Buon Giorno!

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

xe prospettiva aerea, anche Leonardo piturava cussì i sfondi. Se pol coregger un poco, ma i rflessi celestini resta. E el mar iera propio blu, Blu di Prussia, Ma perchè de Prussia propio?
Immagine
e questo xe el Antelao

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Xe una monada e par quel no meto soto “Atualità no triestine” ma soto “El salotin - Bongiorno”, andove che se pol scriver quel che se vol sensa vignir subito fucilai.
I Turchi ga incolpà i gnochi de volerli spiar. Tuti dirà che mi la go coi turchi. Ma se el servizio segreto fusi vignù de mi e me gavesi dito: Ciò, Ciancele, dovemo spiar qualchedun e i me gavesi domandà un consilio de chi spiar, mi gavesi consilià tuti meno che i turchi. L’unico pericolo che pol vignir dela Turchia xe che i mandi ancora de più disocupai, altro che esodo dei cerveli, o che i se inventi qualcosa sul tipo döner kebab.
Scusè.


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:xe prospettiva aerea, anche Leonardo piturava cussì i sfondi. Se pol coregger un poco, ma i rflessi celestini resta. E el mar iera propio blu, Blu di Prussia, Ma perchè de Prussia propio?
Immagine
e questo xe el Antelao

Immagine
Se la tua domanda xe perché buta sul blu le robe lontane, penso che la risposta sia la stessa del perché el ciel xe blu (no giuro però): https://it.wikipedia.org/wiki/Cielo#Per ... azzurro.3F

Se la tua domanda xe perché i lo ga ciamà "di Prussia" la risposta xe qua https://it.wikipedia.org/wiki/Blu_di_Prussia. Xe un derivato dell'acido cianidrico, me par, e l'acido cianidrico se ciama anche (se ciamava, meio) acido prussico: el ga un bon odor de mandole amare, però un mio amico ga ris'cià de darghela co l'acido cianidrico. I lo ga salvado tirandolo, letteralmente, fora del laboratorio per i pie e guantando el fia mentre che i lo fazeva.

Comunque se no te vol ciamarlo blu di Prussia te pol ciamarlo, credo, Tetraferro tris(esacianoferrato); xe el suo nome ufficiale.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

sì, mi me ricordo sto nome dele tavolette dei acquerelli coi nomi dei colori. E me domandavo perchè in Prussia: legio dle tuo link che i ga scoperto in Prussia el composto chimico che ga sto color. No per gnente in Germania i gaveva fabriche de colori che po iera anche roba chimica... e acredo che sia anche tedesche le matite Stabilo che co iero picia gaveva el massimo de sfumadure de color. Per la prospetiva blu, savevo che xe question de rifrazion e de colori che passa più o meno oltre el atmosfera


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Nona Picia »

Bongiorno e bon pranzo!...Sempre de ieri...

Immagine

Immagine


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

sono piccolo ma crescero ha scritto: ..... Se la tua domanda xe perché i lo ga ciamà "di Prussia" la risposta xe qua https://it.wikipedia.org/wiki/Blu_di_Prussia. Xe un derivato dell'acido cianidrico, me par, e l'acido cianidrico se ciama anche (se ciamava, meio) acido prussico: el ga un bon odor de mandole amare, però un mio amico ga ris'cià de darghela co l'acido cianidrico. I lo ga salvado tirandolo, letteralmente, fora del laboratorio per i pie e guantando el fia mentre che i lo fazeva.
Comunque se no te vol ciamarlo blu di Prussia te pol ciamarlo, credo, Tetraferro tris(esacianoferrato); xe el suo nome ufficiale.
Mio fradel parlava sempre de l'acido prusico. Go sentì che se se magna un mucio de mandole no ancora fate, se ga anca almeno mal de panza par via de l'acido. Altro acido iera quel clorico. I me diseva che un ciorpotocià in 'sto acido sparisi.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:
sono piccolo ma crescero ha scritto: .
Mio fradel parlava sempre de l'acido prusico. Go sentì che se se magna un mucio de mandole no ancora fate, se ga anca almeno mal de panza par via de l'acido. Altro acido iera quel clorico. I me diseva che un ciorpotocià in 'sto acido sparisi.
te me ricordi i gialli da Agatha Christie: co iera odor de mandole amare, iera de solito arsenico. Acido cloridrico xe acido muriatico, che se doprava anche per le pulizie con prudenza. O anche per le conchiglie, per cavar el strato esterno e lassar la madreperla.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Me par che te gabi ragion. Forsi confondo i acidi. No iera gnanca solforico, ma un nome curto. Forsi me vegnarà inamente. Se no xe anca bon.


Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

No me ga dà pase. Me par che iera l'acido cromico e la famosa miscela cromica. Diseme se me go ricordà giusto.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

ghe vol un che sa chimica, Mi no


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:
Ciancele ha scritto:
sono piccolo ma crescero ha scritto: .
Mio fradel parlava sempre de l'acido prusico. Go sentì che se se magna un mucio de mandole no ancora fate, se ga anca almeno mal de panza par via de l'acido. Altro acido iera quel clorico. I me diseva che un ciorpotocià in 'sto acido sparisi.
te me ricordi i gialli da Agatha Christie: co iera odor de mandole amare, iera de solito arsenico. Acido cloridrico xe acido muriatico, che se doprava anche per le pulizie con prudenza. O anche per le conchiglie, per cavar el strato esterno e lassar la madreperla.
Che mi sapia l'odor de mandole amare xe del cianuro, no del arsenico. Ma no go mai provà, nisun dei due :D

Per squaiar i corpi go senti parlar del'acido muriatico, ma solo da notizie de cronaca (mafiosi che ga squaià un picio nel'acido muriatico). Comunque l'acido muriatico che i vendi ogi nei supermercati el xe sai slongà con l'aqua e no credo che el squai gnente.

Se te vol squaiar qualcosa forsi te convien provar ... co la Cocacola, almeno cusì i conta.

L'acido solforico xe meio lasarlo perder perché co te lo slonghi con l'aqua el scalda de bruto.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Oggi passeggiata sulla Napoleonica con alcuni amici.

Tra la ghiaia, le prime viole

Immagine

e dall'altra parte...

Osservare tra frondi il palpitare
lontano di scaglie di mare


Immagine

E andando nel sole che abbaglia
sentire con triste meraviglia
com'è tutta la vita e il suo travaglio
in questo seguitare una muraglia
che ha in cima cocci aguzzi di bottiglia.


Immagine


da Meriggiare pallido e assorto di Eugenio Montale in Ossi di seppia


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
Elisa
Eximio
Eximio
Messaggi: 3751
Iscritto il: dom 10 feb 2008, 17:27
Località: Argentina

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Elisa »

sono piccolo ma crescero ha scritto:Oggi passeggiata sulla Napoleonica con alcuni amici.

Tra la ghiaia, le prime viole

Immagine

e dall'altra parte...

Osservare tra frondi il palpitare
lontano di scaglie di mare


Immagine

E andando nel sole che abbaglia
sentire con triste meraviglia
com'è tutta la vita e il suo travaglio
in questo seguitare una muraglia
che ha in cima cocci aguzzi di bottiglia.


Immagine


da Meriggiare pallido e assorto di Eugenio Montale in Ossi di seppia
.....preferisco Primavera vien danzando tra la ghiaia! :-D :-D :-D


"Todo lo bueno me ha sido dado"
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Nona Picia »

Bongiorno e bona domenica! Che bele foto! E la poesia...son dacordo con Elisa....meio passeggiare tra le viole....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2951
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

:lol: Oggi go scoperto una nova moneda de do euro che poderò regalarghe a chi che xe.....quel che xe scrito sul drito. :lol: (se legi in senso antiorario).
emona.jpg
emona.jpg (16.08 KiB) Visto 1377 volte


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

e no dovesse esser dificile trovarle, visto che i le dopra qua vizin..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8718
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Buon Giorno!

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Piereto ha scritto::lol: Oggi go scoperto una nova moneda de do euro che poderò regalarghe a chi che xe.....quel che xe scrito sul drito. :lol: (se legi in senso antiorario).
emona.jpg
Forsi in senso orario? Comunque xe el nome latin de Lubiana me par.


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4755
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Ciancele »

Bongiorno, bongiorno e a tuti una bona giornada. Tanto tempo fa iera un che no ga ‘vudo una bona giornada. Ve ricordè?
Veni, vidi, vici,
disse Cesare agli amici.
Ma i amici che disi
te ne ga roto i bisi,
basta co’ ‘ste monade
e zo tre cortelade.
(Da: La Cittadella di non so quando, de co’ iero putel ;--D )


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Buon Giorno!

Messaggio da babatriestina »

Ginnasio Dante:
Dimentica il nome di tuo padre
Dimentica il nome di tua madre
Ma non dimenticare
che Caio Giulio Cesare venne ucciso alle Idi di marzo del 44 avanti Cristo

( credo il prof Sabbadini)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Piereto
eximio
eximio
Messaggi: 2951
Iscritto il: ven 24 set 2010, 19:38

Re: Buon Giorno!

Messaggio da Piereto »

Altri tempi quando se imparava le robe a memoria, che te podeva servir in ogni momento, e ogi :cheezy_298: poso far le parole incrociate senza ricorer a internet.


Torna a “El salotin”