quanto che te vol, pur de esser vestido correttamente ( Turchia, Siria, Tunisia, Egitto,perfin Iran..) e altri che no i te lassa entrar (Marocco, la grande moschea de Kairouan in Tunisia..)


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 950
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

A Firenze alcune chiese sono a pagamento (poche, quelle veramente sulla rotta di ogni turista)...come cittadina di Firenze e come persona a cui, ogni tanto, piace entrare in chiesa (pur non essendo praticante e neanche so ancora se considerarmi cattolica)...è una cosa vergognosa e che fa perdere di spontaneità al rapporto con la spiritualità...però...quando passo davanti al Duomo o al Battistero (quasi ogni giorno, a dire il vero)...capisco anche l'esigenza di regolamentare l'entrata ed avere dei fondi ingenti da spendere per mantenere le chiese in stato decente...in questi luoghi entrano OGNI GIORNO MIGLIAIA di persone....questa è la nostra vocazione e non ci si deve lamentare...ma questo è anche ciò che sta cambiando volto e vivibilità alla nostra città, purtroppo luoghi di culto compresi.


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

A proposito del FORMAGGINO: savè cossa che go savù ieri? No so se xe esatto, ma un cugin de mio marì, che con le parrocchie se missia da sempre, me ga contà la storia del presunto significato del santuario. La sua forma, anche se non ciara a causa dei tanti triangolini che confondi le idee, sarìa originada da una M e una A incastrade una dentro l'altra con la M come base e la A capovolta inserida nello spazio tra le due punte della M e volerìa di AVE MARIA. Per veder ben l'efeto, bisogna guardar a distanza sul mar, altrimenti no se capissi.


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
Lugara
ixolan
ixolan
Messaggi: 396
Iscritto il: sab 26 mag 2007, 10:01
Località: Trieste - San Giovanni

Messaggio da Lugara »

Nona Picia ha scritto:A proposito del FORMAGGINO: savè cossa che go savù ieri? No so se xe esatto, ma un cugin de mio marì, che con le parrocchie se missia da sempre, me ga contà la storia del presunto significato del santuario. La sua forma, anche se non ciara a causa dei tanti triangolini che confondi le idee, sarìa originada da una M e una A incastrade una dentro l'altra con la M come base e la A capovolta inserida nello spazio tra le due punte della M e volerìa di AVE MARIA. Per veder ben l'efeto, bisogna guardar a distanza sul mar, altrimenti no se capissi.
A mi un prete anni fa me gaveva dito inoltre che la forma xe stada dada anca per ricordar un per de mani giunte in preghiera... ma non so quanto sia vero.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Lugara ha scritto:A mi un prete anni fa me gaveva dito inoltre che la forma xe stada dada anca per ricordar un per de mani giunte in preghiera... ma non so quanto sia vero.

No me par tanto logico, le mani giunte poderia star per la A, anche se la dovessi esser drita e no ala riversa, ma alora el resto del monumento cossa saria? Opur l'intedeva"tante mani giunte"?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Xè la volta bona che el vien zò?

Messaggio da Franco »

Purtropo no credo: imagino che sia solo una manovra per ingrumar bori...

Mia considerazion personale: xè l'edificio più bruto ghe gavemo in provincia. Forsi anca in region.
Podemo discuter su QUANTO bruto el sia, e podemo discuter per veder se in giro se riva trovar de pezo (dubito).
Se el crolasi, non podessi certo dir che me dispiaseria...

Co iero al Università, e gò avù la sfortuna de aver Guacci come prof, gavevimo fato una goliardada: el CRCCC, Comitato per il Ripristino della Continuità del Ciglione Carsico.

Saria de cior in considerazion l'idea de fondarlo sul serio, 'sto comitato... :-D



http://ilpiccolo.gelocal.it/dettaglio/m ... re/1867680
Monte Grisa, l'allarme del rettore: "Temiamo che possa crollare"
"Sentiamo scricchiolii sinistri. Abbiamo paura. Mancano i soldi, nessun restauro in vista". Il rettore don Vazzoler denuncia la situazione del Tempio mariano di Monte Grisa dove dopo i due spaventosi crolli, susseguitisi nel 2004 e nel 2007, nulla è stato fatto, se si eccettua l’opera di messa in sicurezza
di Silvio Maranzana
TRIESTE. «Quassù l’inverno, tra bora e neve, è terribile: sentiamo scricchiolii sinistri, abbiamo paura che possa crollare ancora qualcosa perché l’acqua evidentemente continua a infiltrarsi e a rendere precarie le strutture». Il rettore, don Sergio Vazzoler, tratteggia una situazione incresciosa al Tempio mariano di Monte Grisa dove dopo i due spaventosi crolli, susseguitisi nel 2004 e nel 2007, nulla è stato fatto, se si eccettua l’opera di messa in sicurezza. «Non si tratta di rifare solo il rivestimento esterno della struttura - spiega don Vazzoler - ma anche il risanamento del cemento, un’operazione laboriosa e costosa, del valore complessivo di oltre tre milioni e mezzo di euro. E noi finora non abbiamo visto un centesimo e comunque nessuno ci ha informati di prossimi arrivi di denaro».

L’assessore ai Lavori pubblici Elio De Anna fa sapere che la Regione ha stanziato a favore del santuario di Monte Grisa un primo contributo di un milione e 200 mila euro nel settembre 2008 e ulteriori 500 mila euro a fine 2008. Troppo poco però perché l’U fficio tecnico della Curia possa fare il bando per l’assegnazione dei lavori. Una situazione bloccata che oltre a penalizzare i credenti, incide anche sull’intero bilancio turistico della provincia dal momento che, prima dei crolli, visitavano Monte Grisa anche 600 mila pellegrini all’anno.

«I tre milioni e mezzo di preventivo - spiega Roberto Sasco presidente della commissione urbanistica del Comune oltre che ingegnere cattolico praticante - sono il risultato del progetto del tecnico incaricato dal santuario, dopo le consultazioni con la Soprintendenza (l’edificio è vincolato) la quale ha prescritto l’u so degli stessi materiali utilizzati da progettista di allora, Antonio Guacci. Ma sono una cifra abnorme e irraggiungibile - rileva Sasco - nel momento in cui il Comune di Trieste fa i salti mortali, tante altre chiese a cominciare da quella di San Giovanni hanno bisogno di interventi urgenti, e la Regione non ha soldi». Anche una colletta tra i fedeli che era stata prospettata, ben poco potrebbe fare dinanzi a queste cifre. «E comunque - specifica ancora don Vazzoler - sarà meglio avviarla nel momento in cui si aprirà il cantiere, il che rende la gente più sensibile e disposta a contribuire».


Secondo Sasco c’è un’unica via d’uscita: «rivedere il progetto riaprendo il dialogo con la Soprintendenza perché i medesimi risultati funzionali ed estetici sono raggiungibili anche senza usare elementi in titanio, pietra carsica e piastrelle e quindi spendendo molto, ma molto meno».

Il primo crollo è avvenuto nel 2004: 400 metri quadrati di rivestimento del tetto del peso di 50 tonnellate si sono abbattuti sul passaggio pedonale esterno finendo dentro la chiesa e dopo aver sfondato sei lastroni sono caduti su tre altari e su due confessionali. La pioggia di pietre, vetri e calce ha sfiorato due comitive del Veneto. Tre anni dopo, l’esatta replica sul lato opposto della piramide, solo dieci minuti dopo la fine della messa.

Il santuario ha proporzioni gigantesche: un volume complessivo di 50 mile metri cubi con 8.500 metri cubi di strutture in cemento armato, 4.000 metri quadrati di pavimentazioni in marmo e 1.800 metri quadrati di grandi vetrate. Appena il mese scorso diecimila persone hanno visitato lo stand triestino alla Fiera del turismo religioso che si è svolta a Roma e ha visto la partecipazione anche dell’assessore triestino Paolo Rovis. Con la basilica di San Giusto, la chiesa di Sant’Antonio nuovo, il santuario mariano di Monte Grisa appunto, ma anche i templi di altre fedi: la sinagoga, la chiesa serbo-ortodossa e quella greco-ortodossa, Trieste può proporre tour dei luoghi di culto e aspirare ad essere uno dei siti religiosi più visitati d’Italia.


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Nona Picia ha scritto:La sua forma, anche se non ciara a causa dei tanti triangolini che confondi le idee, sarìa originada da una M e una A incastrade una dentro l'altra con la M come base e la A capovolta inserida nello spazio tra le due punte della M e volerìa di AVE MARIA..
per capirse, saria un "assai ingrandimento" de sto tipo de decorazion che se trova sui portai carsici, questi xe de Repen grande

Immagine

Immagine

per la scelta del progetto de Guacci, go riportado qua quel che go letto a riguardo.

( quanto alla domanda se ghe xe de pezo.. ben, ognidun ga i propri gusti, ma mi credo de aver visto ancora de pezo.. :'-( ) e gavevo trovado sul web la foto de una cesa a triagoli de beton che ghe somigliava assai a questa, ma no so dove e no go salvado la foto..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Nona Picia ha scritto:La sua forma, anche se non ciara a causa dei tanti triangolini che confondi le idee, sarìa originada da una M e una A incastrade una dentro l'altra con la M come base e la A capovolta inserida nello spazio tra le due punte della M e volerìa di AVE MARIA..
Per certe interpretazioni simboliche, xè meio tirar fora el famoso rasoio de Occam...

Se uno me disi "Xè 'sto certo simbolo... basta che vadi in mezo al mar, te strenzi i oci, te se fumi qualcossa de bon e con un poca de fantasia te lo vedi!"... beh, me permeto de dir che forsi no la xè giusta.

Quel che tuti vedi nel formagin, da qualsiasi punto de vista, a qualsiasi ora del giorno e dela nota e senza bisogno de nisun sugerimento xè due robe: la piramide tronca e triangoli come se piovessi.
E no ocori eser esperti de simbolismo esoterico, nè aver leto Dan Brown, per capir che raza de simboli che xè... :twisted:


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
Golfoblu
ixolan
ixolan
Messaggi: 502
Iscritto il: sab 1 apr 2006, 1:28
Località: Tropico di Capricorno

Messaggio da Golfoblu »

Sti simboli me ricorda quei dei "muradori", manca solo la G.


Ogni luogo è Patria mia, perchè da ogni luogo posso vedere il cielo - Seneca.

Alla scienza unisci la carità, e la scienza ti sarà utile, non da sola, ma a motivo della carità.
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

babatriestina ha scritto:Immagine
Immagine

Son l'unico a notar la "vaga" somiglianza?!?! :?


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

beh, i architetti xe tuti una confraternita, certo che meter insieme la Massoneria con l'Ave Maria e sora el monogramma de Cristo IHS e la crose vol dir darghe un colpo al cercio e un ala botte, me par :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 214
Iscritto il: mar 4 nov 2008, 12:21

Messaggio da Franco »

Xè anche de dir che ghe xè dele incisioni in Carso del solo stemma massonico squadra+compasso, senza "mimetizazioni"... (coì me capita lo fotografo e lo inserisso)

Con un poca de sana dietrologia, se podessi pensar che la version "cristiana" sia stada solo un espediente per mimetizar el stema massonico... ad esempio nel periodo in cui massoneria=irredentismo...


[url]http://carsosegreto.blogspot.com/[/url]
VetRitter
Citadin
Citadin
Messaggi: 1165
Iscritto il: mar 13 ott 2009, 16:25
Località: Piacenza (provincia)

Messaggio da VetRitter »

senza ofese per nesun, ma no rivo a imaginarme un iredento ch'el va a una riunione segreta de italiani in ciesa a Repen..
saluti


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e men che meno sior Skabar de Repen che nel 1843 se fa far un de sti architravi sul suo porton de casa me ga anda de un masson irredentista :-D :-D :-D

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e adesso che me gavè fatto notar, go vardado la mia collezion de foto de architravi scolpidi carsici, vardè questo, sempre a Repen, xe un motivo ottocentesco abbastanza diffuso soprattuto fra Repen grande e Repnic, con un'ostensorio, ma vardè sotto, no gavevo gnanca badado el Avemaria propio cola sagoma de trapezio, a formaggin, anni 185.., no arivo ben a leger..
Immagine

e forsi, se qualchedun ga una foto meo dela mia, podessi esser un monogramma de questi mariani in alto a destra del architrave della Casa carsica


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

VetRitter ha scritto:senza ofese per nesun, ma no rivo a imaginarme un iredento ch'el va a una riunione segreta de italiani in ciesa a Repen..
saluti

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese moderne: Monte Grisa

Messaggio da babatriestina »

ieri son andada a far una passeggiata in Carso e go cominciado partindo de Monte Grisa, e go fatto un sopralluogo per veder come che xe:
La parete dove che xe vegnudo zo el rivestimento
Immagine
una parte , dove che el xe messo in sicurezza con una rede metallica
Immagine
la facciata
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese moderne: Monte Grisa

Messaggio da babatriestina »

el panorama xe sempre splendido
Immagine

ma dentro.. piovi ancora dentro, par..
Immagine
( cesa superior)

Za che ghe iero, me go fatto un poche de immagini de.. triangoli!
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41270
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cese moderne: Monte Grisa

Messaggio da babatriestina »

sempre la cesa superior
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)

Torna a “Architetura triestina”