La Questura - Stile Littorio

de Trieste, cenni storici, immagini vece e nove, ricordi..
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
kalvus
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 29
Iscritto il: ven 17 feb 2006, 9:30

...

Messaggio da kalvus »

ma la casa co scrito "pasticceria"... dove la xe ?


Seppellitemi vicino all'ippodromo cosi' io possa sentire l'ebbrezza della retta d'arrivo. (Charles "Hank" Bukowski)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: ...

Messaggio da babatriestina »

kalvus ha scritto:ma la casa co scrito "pasticceria"... dove la xe ?
credo che no la sia più, sostituida dela Banca: la strada in salita in mezzo xe sicuro via Donota, ala sua destra xe un'androna e ala sua sinistra xe via degli Artisti. Le case che te disi, sula sinistra, dava su una Via San Giacomo che sboccava sul Corso, dove che adesso xe Largo Riborgo e che mia mama ghe diseva Piazza Malta.
Me stago aiutando con una cartina del 1910, se te zerchi sul forum - vece cartine de Trieste o qualcossa del genere, Macondo dovessi gaverghene postada una meo de la mia.


kalvus
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 29
Iscritto il: ven 17 feb 2006, 9:30

...

Messaggio da kalvus »

devo esser 'ssai duro.... ma insomma go confusion in testa... se mi adesso volessi scatar la fotografia dal steso punto da dove la xe stada scatada quella.. dove me dovesi meter ????


Seppellitemi vicino all'ippodromo cosi' io possa sentire l'ebbrezza della retta d'arrivo. (Charles "Hank" Bukowski)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: ...

Messaggio da babatriestina »

kalvus ha scritto:devo esser 'ssai duro.... ma insomma go confusion in testa... se mi adesso volessi scatar la fotografia dal steso punto da dove la xe stada scatada quella.. dove me dovesi meter ????
a ocio, diria in mezo de l'aiola de Largo Riborgo, butando zo tuto el isolato col grataciel rosso, la casa alta bianca drio e la banca a sinistra, voltandoghe le spale al Corso.Un poco più avanti de sta foto che te meto qua, che xe ciapada de l'imboco de via S Spiridion
Immagine


kalvus
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 29
Iscritto il: ven 17 feb 2006, 9:30

...

Messaggio da kalvus »

Orpo ! no ghe saria mai arivado da solo. Grazie !


Seppellitemi vicino all'ippodromo cosi' io possa sentire l'ebbrezza della retta d'arrivo. (Charles "Hank" Bukowski)
ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

De cuel che me par a mi l acaxa che ga scrito "pasticceria" la xe cuela in via de i artisti indovhe che ghe xe el local ... che iera anche ristorante cinexe ... cuela tacada de via donota e che se vedi ciaro (basta andar la`) che la xe a un livel diverso de cuel che iera le caxe e le strade una volta.

No ghe meto la man su 'l fogo, ma se rivo vado a controlar :-)

Ciau

Franco


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi no go capido ancora ben se quela cola scritta pasticceria xe quela de via degli artisti come che disi Franco o una che ghe iera davanti e che adesso xe el grande edificio dela banca


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

QUIZ:

questa dove xe (baba, conta fin 10 prima de risponder :-D )

Immagine


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 951
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Mi capisso solo che ghe xè scrito "aequitas" o qualcossa de simile... xè el tribunal?


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
refolo

QUESTURA

Messaggio da refolo »

PRIMA DE TUTTO.....

Quel che se presenta Refolo sotto Cayo -Effe non xe la Maria....anche la' i me ga' scurta' le gambe.

La questura, iera in via XXX Ottobre, Quel palazzo che gave' messo voi xe in P.zza Oberdan. Dove ghe iera la sede dei Tedeschi!

dove'anche ricordar che son via da 51anni! e tutto xe cambia' meno chei monti (scurtadi si' ma mai rimossi).

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: QUESTURA

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:PRIMA DE TUTTO.....

Quel che se presenta Refolo sotto Cayo -Effe non xe la Maria....anche la' i me ga' scurta' le gambe.

La questura, iera in via XXX Ottobre, Quel palazzo che gave' messo voi xe in P.zza Oberdan. Dove ghe iera la sede dei Tedeschi!
(chi che se nota de CayoEffe no ne riguarda, e no xe gnanca dito che legemo)-
la questura che xe le foto qua xe in via del teatro roman, nata come Casa del fascio , po Comando militar aleato, la xe Questura de 50 ani a sta parte, mi diria che la ga ben diritto de esser ciamada questura.
Quela de via XXX Ottobre, xe una foto de un particolar ( una ex aquila bicipite ) che ga postado Adler fra i sui ricordi asburgici,adesso no me ricordo che uficio pubblico che la xe.
Per Piazza Oberdan, el stile xe quel, ma no gavemo postado quel palazzo, che xe anca quel de Nordio e come che te disi gaveva la sede dei tedeschi durante la guera. Adesso la xe proprietà dela RAS, che comunque la sta vendendo, xe un per de cartei appartamenti in vendita. Ghe xe dentro sopratutto ufici, assicurazioni e banche, perchè chi che ghe stava me gaveva ditto a suo tempo che i gaveva affitti ssai alti!( magari in Quartieri e rioni faremo un topic completo sula zona, dal punto de vista storico-edilizio)


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Tirabaralla ha scritto:Mi capisso solo che ghe xè scrito "aequitas" o qualcossa de simile... xè el tribunal?
el Tribunal o Palazzo di Giustizia, brava Tira :-D !


Avatar utente
Tirabaralla
citadin
citadin
Messaggi: 951
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 16:49
Località: Firenze

Messaggio da Tirabaralla »

Là vizin (o dovessi dir soto?) lavora el mio ex-moroso (quel che ga la colpa se me trovo qua ora :P :)) Poi la "aequitas" iera un bon indizio..
Merci, Adler :oops:


[color=crimson][b][i]...it's not easy to be me...[/b][/i][/color]

[url]http://tirabaralla.splinder.com[/url]
[url]http://polaris7.splinder.com[/url]
[url]http://www.fotolog.com/tirabaralla_0/[/url]
refolo

questura tipo littorio

Messaggio da refolo »

MI GO" TUTTI I DISEGNI DEL LITTORIO PRESENTA' DA

MUSSOLINI!!!!


Maria aka Refolo


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Tanto per puntualizzar, el Tribunal non xe in stile Littorio, tanto che iera stado iniziado nel 1912-1913 dal governo austriaco. Sospesa la costruzion per la guerra, i 'taliani del dopo 1918 lo ga completado, mantenindo essenzialmente el progetto imperial regio, solo zontandoghe qualcossa qua e la, come sto fascio della foto.


refolo

La questura tipo littorio

Messaggio da refolo »

Adler?
GARBAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mostrime un disegno come che te lo programmi ti'!!

Maria aka Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Te confermo anca mi che el palazzo del Tribunal xe stado cominciado prima dela prima guerra mondial: riporto della guida della Ruaro:
I lavori, iniziati nel 1913, si erano interrotti allo scoppio della grande guerra. Nel 1921 si riprese la costruzione secondo il disegno dell'arch Enrico Nordio abbattendo il poco fatto precedentemente.
Resta de veder come che iera el progetto original e quanto el xe stado modificado, qua ghe volessi trovar publicazioni più specializzade, che al momento no go soto man.


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »



Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Oggi passavo davanti del Tribunal ( speto che prima o dopo el nostro amico SumCulex ne farà el servizio fotografico) e vardavo la facciata. Go fato due osservazioni:
1 in alto xe le 6 statue imagino de giuristi, ma me piaseria gaver la foto de ognidun de lori, col nome corispondente, e magari de chi che xe la statua, me par che alcune ( o tutte?) xe de Mascherini giovine.
2 vardavo el bassorilievo Aequitas che xe stado postado ( la parte central) più sora, el xe sul lato sinistro vardando la facciata, e inveze sul lato destro no xe gnente come suo pendant. No i ga mai fato o i ga rimosso perchè no iera politically correct ( vulgo: tropo fascista?): o zerchemo informazioni o vardemo vece cartoline..
Una curiosità: via Giustiniano sula targa dela via i lo definissi "legislatore romano", magari un pol pensar che el sia un omonimo del imperator marì de Teodora :-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Fin che qualchidun non le fotografa, le statue xe:

[...] sei grandi statue raffiguranti i giureconsulti Salvio Giuliano, Gaio e Paolo Giulio Aulo, opera dello scultore Asco, ed Emilio Papiniano, Triboniano e Domizio Ulpiano dello scultore Mascherini.

Ogni statua, alta 3,20 metri, è ricavata da un solo blocco di pietra del peso di ben 35 quintali.


Dal primo link qua sora :wink:


Torna a “Quartieri e rioni”