I giovani a Trieste nei anni '60

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

I giovani a Trieste nei anni '60

Messaggio da rofizal »

Me rifiuto de metere sto topic nei "racconti del nonno" :wink:

Xe praticamente assenti da internet foto de Trieste giovane dei anni '60. Epur iera anni mitici, no solo per la musica, ma perché ghe iera tanti più muli e mule che ogi, no ghe iera videozoghi e television, quasi nisun gaveva l'auto e pochi la moto e el scooter, e insoma trovarse tuti asieme iera la regola, trovarse a piedi in cità (soto la luminosa, soto i portici, o in piaza Oberdan), far caminade in cità e in Carso, andar a balar de pomerigio e no a note fonda... ecc.

Ma foto? Nada de nada! :(

Non una foto del viale popolado da migliaia de giovani, non una foto dele sale de ballo, non una dei tram pieni de muleria tacada anche ale porte dei rimorci, non una dei concerti rock (o beat, per dirla a l'italiana) e cusì via. Mi steso, che qualche foto a l'epoca fasevo, ghe ne go solo de qualche festin privato, un per a San Giusto, qualcheduna al bagno o sul Carso (poche), ma per el resto niente, slavo quele dela Trieste-Opicina, che però no rapresenta la vita de ogni giorno.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

Intanto voio ricordar le sale da balo che ghe iera a Trieste in quei anni:
Marinella (dove xe el ristorante a Barcola)
Pineta (sempre a Bracola)
Camera del Lavoro (in Largo Papa Giovanni, prima via Duca d'Aosta)
Alcione (in galeria Fenice)
Ginnastica Triestina
Paradiso (me par l'unica che esisti ancora ogi)
Tavernetta del Jolly
Rouge et Noir (presso l'albergo Excelsior)
Piccolo Mondo (in piazza Unità, iera un night, però serio)
Bastione Fiorito (al Castel de San Giusto)
ai Magazzini (sulle rive)
Re Nudo (vicin al cinema Radio, no ghe son mai andado)
alla Lega (a Muggia)
Bottega del Vino (a San Giusto)
Settenani (a Sistiana)
Whisky a Go-go (Aurisina, con Juke Box)
Motel Val Rosandra (con Juke Box)
Bahia (a Sistiana, ma no ricordo quando i lo ga serado)
Caravella (a Sistiana)
e probabilmente altre che adeso no me vien in mente.
Quasi tute le gaveva musica dal vivo, cioè complessi rock e no disk jockey, caso mai, dove indicado, juke box.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

El Whisky a go-go mi me lo ricordo in Aquedoto. El gaveva pici stipetti dove te guardavi la botiglia de whisky. Quel a Aurisina se ciamava, credo, la Whiscoteca dove i gaveva 100 marche de whisky (assai de moda in quei anni...)
L'Edera, dedrio de Piazza Goldoni, in quela stradeta picia dove ghe jera un cine famoso.
La Dama Bianca a Duin, una taverneta soto el bar del omonimo Albergo.
La Casa del Popolo a Santa Croce.
Un bareto anonimo de Villa Giulia dove se balava la domenica...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41464
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

mi no frequentavo night, per cui sti posti li go sentidi nominar, ma raramente ghe son andada. El paradiso gaveva una fama dubbia, son stada solo una volta, con amici, de dopopranzo, e se sentivimo come in un posto diferente del solito. in realtà no iera gnente de che.. ma un amico che xe andado là e ga provado a invitar una mula sconosiuta, se ga sentido rifiutar con queste parole: Te se dovessi meter un pesse sula testa, che te vigni un poco de fosforo . Colorito!
al rouge et noir go messo piede una volta sola, in occasion del Ballo del mare, che i fazeva in gennaio al Savoia, organizzado del Circolo Marina Mercantil, coincidente con la serata final de Sanremo e che iera un ballo veramente popolar e frequentado de tutti, per l'occasion son scesa in sto localin che fazeva parte del albergo. Ala Caravella ierimo a balar dopo la zena de matura. i sette nani esisti sempre come albergo.
el qwhisky a gogo me lo ricordo anche mi a Duin, ma no ghe son mai stada.
Mi e i mii compagni de classe fazevimo i festini nelle rispettive case.. i più osé iera i cosiddetti "festini a luci spente" in cui i genitori iera rigorosamente bandidi e se balava più o meno in penombra, el che dava coraggio de strucarse un poco ballando. tuto qua... a casa mia no se ga mai fatto festini a luci spente e mama girava sempre..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: I giovani a Trieste nei anni '60

Messaggio da AdlerTS »

rofizal ha scritto:Ma foto? Nada de nada! :(
Oggi tuti ga in tasca el telefonin con la machina fotografica, quela volta no.
Forse però el vantaggio xe che se pensava più a divertirse che non a dover per forza documentar el divertimento per mostrarghelo ai altri :roll:


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

macondo ha scritto:El Whisky a go-go mi me lo ricordo in Aquedoto. El gaveva pici stipetti dove te guardavi la botiglia de whisky. Quel a Aurisina se ciamava, credo, la Whiscoteca
Se vedi che dopo ga cambiado nome, perché nel maggio 1971 quel de Aurisina se ciamava proprio in quel modo (me ricordo una sera che ierimo a balar là e sul juke box sonava, tra l'altro, "Oye como va" dei Santana).

I locai verzeva e serava e cambiava nome, almeno qualchedun. Poso dar qualche data de quele che conoso (no xe date de apertura e chiusura, ma solo de esistenza sicura):

Ginnastica Triestina: marzo 1965 - marzo 1968
Lega di Muggia: dicembre 1965
Marinella: ottobre 1967 (sonava i Eredi), agosto 1968
Pineta: novembre 1967 - dicembre 1968
Magazzini: dicembre 1967 - aprile 1968
Bottega del Vino: dicembre 1967 - settembre 1971
Paradiso: dicembre 1967, ma me par che esisteva za da molto tempo
Camera del Lavoro: gennaio 1968 - aprile 1968
Piccolo Mondo: gennaio 1968 - ottobre 1970
Caravella: novembre 1969 - febbraio 1970
Sette Nani: febbraio 1970 - maggio 1971
Whisky a Go-go di Aurisina: maggio 1971 - ottobre 1971

Me iero dimenticado de :
Approdo di Duino: aprile 1969
Verdi di Muggia: febbraio 1968 (Carnevale?)
Castellier (ma dove? a Trieste o in Friuli? che sia Castel Reggio?): maggio 1970 - agosto 1970
a Servola (ma dove?): dicembre 1969

Nel maggio 1967 i gaveva fato anche un tentativo de sala de ballo al Bar Istria de Opicina (sonava i Pooh, che no iera quei famosi, ma un grupeto de Trieste).

Me son afermado a fine 1971 e i dati dovesi eser certi, perché registradi a l'epoca e no basadi sula memoria. :wink:


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

babatriestina ha scritto:"festini a luci spente"
Quei ma par i li fasi anche adeso. :wink:

Una roba che invece una volta se podeva far e adeso no più (causa la SIAE :evil: ) xe el nolegio de salete. Se no se gaveva una casa a disposizion o se se iera in tropi, bastava nolegiar una saleta e... coon un giradischi el festin e el divertimento iera sicurado. :-D

Bei tempi, se no altro perché iera, soto certi aspeti, molta più libertà e socialità de ogi.

A proposito de SIAE, no so se sia vero, ma go sentido che un local per l'ultimo de l'anno ghe doveva pagar ala SIAE circa 500 euro più el 5% dei incassi. E no parlo de DJ, ma de quei che sona e canta lori stesi e no xe comprensivo del guadagno dei interpreti, oviamente. Se xe vero me par un vero furto!


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

rofizal ha scritto: a Servola (ma dove?): dicembre 1969
A Servola me ricordo de due posti dove se ballava: uno jera el Cine de Servola, ma credo che i lo usava per balar solamente a Carneval. El secondo local iera una tratoria all' aperto in fondo e sula destra de via dei Giardini.

Un altro local "all'aperto" con jukebox iera in alto de via Baiamonti, sula sinistra quasi di fronte de dove comincia via Roncheto...

E no dimentichemo per i piú sofisticadi el local a Fiumicello. Ma bisognava gaver un mezzo de trasporto....


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

macondo ha scritto:E no dimentichemo per i piú sofisticadi el local a Fiumicello. Ma bisognava gaver un mezzo de trasporto....
Eh sì! :(
Famosi iera el Trovatore (quel de Fiumicello?) e el Conte di Montecristo, a Buie. Però qua xe ricordi dei anni '70, no so se i esisteva za nei '60.
Nei '70 devi eser stado aperto anche el Nephentes a Duino.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

rofizal ha scritto:
macondo ha scritto:E no dimentichemo per i piú sofisticadi el local a Fiumicello. Ma bisognava gaver un mezzo de trasporto....
Eh sì! :(
Famosi iera el Trovatore (quel de Fiumicello?) e el Conte di Montecristo, a Buie. Però qua xe ricordi dei anni '70, no so se i esisteva za nei '60.
Nei '70 devi eser stado aperto anche el Nephentes a Duino.
Mi in quel local de Fiumicello iero andado nel 67 e za nol iera tanto ala moda...Comunque un ambiente assai diverso de quei de Trieste - tavolini bassi, poltrone de pelle e mularia assai elegante vestida ala ultimissima moda, con dei grandi machinoni fora della porta.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

macondo ha scritto:Mi in quel local de Fiumicello iero andado nel 67 e za nol iera tanto ala moda...Comunque un ambiente assai diverso de quei de Trieste - tavolini bassi, poltrone de pelle e mularia assai elegante vestida ala ultimissima moda, con dei grandi machinoni fora della porta.
Za nel '67? Però.... no me ricordavo, ma chi gaveva la machina in quei anni... mi iera rivado a fadiga ala Vespa (del '51), e iero un dei pochi dela compagnia. :wink:
Eh, sì, iera famoso per quel, credo sia stado quel tipo de local che dopo diventerà el Funny (questo credo proprio anni '70).


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
macondo
Distinto
Distinto
Messaggi: 2669
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 18:54
Località: London, UK

Messaggio da macondo »

Me gavevo comprado una Fiat 500 nova e a rate za nel 1964 8)

In quanto go pasado l'esame de guida, go portado i documenti in Prefetura per la patente. El polizioto che li gaveva acetadi el gaveva dito che ghe volerá un mese per gaverla pronta, ma.. se ghe mettevo 5.000 lire (si, te ga leto ben, 5.000 lire) insieme con le carte, la patente podevo ritirarla el stesso giorno de dopopranzo. Con quela smagna che gavevo de guidar, no go pensado due volte...


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41464
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

macondo ha scritto:Me gavevo comprado una Fiat 500 nova e a rate za nel 1964 8)
mi go ricevudo in regalo nel 66 una cinquecento de seconda man. Papà me ga dito: imparite a guidar su questa e no meter le man sula mia machina :evil: :evil: :evil: :evil:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
malvasia
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 148
Iscritto il: gio 7 ago 2008, 9:00
Località: Muja

Messaggio da malvasia »

rofizal ha scritto: I locai verzeva e serava e cambiava nome, almeno qualchedun. Poso dar qualche data de quele che conoso (no xe date de apertura e chiusura, ma solo de esistenza sicura):

Ginnastica Triestina: marzo 1965 - marzo 1968
Lega di Muggia: dicembre 1965
Marinella: ottobre 1967 (sonava i Eredi), agosto 1968
Pineta: novembre 1967 - dicembre 1968
Magazzini: dicembre 1967 - aprile 1968
Bottega del Vino: dicembre 1967 - settembre 1971
Paradiso: dicembre 1967, ma me par che esisteva za da molto tempo
Camera del Lavoro: gennaio 1968 - aprile 1968
Piccolo Mondo: gennaio 1968 - ottobre 1970
Caravella: novembre 1969 - febbraio 1970
Sette Nani: febbraio 1970 - maggio 1971
Whisky a Go-go di Aurisina: maggio 1971 - ottobre 1971


Me son afermado a fine 1971 e i dati dovesi eser certi, perché registradi a l'epoca e no basadi sula memoria. :wink:
Anche mi andavo più a festini privati che per locai comunque poso asicurar che ala Ginastica iera balo ogni domenica dopopranzo ancora nel '73 e forsi '74.
Ala Botega del vino poi son stada l'ultima volta diria ani '80, forsi quasi '90.
Ai Sete Nani go fato la zena de matura nel '78 ma quela sera no gavemo balà, no so se perchè noi fazeva più balo o per che altro motivo.
Quando gavemo comincià a gaver un mezo de trasporto se andava al Valentins a Monfalcon.


Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

rofizal ha scritto:Famosi iera el Trovatore (quel de Fiumicello?)
Intanto me son ricordà che el Trovatore iera a Perteole, quindi forsi quel de Fiumicello iera un altro.


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
rofizal
Eximio
Eximio
Messaggi: 3397
Iscritto il: dom 1 gen 2006, 18:56
Località: Terra

Messaggio da rofizal »

malvasia ha scritto:ala Ginastica iera balo ogni domenica dopopranzo ancora nel '73 e forsi '74.
Ala Botega del vino poi son stada l'ultima volta diria ani '80, forsi quasi '90.
Ai Sete Nani go fato la zena de matura nel '78 ma quela sera no gavemo balà, no so se perchè no i fazeva più balo o per che altro motivo.
[...] se andava al Valentins a Monfalcon.
Un poco ala volta ga chiuso tuti.
Quali le ragioni?
1) la SIAE
2) sicuramente legi de publica sicureza che vietava o limitava i locai in cità per via dela confusion
3) la scomparsa dei complessi (=musica live) e la comparsa dei DJ
4) la difusion dei mezi de locomozion tra i giovani, che permeteva de recarse in posti più lontani
5) el cambio de abitudini, che faseva cascar in disuso i bali pomeridiani sostituidi da quei noturni, a ora sempre più tarda
6) la difusion (forsi per i costi?) de locai sempre più grandi e specializadi
7) le legi sula sicureza (tipo quele dei teatri)

Forsi anche altri motivi, fato sta che chi ghe ga rimeso xe i giovani. Ogi i se lamenta dei incidenti del sabato sera, ma no i se domanda chi ga provocado questa comparsa de abitudini per cui i giovani ga de far anche centinaia de chilometri in auto per andar a balar? :evil: Per evitar inconvenienti minori quante morti i ga causado? E poi volè che uno stimi i politici?
Xe vero che i ga fato qualche tentativo de tornar indrio, come i autobus navetta per Sistiana. Lodevole tentativo, ma secondo mi i doveva pensarghe prima; quando le abitudini xe radicade xe poi dificile cambiarle.

L'ultimo esempio che ricordo de un tentativo de una grande sala de ballo in cità (dove ormai esisti me par solo el Paradiso, che però xe particolare, e qualche altra piccola) xe stado credo l'Hippopotamus, nato nela sede dell'ex cinema Astra de Roian nei anni '70, che ga chiuso dopo pochi anni per via dele proteste dei abitanti (me par per el rumor).


Ognuno sta solo sul cuor della terra
trafitto da un raggio di sole:
ed è subito sera

[S. Quasimodo]
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Mi no posso dir assolutamente gnente, trane che no son mai entrado in vita mia in una sala de balo, o discoteca, nè in un qualunque altro posto dove che se balava.
ciao
sum culex


Avatar utente
tucci
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 29
Iscritto il: lun 5 ott 2009, 14:08
Località: Melara

Messaggio da tucci »

rofizal ha scritto:
macondo ha scritto:El Whisky a go-go mi me lo ricordo in Aquedoto. El gaveva pici stipetti dove te guardavi la botiglia de whisky. Quel a Aurisina se ciamava, credo, la Whiscoteca
Se vedi che dopo ga cambiado nome, perché nel maggio 1971 quel de Aurisina se ciamava proprio in quel modo (me ricordo una sera che ierimo a balar là e sul juke box sonava, tra l'altro, "Oye como va" dei Santana).

I locai verzeva e serava e cambiava nome, almeno qualchedun. Poso dar qualche data de quele che conoso (no xe date de apertura e chiusura, ma solo de esistenza sicura):

Ginnastica Triestina: marzo 1965 - marzo 1968
Lega di Muggia: dicembre 1965
Marinella: ottobre 1967 (sonava i Eredi), agosto 1968
Pineta: novembre 1967 - dicembre 1968
Magazzini: dicembre 1967 - aprile 1968
Bottega del Vino: dicembre 1967 - settembre 1971
Paradiso: dicembre 1967, ma me par che esisteva za da molto tempo
Camera del Lavoro: gennaio 1968 - aprile 1968
Piccolo Mondo: gennaio 1968 - ottobre 1970
Caravella: novembre 1969 - febbraio 1970
Sette Nani: febbraio 1970 - maggio 1971
Whisky a Go-go di Aurisina: maggio 1971 - ottobre 1971

Me iero dimenticado de :
Approdo di Duino: aprile 1969
Verdi di Muggia: febbraio 1968 (Carnevale?)
Castellier (ma dove? a Trieste o in Friuli? che sia Castel Reggio?): maggio 1970 - agosto 1970
a Servola (ma dove?): dicembre 1969

Nel maggio 1967 i gaveva fato anche un tentativo de sala de ballo al Bar Istria de Opicina (sonava i Pooh, che no iera quei famosi, ma un grupeto de Trieste).

Me son afermado a fine 1971 e i dati dovesi eser certi, perché registradi a l'epoca e no basadi sula memoria. :wink:
picola correzion : alla Pineta (da non confoder con La Pineta de Sistiana) fina al luglio 75 , a Sistiana dove che desso xè un negozio de abbigliameto per moto iera l' Hermada che gà serà intorno alla metà dei ani 70.

ciau
Allegati
card tit.jpg


Canada
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 142
Iscritto il: ven 30 ott 2009, 11:12

La Bora

Messaggio da Canada »

Nei anni '70 frequentavo l'American Bar e discoteca "La Bora" a Borgo Grotta Gigante (dove adesso c'è il centro wellness Avalon). In discoteca capitava qualche serata con i nuovi cabaretisti del progamma tv "Drive-In", tipo Enrico Beruschi, etc. Bei anni!


Canada
Vilegiante
Vilegiante
Messaggi: 142
Iscritto il: ven 30 ott 2009, 11:12

Discoteca improvisada

Messaggio da Canada »

Tento de scriverlo in triestin sto ricordo dei anni '70 che me gavé sveia. A Prosecco sul canton visavì la ciesetta de Madonna della Salvia ghe iera un picio bar "Da Carla" che drìo gaveva una picia sala. De domenica pomerigio i muli de paese fazeva scuro coversendo le finestre, impicava un poco de luci (tipo quele de nadal) e tacava disco music (tipo Barry White, Gloria Gaynor, ecc.) Memorabili i primi balli del mattone (anche se partera ghe iera tavolazze de legno vecio). Niente alcol ma fumo de sigarete de taiar col coltel. I primi amori non si dimenticano mai.


Torna a “Cartoline de Trieste”