Alberi de Nadal

Logo indove meter i ricordi e le memorie
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Alberi de Nadal

Messaggio da rofizal »

Semo ormai in otobre, dicembre se avicina e con lui el Nadal.
Me par giusto recuperar questa discusion dal vecio forum, sperando che a qualchedun ghe fazi piacer.

----------------------

Da dcobau on Tue, 08 Oct 2002 03:13

Ciao tuti,
qua i negozi comincia a meter fora la roba per nadal, ninoli, alberi finti ecc.

e parlando de alberi de nadal, me se vinu in amente i alberi che i comprava co iero mi picio. Naturalmente i iera naturali quela volta e sai alti. Tanto alti infati che una volta i ga dovu taiar un mezo metro per poderlo alzar e ancora el tocava el plafon. Una volta gavemo trova un nido fra i rami (ghe lo gavemo da a una vicina perche la canerina covava - ma xe un'altra storia).

Po, se atacava le candele sui rami, non ghe iera ancora i lumini, e co se le impizava de note iera de restar incantai, e credo non solo i fioi stava con la boca verta.

Po, se meteva anche tochi de ovata sui rami per far come la neve. Un ano mio zio, che viagiava, el ga porta dal'America un material tipo zuchero filato per far sta neve. Quel che non savevimo iera che iera fato con polvere de vetro (fiberglass???) e, dopo che gavemo coverto l'albero, ierimo tuti che se gratavimo. Sta polvere xe andada da pertuto.

E dopo, finalmente, xe riva i lumini. Che ogni ano non funzionava e un'altro mio zio, che iera eletricista, doveva venir da noi a giustarle ogni volta. Ma le candele iera sai meio.

Sto ano poso agiunger statuete al mio presepio perché, finalmente, uno dei empori piu grandi qua a Canberra ga importà scatolete de 3-4 figurine dal'Italia. Pero xe roba cara.

saluti
Dave


------------------------------

Da Desert RAT on Tue, 08 Oct 2002 17:47

Ciao Dave, anche mi me ricordo l'albero de Nadal quando iero picio, con le candele e ghe se meteva manderini, pomi e altre frutta, e se lo fazeva 2 o 3 giorni prima de Nadal, no un mese.
Dopo che me son sposà, mia moglie iera abituada al presepio, sicché gavemo sempre fato l'albero e de soto el presepio con laghetti, casette e cusì via. Alcune de quelle statue diventava vece, e qualche ano fa un grosso negozio american de sconto, per quei che vivi qua COSTCO, i gaveva questo bellissimo presepio per $30, no so come el podessi eser cusì bon prezzo, ma el xe fato... in Cina, quel che costa una statueta fatta in Italia.
Ciao Marcello


---------------------------

Da dcobau on Thu, 10 Oct 2002 02:26

Orpo, me iero dimenticà dei pomi e manderini. E anche el mandorlato e babbi natale fati de ciocolata.

Nei ultimi do ani anche mi stago fazendo el presepio. Go trova la roba basica un per de ani fa ma non podevo espander. Finalmente sto ano un grande emporio qua a Canberra ga incomincià a importar roba extra dal'Italia. I vendi scatole de pochi tochi, 4 pastori e do pecore, per 35 dolari australiani. Xe caro ma bon. Peca che non vivo là de ti, per 30 dolari (americani?) saria un'ocasion.


----------------------

Da sergio on Tue, 05 Nov 2002 08:59

Xe giusto che no ghe sia più alberi veri, perché iera proprio una strage de sti poveri alberi.

Ma te vol meter el profumo.... :-D

Anche se dopo per netar la casa dai aghi de pin....


---------------------

Da macondo on Tue, 05 Nov 2002 11:39

Qua de noi in Inghiltera i alberi veri de nadal xe bastanza facili de comprar. Anzi, se vendi più quei che i alberi de plastica. Credo che i vien de la Scandinavia, dove li cresi specialmente. Adeso i fa anche un sprai che cussí i aghi no casca più tanti...


--------------------

Da sergio on Wed, 15 Jan 2003 08:50

Ormai el Nadal xe pasado, anche l'ultimo, e resta solo ste influenze... :(

Ma, visto che son costreto proprio da sta stupida influenza a far ben poco (xe sai dura sto inverno), voio scriver un pensiero sui veci Nadai, che me par ormai perdudi per sempre, come quasi tute le tradizioni.

Da noi, come ga za dito qualchedun, qualche giorno prima se faseva l'albero che me par viniva poi disfado per l'ultimo (o per la Befana?). Xe za sta dito che se tratava de alberi veri, che se impicava anche fruti, ovata, candele vere, qualche bon bon de ciocolata.

Ala preparazion de l'albero dovevo sempre partecipar anche mi, prima con mio papà e poi, dopo i sei ani, con mio nono. Comunque iera sempre una meza tragedia, lori i se inervosiva sempre.

Iero ancora con mio papà quando xe rivade le prime candeline eletriche, una roba teribile. I fili se inverigolava sempre, e là iera le barufe più serie. Poi le lampadine iera mese in serie, e bastava una sola de lore che saltasi e no funzionava niente...

Bon, ala fine in un modo o ne l'altro l'albero iera finido, me par che noi no gavevimo presepe, o el iera ridoto ai minimi termini, e iera tuti contenti e pronti a festegiar.

La grande festa iera ala vigilia, no a Nadal. El pomerigio, con mio nono, se andava a visitar qualche parente, dove se se scambiava i regali, ma con gran cerimonia.
Tuti doveva spetar in un'altra stanza, mentre qualchedun meteva i regali soto l'albero, poi i sonava la campanela e tuti "coreva" a veder albero e regali.

Prima de vardar cosa se gaveva ricevudo (noi fioi ierimo i più impazienti ;) ), bisognava star qualche istante in silenzio a meditar sula festività, tuti rivolti verso l'albero che concentrava l'atenzion. Poi me par se cantava tuti insieme "Stille Nacht" e forsi anche "O Tannenbau" e se se scambiava i auguri. Solo dopo iera i regali.

Mio zio (el marì dela sorela de mio nono materno) gaveva sempre l'albero più bel, alto fin al sofito (forsi quatro metri), con un presepe immenso e molto ben fato. Le candele iera sempre "vere" e, se ricordo ben, el gaveva quel afar col manigo longo per impizarle e spegnerle.

La sera iera la stesa cerimonia, ma a casa nostra, più in picio, ma la campanela (de bronzo) la gavevimo anche noi (la se ga roto purtropo, ma forsi la go ancora de qualche parte). Poi iera la cena, dela quale però, come del pranzo de Nadal, go pochi ricordi, ma a mi no me piasi magnar.

Dopo cena speso se andava ala Messa de mezanote, in genere nela cieseta che sta in via Giustinelli. El giorno dopo, Nadal vero e proprio, credo restasi solo el pranzo, comunque no iera niente de significativo.

Ogi se pensa a magnar, magnar e ancora magnar. I regali la gente se li fa tuto l'ano, i alberi xe finti e anche i adobi xe tuti de supermercato, anzi, se la gente podesi comprar l'albero za pronto lo faria. Molti va in vacanza, el significato original nisun se lo ricorda più. Tuti varda la television e quel giorno no fa ecezion, forsi una breve interuzion per far in freta un brindisi durante la publicità.

Forsi esagero un poco, ma sento nostalgia de quei Nadai, anche se me considero laico. I te riempiva el cuor. Iera tuto ligado alo spirito, no ai soldi e al consumismo come ogi. I regali ghe iera, xe vero, ma gaveva el significato de "eco, ogi te pol concederte qualcosa". In 'sto giorno, dopo tuto l'ano che te se sacrifichi. Anzi, no xe che te se "concedi", ma te fa un regalo a chi te vol ben, e l'altro farà altretanto con ti.

A dir el vero lo scambio de regali iera meno poetico za a quei tempi, molti cercava de risparmiar e i faseva i conti del dare/avere. Ma non nell'ambito familiare. E comunque, ripeto, durante l'ano no esisteva quasi mai "regali" o "autoregali".

El mondo cambia, el progreso avanza, miga volerè restar a l'età dela piera?

Xe vero, ma de tante robe se podesi far a meno e se viveria mejo. E poi mi digo: xe mejo viver 100 ani "spiritualmente svodi" o 50 "spiritualmente ricchi"?
Mejo insoma un giorno da leoni o 100 da pecora?

Senza ofender le povere pecore, cosa me ne fazo de una vida longa pasada da solo in poltrona a vardar monade ala TV?


------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Wed, 15 Jan 2003 14:34

;) Te ga proprio ragion

Comunque de la campanela me ricordo anca mi, anzi pensavo (visto che mia nona e mio papà i vigniva del'Austria) che iera una usanza solo dela mia familia e anca per noi muleti, per poveri che iera i miei, ghe iera sempre qualche regalo.

Per quanto riguarda le candeline (quele che se impizava, no quele eletriche) mi, come al solito del resto, go rivà a combinar disastri; infati 'na volta zogando, visto che in camera iera poco spazio, go ribaltà l'albero e go ris'cià de darghe fogo a tuta la casa.

Noi no i ne portava a messa, ma prima e dopo del son dela campanela giogavimo a tombola, coverzendo i numeri ciamadi - come se usava in alora - coi fasioi: dopo però se li doprava isteso per far la pasta fasioi; come te saverà i diseva che iera la carne dei poveri, inveze ogi i costa più de la carne, forsi perché no i ga trovà 'ncora el modo de farli col petrolio o a rifarli con i scarti con vari e strani "procesi enzimatici".

'Naltra roba me sovien parlando de zoghi, le rare volte che mama e papà 'ndava fora de sera e noi ierimo sai pici (iera viva ancora la mama de mio papà che la xe morta co gavevo zinque ani) mia nona la ne tegniva boni con un cadin de acqua, do pirie, do caziui e qualche botilia e noi zogavimo a l'osteria impignindo e svodando botilie: meno mal che no semo diventai alcolizai ;D.

Quel che ne piaseva anca tanto far mi e mio fradel co no podevimo 'ndar fora perché iera bruto tempo, iera zogar sul leto disfà (dove con le coverte fazevimo monti e valade) coi soldatini de plastica, in particlar modo coi "cow boy", me ricordo 'ncora che gavevo anche la squaw che se podeva meterla sul caval: quante bataglie che gavemo fato e mi, logicamente, tegnivo sempre per i indiani, anca perché in alora no esisteva soldatini done de qualche altro genere.

Bon, come al solito te se rabierà perché son dada fora tema, ma confido che no te gabi la forza de rabiarte tanto, visto che te ga l'influenza! ::)
Ciao e guarisi presto! Lela.

--------------------------------------


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

-----------------------

Da sergio on Wed, 15 Jan 2003 18:32

Co l'acqua i me fazeva zogar anche mi de picio (de mia nona paterna). I me dava un cadin de acqua e un pochi de tapi de sughero. Go ancora le foto, ma no xe el caso de mostrarle, altrimenti inveze de Trieste Mia me toca ciamar el sito Casa Mia...

Semo fora tema, xe vero, ma xe argomenti brevi. Comunque con le divagazioni se pol perder el discorso e in genere me piaseria che inveze se svilupi, in sto caso per esempio saria bel sentir i vari modi in cui se pasava el Nadal a Trieste (del Nadal de ogi credo sia poco de dir).

La campanela podesi eser una tradizion austriaca, infati i miei noni materni parlava ben tedesco (anche in casa) e i gaveva molte dele tradizioni gnoche, sopratuto in cusina! (e mi tanto me piaseva :P )


---------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Thu, 16 Jan 2003 08:43

:D Son contenta de non aver pensà (sbaliando) che quela dela campanela fusi 'na tradizion de la mia familia de origine "gnoca" come che te disi ti; infati a ben pensar, te gavevi precisà che cantavi "Stille Nacht" e/o "O Tannenbau" ::)

Per quanto riguarda i piati pretamente austriaci, giorni fa go zercà de riportar (fazendo un poco de c***n a causa del famoso "taglia e incolla", perché come al solito me gavevo dimenticà de logarme) la riceta dele patate in tecia che fazeva la sorela de mia nona paterna, come anca quela del "golas", inveze, el giorno de Nadal, sempre sta mia zia la portava i sui "piati de la festa", anca quei rivadi con ela de l'Austria e me ricordo che i iera de porcelana finisima bianca, con i disegni in rilievo de color blu (gavevo fin paura de magnarghe drento, per paura de romperli) e mia mama, che iera dele "Valli del Natisone", la fazeva una strana operazion col pollo (unico in tuto l'ano) e no so con quala mistura (oltre, naturalmente le frataie) lo impieniva, dopo averlo - logicamente - preventivamente svodado e mi stavo a vardarla con tanto de :o oci, parchè dopo la lo cusiva col fil de imbastir e iera sempre barufa per chi che gaveva de magnar el toco più groso de sto ripien che el iera sai bon :P.

Comunque, in Austria xe tradizion preparar l'albero de Nadal solo ala vigilia e se lo disfa par la Befana, dopo che xe rivai i re Magi (ma mi penso che i lo preparava solo ala vigilia anca parché se no, noi fioi ghe fasevimo sparir tuta la roba de magnar - mandarini, nose e nosele involtizadi in carta stagnola - prima del tempo e, visto che le bale - de vetro finisimo e belisime - iera sai poche, ris'ciava che l'albero restasi mezo svodo) ;D.

A proposito de regali de Nadal, ti te son un mas'cio, ma forsi te se ricordi isteso de una pupa che la iera de moda ai tempi de "la muca carolina": la se ciamava "ciao ciao" e la iera nera e se podeva tacarsela torno i brazi o le gambe parché i sui de brazi e gambe i iera fati aposta per quel, cioè i formava una spece de cercio con 'na apertura per tacarsela doso: quela xe un dei regali che me ricordo de più, anca parché la gavevo trovada prima de la note de Nadal, sconta in t'un armer ::).


-------------------------

Da Desert RAT on Thu, 16 Jan 2003 14:50

Regali de Nadal?? Ai mii tempi i fioi riceveva i regali per San Nicolò, facilmente anche questa iera una trdizion austriaca. Inveze mia moglie, in toscana, la ciapava i regali per l'epifania.


--------------------------

Da SnowLeopard on Sat, 18 Jan 2003 19:09

Anche mi me ricordo che i regali li ciapavo per S. Nicolò. Me sveiavo alla matina del 6 dicembre e trovavo una fila de pachi e pachetti sotto la finestra della camera da leto. Me par che iera qualche regaleto anche per Nadal, soto l'albero.

A proposito de alberi, quela volta iera ancora i veri, con i gingili de vetro e le candeline de cera. Una volta la nostra gatina ghe ga dà l'assalto, e tutto l'albero xe cascà! Un altro albero che xe andà a finir per tera, xe stado tanti anni dopo, quando la mia San Bernardo ghe xe passada vicin e una sventola della sua codona lo ga ribaltà, ma quel iera un albero finto con gingili de plastica, alora go podudo ricuperarlo! E adesso niente più candeline, el mio albero xe un fiberoptic!


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

-----------------------

Da dcobau on Wed, 22 Jan 2003 04:39

Bei tempi e bei ricordi. Però, a casa mia, senza campanela.

Solo una roba. Come che disi Sergio, i tempi xe cambiai, xe tuto comerciale, se spendi un casin de soldi, se magna e se bevi tropo, etc. Giusto. Solo che penso che semo noi che gavemo cambià, non solo i tempi. Mi scometo che per i fioi piu pici Nadal xe el steso che iera per noi co ierimo muleti. Solo che ogi semo noi che organizemo, spendemo, magnemo e bevemo tropo.

Stago zercando de emular el Nadal che gavevo a casa mia co iero picio, con tanto de albero (finto) che toca el sofito, la punta (che fin l'altro ano te podevi solo che sognarte) e el presepio che, a parte le figure basi, non rivavo a trovar i extra e che sto ano el negozio dove che lavora mia moglie ga importà dal' Italia.

Non son riva a trovar l'emozion che gavevo co iero picio ma credo che dipendi dal fato che gavemo sepeli un mio caro amico ala vigilia.

Ma i nipoti (11 e no, non son nono, son zio) - e anche i piu veci - tuti sentai inginociai atorno al'albero che spetava che el nono (mio cognà) cioghi el paco e legi el nome..... tanto de oci i fazeva. Esisti ancora Nadal, dipendi dove e con chi che te lo fa.


--------------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Wed, 22 Jan 2003 10:32

Te ga ragion anca ti: tuto dipendi con chi te lo pasi el Nadal!!!
:D Aprezabilisimo el tuo sforzo de ricrear i tempi de 'na volta e xe anca vero che par i fioi, se no i vien mal influenzadi dai grandi, che tropo speso, pel poco tempo e pensando magari de farghe cosa gradida, i se precipita pe' negozi e grandi magazini in zerca del zogatolo più novo o più proposto dala TV.

Ma xe anca vero che i fioi varda tanta, tropa TV (baby sitter sai de moda) e se no i trova soto l'albero quel che i ga visto in TV, i "pianta el muso".
Forsi, comunque, rieducando i grandi (roba sai difizile), se podaria rieducar anca i fioi, ritrovando cussì atmosfere e savori de 'na volta ;)
Ciao, Lela.


-----------------------

Da Ursus on Thu, 23 Jan 2003 18:26

Mi me ricordo dei primi alberi de nadal a casa nostra, durante la guera.

Mia mama la li fazeva tajando la zima dei allori (el lavreno) che creseva in campagna nostra. Ancora ogi, ogni volta che meto un per de foje nela minestra me ricordo de nadal.

Grazie a dio, qua in Canada alberi de nadal no i manca. A parte un'industria vera e propia dela cultura dei alberi de nadal, sicome che i pini, e tuti i sempreverdi che cresi salvadighi ai bordi dele strade e dele linee electriche a gas, i ingombra le strade e pol crear pericolo, con una picola licenza de un per de dolari, ogni familia che la vol, la pol andar in bosco e tajarse un per nadal.

Mi me son za scelto un per l'ano prosimo. Adeso son anda' là e lo go za potado, in maniera che el me cresi come che vojo mi. Dicembre prosimo vado a tajarmelo.

Ursus Tajalegnus. :P


-----------------------

Da HECHT GRAZIELLA on Fri, 24 Jan 2003 08:34

L'aloro o laverno, te lo doperi par la pasta e fasoi, mi spero o magari anca pei "fasioi in tecia": scusime ma proprio no lo vedo come "surogato" de l'albero de Nadal, el me ricorda piutosto gli antichi Romani o i "sommi poeti" con le sue corone, apunto, de laverno.


----------------------

Da Ursus on Fri, 24 Jan 2003 21:05

Te asicuro mi, Lela, che i primi due o tre alberi de quei che mi me ricordo dela mia infanzia, 3, 4 e 5 ani de età penso, i jera propio laverni.

El divertimento più grande jera involtizar le noxe e i pistaci in stagnola colorada.


------------------------

Da babatriestina on Sat, 06 Nov 2004 18:10

Mi de picia no go mai partecipado a far el albero de nadal. I lo fazeva tuto de scondon, bastanza picio, in una camereta serada, che mi no me acorzo, e po' al dopopranzo dela vigilia i lo portava (mi no lo go MAI visto portar) in camera de pranzo, i lo impizzava (cioè le candele de cera, ma l'espression iera "impizzar el albero"), i studava tule le luci e i me ciamava , perché mi dovevo pensar che lo gavessi portado no se sa ben se l'angioleto o Gesù bambin in persona.

A questo punto, col suporto de un gramofono a manovela, cantavimo tuti insieme Stille Nacht e O Tannenbaum, po' mi me tocava recitar una poesia natalizia in tedesco che i me gaveva insegnado a orecia, e solo dopo se podeva verzer i regaleti che iera soto.

Vizin de l'abero, iera el presepio, anche quel vecissimo, solo el Gesù bambin de ceramica o porcelana, la Madona e San Giusepe anche quei de teracota smaltada, diria, li go visti quasi precisi una ventina de ani fa in porton del Ospedal Magior, ma adesso no se fa più presepi publici che no xe politically correct, chissà che fin che el ga fato...

Quel gramofono lo go tignudo fin do ani fa, col trasloco lo go regalado a un mio amico che ga casa più grande e che ghe piasi ste robe. Adesso me canto de sola Stille Nacht e Tannenbaum perché no go più nissun con mi che le conossi... :'(


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

--------------------

Da Ursus on Sat, 06 Nov 2004 19:08

Copite le strofe, cussì te ghe le pasi ai amici e podè de novo cantarla tuti quanti.



Stille Nacht, heilige Nacht,
alles schläft, einsam wacht,
nur das traute hoch heilige Paar.
Holder Knabe im lockigen Haar,
schlaf in himmlischer Ruh,
schlaf in himmlischer Ruh.

Stille Nacht, heilige Nacht,
Hirten erst kundgemacht
durch der Engel Halleluja
tönt es laut von fern und nah:
|: Christ, der Retter, ist da : |

Stille Nacht, heilige Nacht,
Gottes Sohn, o wie lacht!
Lieb aus deinem göttlichen Mund,
da uns schlägt die rettende Stund,
|: Christ, in deiner Geburt! : |



----------------------------

Da babatriestina on Sat, 06 Nov 2004 23:40

O Tannenbaum O Tannebaum
wie treu sind deine Blaetter
Du gruenst nicht nur
zur Sommerszeit
Nein auch im Winter
wenn es schneit
O Tannenbaum O Tannebaum
wie treu sind deine Blaetter

(go usado la e al posto dela dieresi che xe più semplice de scriver)
Ma speta ti che i amici sappi leger e pronunciar come che se devi!! :D


-------------------------

Da babatriestina on Wed, 08 Dec 2004 07:50

Adesso ve posto una decorazion del mio albero, che no go ancora fato, che papà me diseva che el la vedeva de picio su l'albero suo, quindi la dovessi gaver ormai quasi zento ani, come che no la se ga roto!
Allegati
Una decorazion del albero de Babatriestina
Una decorazion del albero de Babatriestina


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

------------------------

Da babatriestina on Wed, 08 Dec 2004 08:59

Po ghe xe altri pupoti de impicar, un frate, una striga, quasi come marionete, che a quei tempi se impicava su l'albero. Verso Nadal ve meterò anca el mio presepio, che xe anca dei noni, go anca el mio ani Cinquanta, ma questo xe più vecio. I camei xe dei camei in legno che in realtà no ga gnente de far col presepio, ma i xe stai comprai.. dei arabi a Betleme! che quela volta no vendeva roba de nadal ma camei de artigianato arabo. comunque penso che in un presepio vadi ben tochi comprai a Betleme.
E po inveze go una bala de papier maché indian, tipo laca del Kashmir, comprada in India per i alberi de nadal... la globalizazion :D

---------------------

FINE del vecio topic


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41489
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

go fato el albero, e con la macchina un poco meo go provado a metter un per delle decorazioni de una volta del mio alberetto. finto , sto anno, no go voia de bazzilar a zercarlo, ingrumar aghi, e po no trovar dove butarlo, che in vaso no i resisti, i mori d'estate.
eccove de novo el pupotto de sora, coi oci un poco alla ET, ormai el gaverà i sui zento anni
Immagine
questi xe i pupolotti vestidi de carta, questa xe la cosidetta striga
Immagine
questo xe più tardo, el vien de l'albero dei mii nonni nei anni Cinquanta, un babbo Nadal rosso, ghe iera el suo pendant blu.
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41489
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo xe un gingillo anche anni Cinquanta, del albero de co iero picia, che me ga colpido de trovarlo quasi preciso a casa de una mia amica, anche ela la lo ga del epoca
Immagine
e questa xe una candela vera, moderna de oro, che coi alberi finti xe meo andarghe assai pian, ma xe tuta un'altra luce:
Immagine
xe inveze antico el portacandela, con un ciapin per el ramo, ma orientabile, in modo che la candela si sempre messa vertical, indifferente de come che sia el ramo, e se el ramo se piaga se pol radrizzar. Mi la giro un poco verso el esterno per tegnir la fiamma lontana dei rami finti. I gingilli de solito difatti ga parece mace de cera scolada sora.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41489
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go recuperado un'immagine, de ormai più de mezzo secolo fa:
questo no xe el albero de nadal de casa mia, ma quel che fazeva i nonni per i nipoti, mi e i mii cugini , che xe nela foto ma che go taiado: i nonni fazeva un albero assai più grande, fin quasi al soffitto. E là me tocava ripeter la poesiola in tedesco, soto i oci grigi, gelidi e critici del zio austriaco che immagino sogghignava sadicamente per i mii errori nelle desinenze e concordanze.
Nono fazeva vegnir per l'occasion un fotografo per far la foto del gruppo de famiglia, e questa foto xe stada per mi una tragedia: perchè stavo cambiando i denti davanti, e giusto per la foto gavevo sto spazio averto in bocca, e i me diseva Sorridi! mi verzevo la bocca e i me diseva No cussì! No cussì!!! alora seravo la bocca e i me diseva No cussì! No cussì! e insomma ala fin i me ga fotografado.. vedè voi che bela che iero :-D :-D :-D :-D :-D :-D
Immagine
se guardè bene el albero, in mezzo podè riconosser un dei gingilli fotografadi de sora. Le candele vere xe tute impizzade e sul albero ghe xe fondants tondi de zuchero e dolcetti de spumiglia che mi e i mii cugini fazevimo fora in pochi giorni, almeno.. quei più bassi!
Mi e mia cugina semo vestide eleganti, de veludo blu scuro, mi go i calzettoni de lana bianca ricamai a puntini blu ( e per una volta no i xe ancora cascai fin alla caviglia), e le scarpette de lacca, che una volta co mia cugina se ga acorto che mi gavevo le Lackschuhe e ela, più grande, no, la ga fatto una scena tragica.
Dimenticavo: el puntal de l'albero sta decorando el mio alberetto de sto anno


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41489
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Tuti doveva spetar in un'altra stanza, mentre qualchedun meteva i regali soto l'albero, poi i sonava la campanela e tuti "coreva" a veder albero e regali.

Prima de vardar cosa se gaveva ricevudo (noi fioi ierimo i più impazienti Wink ), bisognava star qualche istante in silenzio a meditar sula festività, tuti rivolti verso l'albero che concentrava l'atenzion. Poi me par se cantava tuti insieme "Stille Nacht" e forsi anche "O Tannenbaum" e se se scambiava i auguri. Solo dopo iera i regali.
Go trovado, per la gioia dei fioi , un libretto natalizio de co iero picia
Immagine
che ga la caratteristica de descriver el Nadal come che i ne contava a noi. Ve metto alcune immagini: el comincia con una stella, Gesùbambin e i pastori e Magi che porta regali,e po spiega che Gesùbambin per la sua festa vol far regali a tutti i fioi e incarica de sto lavor i angioletti ( altro che Babbo Natale!). I angioletti va in bosco a taiar i alberi ( mix de tradizioni), po i va a cior i regali ai mercatini natalizi :-D e po va a controllar sulle case se i fioi xe stadi boni e se merita el regalo, come che me diseva sempre mama:
Immagine
po i angioletti, che no vedi nissun, fa el albero
Immagine
notar in zima del albero la stella, come che i fazeva in casa mia, e no el puntal. Come vedè, el angelo a sinsitra tien sul brazzo la campanela


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41489
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

e ecco el momento del albero:
Immagine
i angioletti de sora, cola campanella in man, canta Stille Nacht e i fioi sta appunto incantai davanti de l'albero con tute le candele impizzade


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Questo lo gavevo anche mi... No so se mia sorela lo ga ancora!


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....

Torna a “Mio nono me contava che ...”