rofizal ha scritto:
Insoma, sabotagio in pien:
- test de l'elica sabotado
- divieto dela polizia a ripeter el test
- negazion per el museo a Ressel
- negazion per la statua a Ressel
- intitolazion del Largo Panfili a un che no iera certo el Panfilli del cantier
te ga dimenticado, de quanto sora:
- processo a Ressel tirado per le longhe
- suo trasferimento a Montona ( che nol rompi più le togne?)
"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Da parte de un amico non forumista, che de ste robe xe molto esperto, e che ringrazio infinitamente come sempre, ariva una seriede precisazioni, che ve riporto e che me psr che ciarissi le idee: Pachebotto Pachebotto (anche pacchetto): Orido neologismo doprà in Italia a caval tra l’800 e el ‘900, per fortuna sparido completamente.
El deriva, come el francese paquebot, de l’inglese Packet Boat, che de noi saria giusto dir Nave Postale o semplicemente el Postale.
Le navi a vapor le iera asai più afidabili come tempi de percorso dei velieri e cusì le ga subito ciapà i servizi postali (e le grandi sovenzioni statali). In poco tempo, data la novità, ga ciapà piede ‘sto bruto vocabolo che el ga finì per eser doprà come sinonimo per tuti i vapori.
Carolina ( I) Nel 1818 l’american triestin John Allen fa costruir la nave CAROLINA (1) al Cantiere Panfilli. La nave xe in legno, longa 21,95 m e i ghe meti una machina a vapor alternativa de 2 cilindri, costruida a Glasgow da James Cook. La machina movi do riode.
Dopo varie prove in golfo el 4.12.1818 la parti per el primo viagio regolar Trieste-Venezia ( anche prima navigazion a vapor soto bandiera austriaca).
El 22.10.1819 Allen ghe vendi la barca a l’inglese triestin William Morgan, che però no ga tropa fortuna. Infati nel dicembre del stesso anno, mentre la pasava fora de Grado, la ga una avaria in machina e i la devi rimurciar a Trieste, dove che i la disarma.
Nel 1820 i la demolisi, probabilmente a Venezia, ma la machina la passa alla CAROLINA (2) che però la xe costruida a Venezia, sempre in legno e sempre a riode, longa 24,38 m.
Carolina (II)
Questa CAROLINA (2) la xe pronta nel 1821 e la compagnia armatrice xe la “I.R.Privilegiata Compagnia di Navigazione a Vapore tra Venezia e Trieste”, iscritta a Trieste.
El primo viagio el xe fato el 15 april 1821.
Purtropo, nei ani ’30 de l’Otocento la sparisi dale cronache e no se sa che fine che la ga fato.
Civetta Nel contempo, a Trieste, Carlo d’Ottavio Fontana e Josip Ressel, fa costruir al Squero Panfilli la CIVETTA, che la xe varada e completada nel 1829. La xe de legno e la machina la vien de l’Austria, fabrica Schwarzenberg de Sankt Stephan. La propulsion la xe sperimental: a elica.
Ne l’agosto del 1829 i fa el primo esperimento ma disgraziatamente la caldaia la riscia de s’ciopar e se ferma tuto. La Direzion de Polizia ordina la sospension de l’esperimento (in Austria, za quela volta, i gaveva paura dei infortuni sul lavor…).
Ala fin del 1829 la proprietà passa tuta al Ressel che continua de sconto i esperimenti a Sebenico e po’ sul Danubio ma senza rivar a concluder gnente. In efeti el sistema iera ancora tropo primitivo, xe asurdo pensar a congiure.
No se sa che fine che gabi fato la barca.
Maria Dorothea Probabilmente xe questo el vapor che se parla nei Annali del 1834 de Rofizal.
Nel 1834 la “ Erste Donau Dampfschiffahrtgesellschaft“ de Viena fa costruir a Trieste da Panfilli la MARIA DOROTHEA, scafo in legno de circa 39 metri, propulsion a riode.
El primo de novembre 1834 la parti per Costantinopoli e la incomicia un servizio Cospoli-Galatz-Trebisonda-Smirne.
Nel 1845 i la vendi al Lloyd Austriaco de Trieste che la meti sula linea Trieste-Istria-Dalmazia.
Nel 1848 la xe militarizada e la partecipa al bloco de Venezia.
Nel 1852 la cambia nome in CROAZIA.
Nel 1870 el Lloyd la vendi a un Tarabochia de Trieste che la ribateza ALBA e la meti sula linea Pola/Fiume. No se sa piu gnente dopo del 1877.
Anche sto vapor, come el CAROLINA (1), el xe famoso per un fato suceso per la prima volta: ancora novo, novisimo, el 19 otobre 1834, in porto a Trieste l’alza el tricolor e lo tien alzado per tuta la giornada. Dovesi eser el primo tricolor che ga sventolà a Trieste (mazziniani?).
Per quanto riguarda John Allen e William Morgan, qualcossa ga scrito la Cvitanich nel suo cocolo “Piccolo mondo Biedermeier” (Parte prima).
I xe stadi lori i primi a scominziar col vapor perchè, come sempre a Trieste, quei che vien de fora xe quei che ga coragio de far qualcossa e giustamente el governo li ga favoridi.
me par che xe dati ciari e che fa distinguer bene le varie "barche" e la loro storia.
"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
In merito a quanto erroneamente indicato da un gentile lettore, la piazza Odorico Panfili e` stata dedicata ad un medico triestino (anche se nato a Budapest) morto in AOI ed insiginito di medaglia d'oro alla memoria diretto discendente dalla famiglia Panfilli proprietaria dell'omonino squero da cui usci` la famosa Civetta con elica di Ressel. I suoi discendenti sono ancora proprietari di parte del palazzo della famiglia sorto in parte sui fondi dove era il cantiere, La diversita` della grafia e` dovuta al fatto che la famiglia nei secoli ha cambiato spesso di nome passando da Pamphili a Pamfili, Panfilo, Panfilli, Panfili ect. Talvolta e` capitato che due fratelli (o sorelle) avessero una grafia diversa. Cordialmente Bruno Pamfili
brunopamfili ha scritto:In merito a quanto erroneamente indicato da un gentile lettore, la piazza Odorico Panfili e` stata dedicata ad un medico triestino (anche se nato a Budapest) morto in AOI ed insiginito di medaglia d'oro alla memoria diretto discendente dalla famiglia Panfilli proprietaria dell'omonino squero da cui usci` la famosa Civetta con elica di Ressel. I suoi discendenti sono ancora proprietari di parte del palazzo della famiglia sorto in parte sui fondi dove era il cantiere, La diversita` della grafia e` dovuta al fatto che la famiglia nei secoli ha cambiato spesso di nome passando da Pamphili a Pamfili, Panfilo, Panfilli, Panfili ect. Talvolta e` capitato che due fratelli (o sorelle) avessero una grafia diversa. Cordialmente Bruno Pamfili
Grazie per la conferma, se il largo è dedicato a Odorico Panfili , anche se si trattava di un medico militare, dal luogo e dal nome sembra alquanto ovvio ritenerne la parentela con la dinastia dei costruttori . Il forumista in questione dovrebbe aver avuto anche una parentela coi primi Panfilli ma si vede che non ne avrà presente tutta la discendenza.
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