Leggende de famiglia

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

In generale la ns. linea xe quela de non trattar i avenimenti dei ultimi 50-60 ani perché tropa gente in giro porta ancora i segni de un secolo tragico e xe facile scaldar i animi. Ciò non togli che qua e là gavemo fato qualche picia ecezion, specie per anedoti personali che podeva eser cocoli de dirse 8 me vien in mente Nonapicia che parlando tedesco la se ga salvado la vita co jera el Adriatisches Küstenland. In generale quindi evitemo, lassando però un'apertura all'intelligenza dimostrada dai nostri utenti.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Questa no xe mia, ma la contava papà de un suo amico:
Prima guerra mondial, el suo amico, militar AU, vol passar con un documento civil che el esibissi al controllo: El mato lo vol blocar disendoghe : Aber dass ist nur fuer Zivilisten! ( ma questo xe solo per i civili!) e el amico de papà, senza scaldarse, el ghe rispondi : Aber ich bin militaer! Ma MI son militar!
el lo ga dito cussì convinto che el controllor lo ga lassado passar :-D
( la famosa burocrazia asburgica..)


emigrata
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 49
Iscritto il: mar 4 dic 2007, 13:14

Messaggio da emigrata »

mi son bastanza giovine e (forsi grazie a Dio) no go ricordi de guera...e se devo dirve la verità i mii noni no i me ga contado trope robe de quel periodo....però mio nono me contava de quando che el 'ndava a far la spesa in Yugo...e po' el doveva pasar el confin....
me ricordo che quando che iero muleta... ma anche de recente e in general fin a i ani dela guera dela ex Yugoslavia.... no iera sempre facilissimo passar el confin senza controli...
alora quando nono 'nava in Yugo a comprarse dateri e musoli che ghe piaseva sai ma che no se podeva portar, el se portava sempre drio qualchedun che stava sul sedil del paseger, e per sconder l'odor de pesse el ghe comprava una carta de mortadela...e quel povereto, quando che i rivava vicin dela garitta dei finanzieri el doveva verzerla sui genoci e magnarsela in modo che l'odor dela mortadela scondessi quel del pesse del bagagliaio!!! :wink:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

a proposito de doganieri pre unione europea:
1 papà e mama torna dela Francia, anni 50: i gaveva ciolto bele banane, che de lori le iera meo e qua le iera picie sbrise, credo per un acordo de monopolio cola Somalia: al confin i ghe fa : Voi no potete portare queste banane! ( sarà stade, 4, 5). ben bon , i ga dito alquanto secai: No xe problemi: i se le ga magnade tute de un fià davanti dei doganieri
2 anni 60 stemo rientrando dela Germania, el finanzier vedi che drio gavemo le maie, el sospetta che stemo contrabandando qualcossa , el ne fa Sposti quelle maglie! e soto xe la vecia machina fotografica de papà anni 50: Aaahh, lei ha comprato in Germania una macchina fotografica nuova e non la dichiara alla dogana, nascondendola sotto la giacca! Ma veramente la xe vecia, la la vardi ! - Potrebbe averla nascosta in un astuccio vecchio...
ben , po i se ga reso conto, ma per darve un'idea de cossa che iera le dogane de una volta e che adesso col UE no esisti più ste robe. i doganieri qua al confin iera za più averti de mentalità: no i ne ga gnanche fato storie la sola volta che gavevimo compra porcini, e che per tuta la machina se sentiva el odor.. :wink: :-D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mio cognà andava anche lui sempre in Jugo a comprar la carne. Un giorno el xe sul confin, de ritorno de un giro de spesa ei doganieri vedi che el ga comprà cafè."No la pol portar cafè in Italia, la devi tornar indrio e farse dar i soldi." e mio cognà ghe disi: "Ma no i me dà i soldi de ritorno!" E el doganier:"Va ben, per stavolta la se compri una botiglia de whiski in cambio e farò finta de no vederla." Mio cognà xe tornà indrio, ga sconto el cafè, comprà el whiski e sul confin el xe passà davanti al doganier disendoghe:"Go fato come che la me ga dito lei.... Eco el whiski!" E el doganier lo ga lassà passar senza farghe altri controlli. ;-D ;-D ;-D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
duralex
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 64
Iscritto il: lun 10 dic 2007, 12:08

Messaggio da duralex »

AdlerTS ha scritto:In generale la ns. linea xe quela de non trattar i avenimenti dei ultimi 50-60 ani perché tropa gente in giro porta ancora i segni de un secolo tragico e xe facile scaldar i animi. Ciò non togli che qua e là gavemo fato qualche picia ecezion, specie per anedoti personali che podeva eser cocoli de dirse 8 me vien in mente Nonapicia che parlando tedesco la se ga salvado la vita co jera el Adriatisches Küstenland. In generale quindi evitemo, lassando però un'apertura all'intelligenza dimostrada dai nostri utenti.
Non capisco ma mi adeguo. Primo perchè a casa degli altri si seguono le usanze che si trovano. Secondo, lungi da me creare scandalo. Però non sono molto d'accordo. Concordo che gli avvenimenti bellici e post bellici possano ancora inasprire gli animi (vedi il caso dei libri di Pansa), ma credo che anche di tali avvenimenti si debba parlare senza peraltro offendere nessun sentimento, politico o morale che esso sia. Sono storia, e storia vissuta. Un grande medevista, se non erro Le Goff, disse che vi può essere più comprensione di un fatto storico in una lista della spesa che in un documento ufficiale. La storia è fatta da piccoli uomini, e quelle che noi raccontiamo sono storie di piccoli uomini che fanno storia, anche se non la Storia. Basta narrare il fatto, senza ammantarlo nè di eroismo, nè di ambiguità. Un esempio: Gianni raccolse il commilitone ferito pur se fatto segno da numerosi colpi nemici che lo ferivano a sua volta. L'eroico Gianni, forte nella fede nell'ideale, si lanciava al soccorso del commilitone caduto sotto il piombo feroce del nemico e, sprezzante del pericolo, lo portava in salvo, pur se vigliaccamente sottoposto all'intenso fuoco dell'oste avversaria, lasciando sul sacro terreno per cui tanti hanno dato la vita anche il proprio sangue di martire. Ecco fatto: il povero Gianni trasformato da piccolo eroe a salvatore dell'Ideale. Per me vale quello che mi insegnò, con il solo gesto, un giorno mio padre. Eravamo a metà degli anni 60 a Piazza Unità e la banda suonava l'Inno di Italia. Al ritornello una signora di una certa età cantò "Giuriam, giuriam, che il Presidente di una repubblica federale confinante con l'Italia (così sono politically correct) xe un rufian!" Mio padre si voltò e le disse :" ma dai siora! Ancora con ste robe! Arè che xe passai venti ani da che la guera la xe finida" E Papà tutto aveva voluto nella vita, ma non che Trieste entrasse a fare parte di una Repubblica federale, tanto da portarne i segni sul corpo. In questo insegnamento credo, ed ai suoi principi mi attengo. Grazie, scusandomi per la prolissità.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

E mio nono me ga dito...
no sta fare mai la guera
che te rivi sototera

E mio nono me ga dito...
che su nono ghe contava
che dai fis'ci za i scampava

i scampava dale bombe
ma no iera un'ecatombe
se le bombe le fis'ciava
el soldà se imboscava...

Insoma, raconti de guera, ma guera a l'antica. Co i sparava i canoni (ma che guera iera?) lori (el nono de nio nono) sentiva (o adiritura vedeva, no me ricordo) rivar i proietili e i se spostava dala parte oposta. Insoma doveva eser tuto un cori cori su e zo. Altro che adeso che te mori e no te sa nianche come e perché. (mi per fortuna de guere no ghe ne go mai viste e spero de no vederle mai)


Torna a “Mio nono me contava che ...”