Trieste... questa sconosciuta

Austria-Ungheria, K&K, "vecchie province" e ...
You can also write in English, as a new 'lingua franca'
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Trieste... questa sconosciuta

Messaggio da rofizal »

Ghe iera un topic, sul vecio forum, partido col titolo "Come ci definiscono all'estero", ma che poi se gaveva trasformado in qualcosa de più "ironico", che ala fine pareva dir che i ne conosi de più a l'estero che in Italia. :(

El primo mesagio iera mio, del 19 febbraio 2003 :
Comincerò a raccogliere alcune brevi definizioni di Trieste su altri siti e/o giornali esteri.
Comincio con questo sito olandese:
http://www.aegee.tue.nl/europe/su/su99/ ... rieste.htm
"And finally, Trieste, a delicate but powerful breeze, multiethnical, multilinguistical and multistylistical city."
E fin qua iera ben :wink: , ma ben presto la situazion reale apariva diversa! :wink:

Un utente sconosudo (Maria?) :
Milano, Piazza del Duomo:
"E' arrivato il Piccolo?"
"Un attimo che guardo tra i giornali stranieri"

Una signora: "Ah sì, anch'io ho amici vicino a Trieste, a Zara!"

Un signore: "Ma come? A Trieste si parla anche italiano? Ma non c'è la madrelingua tedesca?"

Un signore: "I friulani del Veneto?"
E ierimo solo a l'inizio! :wink:
Desert RAT :
Me xe sucesso a Firenze, in un negozio. I me ga domandà de dove che iero, e mi digo Trieste, e lui me rispondi : "Oh, mi go una sorella da quelle parti, Praga??"

E ancora piu' bella. Vegno presentà a una parente della mia fidanzada, che xe mia moglie, e ela tutta sorpresa : "Ma el parla italian?"
Aussie :
Mi lavoro per un ente parastatal.
Co son stado asunto (a Udine), su 20 che ierimo, iera 4 furlani, 5 triestini, 2 bisiachi e i altri iera de varia provenienze. Dopo el primo giorno ne vien dito che el giorno dopo dovevimo andar a Trieste a far i corsi de formazion. Me se avicina una colega calabrese e la me domanda :
"Tu che arrivi da là, non serve il passaporto per arrivarci?"


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Mi :
L'altro giorno trovo in caseta dela posta un giornal de quei gratuiti, se ciamava "Trieste", o "Trieste Centro" o qualcosa de simile.

Za in prima pagina qualcosa no me bateva, un titolo fazeva "La Grotta del Gigante"... sì, e quela del nano!! ???

Sti qua, me digo, col pifero che xe triestini.
E infati, lo sfoglio e in una pagina te trovo un trafileto che diseva più o meno cusì:

- Chiediamo scusa ai nostri lettori per aver scritto nel numero scorso "Trieste, città friulana..." -

El giornal iera stampado a Genova, con sedi anche a Roma e Milano, no me ricordo se sedi legali o cosa.

Però se i spera de aver fortuna con ste uscide...
AdlerTS :
Sempre della serie W la geografia.
Un giorno gavevo in auto una mula siciliana e giravimo per Opicina.
De colpo la me fa:
"Abbiamo già passato il confine con la SLOVACCHIA ?"
Pensavo che la scherzasi, purtroppo la iera seria!
Starlite :
Questa de Adler me ga fato vignir in mente una de un mio amico che ga fato militar qua a Trieste.

Un suo commilitone meridional, dopo quasi 10 mesi che'l iera qua, un giorno che'l sentiva un usel cantar su un albero lo varda, el se volta verso sto mio amico e ghe fa:
"Uè, però! Strani uccelli che avete qui in Trentino"
AdlerTS :
Anche Trieste però co se metemo semo bravi: alla messa per Carlo d'Asburgo i ga ringraziado per la presenza "i kaiserschutzen del TRENTINO". Dalle facce questi no ga apprezzado molto !


Avatar utente
Bilbo
Site Admin
Messaggi: 2279
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 20:51
Località: Trieste

Messaggio da Bilbo »

nel mal a mila me xe andada meio....

ieri a Pisa in un bar, e ciacolando semo rivai al fato che iero de trieste, e i me disi, trieste, ah sì, quel vizin el confin co l'austria....


Bye '73 de Roby.-
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Mi ve posso contar due: Co ierimo in campeggio a Cortina, una trentina de anni fa, un sior dela Puglia el me fa: "Ma per venire in Italia, avete bisogno del passaporto? E la carta di identità è scritta in italiano?" E a mio fio più picio,col iera al scola militar a Viterbo un collega calabrese ghe fa:"Ma come hai fatto a venire nella scuola militare italiana se sei yugoslavo?" Al che mio fio ghe fa "Allora è vero che voi meridionali siete degli ignorantoni, non conoscete nemmeno i confini d'Italia!". :lol:


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
refolo

Trieste sconosciuta

Messaggio da refolo »

Sergio,

Non capisso sto Topic me ga' de Rivoluzion, se no de stuzigador!


la tua citazione con Maria traparentesi e punto de domanda, non la go' dita mi'.
Quel che me ga' sempre brusa'xe le parole scnvolgente dei triestini, quei che tutt'ora fa' veder che Trieste la xe piu' de la' che de qua'.
O quei che me ga' personalmente critica' a mi', ossia i acquisiti, esuli ecc.

Non go' paura de dirlo perche' xe la verita'. Nel 1947 i voleva adirittura
tirarla via della carta geografica sta povera citta' mia, che stando alle
statistiche i la fazeva piu' sua che nostra. Voi che adopere' tutti sti macchinari de ricerche, scoverze' ben tutto quel che xe sucesso a quel periodo, e dopo ve domandere' se' l'Italian ga' ragion de pensar come che i disi. I xe vegnudi da Roma per darne una man, (parlo dei studenti).

Anche mi' go avudo gente che xe tornai e me riporta tutto quel che ciacole'anche mia fia, la se ga' meraviglia, che in un ristorante xe parodi due coniugi Abruzzesi da anni. Un mezzadro in Carso nella proprieta' de i mii nonni iera de razza Calabrese.

Ma quel che non guarde' xe che sta gente con domande e risposte che a voi non comoda, i sara' giovani, i genitori noi gavera' mai nomina' cossa che xe sucesso e de storia, me dispiasi dirlo, L'Italia xe in fondo della classe. El popolo meridionale ne ga' sempre tegnu' come persone d'intelletto altrimenti noi vegniva e emigrar, i saveva tutto de noi, non dimenticarte. Go' za dito una due volte, sia che nei Cantieri-Apalti Municipali ecc. xe stadi sempre scambi de personale.

Adesso esisti solo gioventu' che non vol saverghene de guerre, e i vol solo divertirse sotto una luce rossa, questo se ciama, no ignoranza, ma
progresso, i scurta la lingua, e i parla al stile volgare.
Mi' non giudico leggio, non libri, o el google, vado a secondo l'atmosfera, se un giorno i xe zo de economia vado sul Exchange, o sotto el weather se devo lavorar in giardin ecc. a secondo quel che me sento.

Ma se scrive' ste statistiche de quel che l'Italian disi, allora sbaglie voi, perche' nei vostri Topic, se voi che alimente' la lontananza della citta' se voi che sparlazze, sia del furlan, talian ecc. Una metti la bandiera con do' teste? Cossa pretende'? Se fe' cussi'? allora xe solo per alimentar l'Ignoranza dei altri.

Mi go' conossu' assai gente, e quando che andavo (esempio) a Muja vicin la sachetta ghe iera 3 famiglie de pescadori nati e vissudi la' dal principio del secolo tutti de razza meridionale.
Precisamente da Bari-Foggia ecc. e ve posso anche dar i cognomi, me vegniva de parlarghe per talian un mulo invece me ga' basa' davanti de mio futuro mari' disendome ; son piu' Triestin de ti'.

Voi scrive' tutto basado sui ricordi famigliari, o sul sangue che boi, come el mio, solo el mio xe per metter i puntini sulla ""I"" ma dove' anche pensar ai altri non solo a quel chei libri disi. Adler ga' dito che la fiera xe stada fatta nel 1947 alla Stazion Marittima, mal se ga; forsi dimentica' de dir el perche'? gavevi sia che a Montebello dove chei la fazeva da quando che go' verto i oci, fin a Gropada ghe iera sparsi quasi 12.000 esuli.

Da tutta l'Istria fin a Zara, ve rende' conto? do' anni dopo, certi con le bandiere slave con la stella rossa, che i sventolava ( non go' mai capi' perche' i se vegnudi in the first place ) anche quando che xe sta' el giro d'Italia, che fortunatamente se non ghe iera Cottur, i scampava via tutti dalla paura. Semo nati in un fazoletto de terra, ma che se doveria restar da Muja fin a Duin........allora stare' assai ben tutti.
E dove' lassar chel LIANTA (espression vostra). la pensi alla sua maniera. non xe via de scampo.

Maria aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41464
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Trieste sconosciuta

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:
Ma se scrive' ste statistiche de quel che l'Italian disi, allora sbaglie voi, perche' nei vostri Topic, se voi che alimente' la lontananza della citta' se voi che sparlazze, sia del furlan, talian ecc. Una metti la bandiera con do' teste? Cossa pretende'? Se fe' cussi'? allora xe solo per alimentar l'Ignoranza dei altri.
al de là dela polemica un poco accesa del post precedente, questa frase me lassa de meditar. In effetti, un che vien de fora e che presempio vedi sule macchine i adesivi col vecio stemma del Litoral Austroungarico, pol anca domandarse che tipo de gente xe a Trieste e quanto i sia italiani . (Mi go sempre dito che i Triestini se offendi se i ghe disi che i xe italiani e i se offendi se i ghe disi che no i xe italiani :-D )


refolo

trieste sconosciuta

Messaggio da refolo »

Betta!

te giri e missi semo sempre al principio. I triestini che se offendeva disendo chei noi xe Italiani, xe quei che non xe mai andadi a scola, e mai studia' la grammatica e la maniera de parlarlo sto benedetto talian.
(I mii inquilini, tutti per l'Austria i altri iera D...k veci insempiai.)
mi non me interesso quei che xe i altri, so solo che se gavemo promesso de tegnirse el dialetto triestin, per farne sentir ancora col nostro ombelico attacca' alla nostra Trieste.

Come chei altri cerca de tegnirse sia chel Tedesco o Dio sa' che altra lingua perche' i ga' el sangue missia', ma con questo non vol dir a mi' cambiarme, allora andemo avanti come quei chei cerca de introdurne in un'altra religion perche' la xe meio della mia? O la lingua Franca? mamma che obligo.

Ma credo che non ocorri, ricorrer a certi topici dove el sangue comincia a scaldarse, te son stada ti' a dir che non vole' miassiar politica e religion?
non metter de novo l'ape sora un fior morto.
Preoccupeve invece de insegnarghe ai Taliani e darghe un benvenuto a tutti, e guardarse una citta' che la xe bella, dalle foto che pianzendo go' guarda' col mio vecio, anche l'apertura della mia Barriera Veccia..........con una lontananza de 51 anni fa'? mamma iera pezo de un eclipse, sempre con proteste e comizi.

I spostera' qualcosa fora dell'area della citta'? e so what? pensa che te podera' viaggiar piu' spesso, e andar anche della parte del Friul chel xe anche bel. e CON QUESTO NON VOL DIR CHEI PORTERA' VIA LA CITA'.
tutto xe cambia' anche qua' cerchemo de unirse invece d'aver 6 differenti stati e paroni, adirittura un bicier de birra el xe ciamado differente, a seconda dei stati, con sistemi differenti de quel che ne ga' promesso da bon principio. Prima o dopo un che xe capo el crepera' e vegnera' su un'altro come i Papi.

In quanto ai triestini fora casa? gavevo el Tramontini a Milan un per xe a Roma un due adirittura in Puglia, e i mii cugini a Ancona, i mii zii a Palermo pensionati, ritiradi. Un carissimo amico ingegner in Groenlandia un due tre in Sud Africa, tutti andadi in cerca de star meio. Se ricordo ben
devo metter dentro anche Macondo- Giorgio nella Norvegia ecc.
Fabio in Sud America ecc. senza contarne a noi? e le mule Americane, ma almeno lore le vien a Trieste ogni anno coi mari,a portarve i dollari.

E son convintissima che i vicini de casa o amici i savera' per sicuro dove e chi xe Trieste, solo quei come dito prima che non sa' niente de niente, i domanda stupidaggini, o forsi quei chei se vergogna d'esser sia che emigrati o fioi de lori , noi qua' ghe gavemo spiega' ai Australiani e mostra' fotografie, le mie amiche? anche in America? i se domanda come che gavemo podesto lassar quella meraviglia? finche' anche mia fia un pochetto altezzosa, la xe rivada finalmente con le mie prediche a dirne? mamma, papa' gave' fatto mal e vegnir via. Troppo tardi.

Go' dito che go' tutto copia' Trieste-Mia?............Vergogna quel che leggio, solo critiche, niente fatti, 6 pagine de un, ZER0 de un'altro......una risposta mia e 8 sora commenti, me dispiasi chel xe stado sera' per via de mi'.

Maria aka refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41464
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: trieste sconosciuta

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:Betta!

te giri e missi semo sempre al principio.
Go' dito che go' tutto copia' Trieste-Mia?........ me dispiasi chel xe stado sera' per via de mi'.
per la prima parte, o no me go spiegado o rinuncio a capir. Per el finale, sta tranquila, che no i lo ga serado per via de ti. iera guera de tuti contro tuti, verso la fin.. ma el discorso no ghe n'entra col topic, che iera sul fatto che de Trieste poco se sa fora de qua.
Podemo zontar anche la battuda che ga fatto Rumiz, che col ga dito Trieste, e el stava per zontar Near Venice, e el se ga sentido dir Trieste? Near Koper!( conossendo Rumiz, pol esser vero come pol esser una battuda sua)


refolo

trieste sconosciuta

Messaggio da refolo »

Sel Topic domanda cossa che pensemo de Voi?
voleria saver Cossa che voi pense' de noi! tra' Adler-Desert rat- Aussie ecc. xe solo che una ciolta pel C......Italiani-Italiani allora voi non se Italiani? diseghe de dove che vegni' conteghe le circostanze ecc.

In 5 anni che pratico sti Topic in un per de forum, nessun se ga' mai permesso de domandarne, come che la gavemo passada, cossa che gavemo sofferto, tutti salta su' disendo che semo in un paese democratico? con la democrazia non se vivi, guardeve voi che ve lamente' sempre, e mi con quella son partida. Mi non me go mai permesso de far i conti in scarsela a nessun, ma me fazo un concetto, e dopo vien fora la matematica.

Gavevo za scritto de tutti i aiuti che noi triestini gavemo manda' a Trieste .....E SOLDONI! anche per purificar l'Adriatico ecc. coi ga' ripesca' i bossoli che iera sul fondal, forsi de do' guerre. Finora ne gave tratta' come quei che non se ricorda niente, e non sa' niente, i nostri ricordi xe oscuri come i vostri che ve li fornissi el Google!

Demoghe un taio, e non paragonarme a quei stupidini offensivi chei tratta le donne come chei veci trattava le mogli, solo star fra' le pignate.
Quelle che iera vedove, le ghe diseva alle donette, beata lei che la ga' l'omo che l'aiuta ( si in Osteria) e quella che lo gaveva la ghe diseva alle vedove....beata lei. E questo xe quel che penso mi' perche' xe la verita' voi se differenti nati in 1/2 de secolo dopo.

parle de sta Italia? voleria saver chi che iera co son nata mi'?disemelo voi!
Comunque scrive' quel che vole' ma me sona tutto un zuf, e un modo indelicato per cior in giro tutta l'Italia.
In quanto a Koper, co andavo al bagno per mi' iera Capodistria. Adler ga' dito in un sogetto de veci nomi delle strade, chel preferissi ricordar i nomi de una volta.
AND SO DO I.

In quando a Rumiz? go' letto tutto de lui, forsi che col suo cognome, se pol anche scusarlo.


Maria aka refolo


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Re: trieste sconosciuta

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:Trieste, e el stava per zontar Near Venice, e el se ga sentido dir Trieste? Near Koper!
Me ricorda quela barzeleta dove ghe xe un mulo famoso - ciamemolo Pepi - e co el va a Roma el compari vicin al Papa e la gente se domanda : "Chi xe quel mato vistido de bianco a fianco de Pepi?".

La barzeleta no me la ricordo ben, ma la sostanza iera quela. :-D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41464
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: trieste sconosciuta

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto: S

In quando a Rumiz? go' letto tutto de lui, forsi che col suo cognome, se pol anche scusarlo.
Ma forsi no te ga letto una roba de lu, a proposito del cognome: sua mama iera la signora Pitacco, fia se no me sbaglio del Podestà Pitacco
:-D


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: trieste sconosciuta

Messaggio da AdlerTS »

refolo ha scritto:voleria saver Cossa che voi pense' de noi! tra' Adler-Desert rat- Aussie ecc. xe solo che una ciolta pel C......Italiani-Italiani allora voi non se Italiani? diseghe de dove che vegni' conteghe le circostanze ecc.
Stemo andando OT (fora tema :wink: ), ma visto che te me ciolto in causa te rispondo con alcuni versi de Giorgio Gaber

Mi scusi Presidente
non è per colpa mia
ma questa nostra Patria
non so che cosa sia.
Può darsi che mi sbagli
che sia una bella idea
ma temo che diventi
una brutta poesia.

Mi scusi Presidente
non sento un gran bisogno
dell'inno nazionale
di cui un po' mi vergogno.

[...]

Io non mi sento italiano
ma per fortuna o purtroppo lo sono

Mi scusi Presidente
se arrivo all'impudenza
di dire che non sento
alcuna appartenenza.

[...]

Mi scusi Presidente
ma questo nostro Stato
che voi rappresentate
mi sembra un po' sfasciato.
E' anche troppo chiaro
agli occhi della gente
che tutto è calcolato
e non funziona niente.

[...]

Per farmela calzar, go tajado i tochi dove el salva Garibaldi e el Rinascimento.


refolo

trieste sconosciuta

Messaggio da refolo »

Cito:

" Io non mi sento Italiano ma per fortuna o purtroppo lo sono"

Giorgio Gaber Alias Giorgio Gaberscik nato a Milano.

non ghe dago una pipa alle sue parole, el iera dell'Alleanza nazionale!lRITIRO LA CAUSA!


Maria aka Refolo Triestina-Italiana


angiolina

Re: Trieste... questa sconosciuta

Messaggio da angiolina »

El primo mesagio iera mio, del 19 febbraio 2003 :
Comincerò a raccogliere alcune brevi definizioni di Un utente sconosudo:

Milano, Piazza del Duomo:
"E' arrivato il Piccolo?"
"Un attimo che guardo tra i giornali stranieri"
Però a me è successo a Trieste di chiedere:
"Avete il Corriere?"
"No, in ITALIA c'è sciopero"


Avatar utente
Maximilian
ixolan
ixolan
Messaggi: 230
Iscritto il: mar 3 gen 2006, 13:20

Messaggio da Maximilian »

rofizal ha scritto:
Sempre della serie W la geografia.
Un giorno gavevo in auto una mula siciliana e giravimo per Opicina.
De colpo la me fa:
"Abbiamo già passato il confine con la SLOVACCHIA ?"
Pensavo che la scherzasi, purtroppo la iera seria!
Anche Bush lo era, quando ha compiuto lo stesso identico errore :-D


Torna a “Mitteleuropa Treffpunkt”