CINEMA AMBASCIATORI

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Sed
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: sab 28 mag 2011, 17:06

CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da Sed »

Salve a tutti,
mi potete aiutare? Sto cercando di raccogliere tutto il materiale necessario per fare un'analisi corretta del palazzo dove ora sorge il Cinema Ambasciatori. Nel forum ho trovato solo delle fotografie, ma a me servirebbe un'analisi della facciata con i nomi tecnici dei singoli elementi, dati storici e informazioni utili che possano chiarire meglio le idee!!!

AIUTATEMI VI PREGO


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da babatriestina »

I dati storici e un po' di informazioni sono stati messi:
in scrivevo:
volessi zontar qualche informazion sul palazzo liberty che xe in Viale, quel del cinema adesso Ambasciatori, prima Supercinema, Principe, Eden... che no ve metto foto perchè lo ga ben illustrado el nostro Zoomy qua e anche più sora, se ghe ne parlava, anche a proposito delle statue de Rathmann.
Ben, oltre che el libro sul architettura, anche el novo numero del Archeografo triestino ghe dedica un articolo

Alora, el palazzo i ghe dà el nome dei committenti , Viviani - Giberti el xe del 1906 1907 e el xe famoso per esser l'unico palazzo dei grandi palazzi triestini a esser firmado de un architetto italian, Giuseppe Sommaruga, che xe considerado el pare del liberty italian. El ga fatto un palazzo molto simile a Milan.
Xe proprio de osservar che sto palazzo xe de un per de anni posterior del Narodni Dom de Fabiani, che xe inveze più stile Secession viennese, ispirado dela scola de Otto Wagner, che preferiva un stile più sobrio: in effetti, el par più moderno! a quell'epoca, come al solito , e come che magari sotto sotto farà qualche forumista ancora adesso, iera un confronto fra el bel/brutto stile italian e el bel/brutto stile austriaco, a seconda dele preferenze politico-cultural dele persone
Al de là dele considerazioni de gusti personali, xe de notar alcune informazioni: le statue, i fregi, no xe scolpidi nela piera, come che xe in altri palazzi, ma xe fatti in modo quasi industrial, in "piera ricostituida" de un atelier Ambrogio Pirovano. quindi el Rathmann dovessi aver dado el modello dele do babe, come pur dele altre statue del genere sparse per altri palazzi Liberty.
La facciate laterali no xe del Sommaruga, che ga curado el lato central, ma de un Arnaldo Barison, el fio del pittor Barison.

El palazzo nassi subito col intenzion, come el Narodni Dom, de aver dentro un teatrin, che qua se ciamava Filodrammatico ( come el altro) e iera previsto per spettacoli polivalenti, el iera anche quel decorado in stile liberty, con un foyer, un bar.. dal 1914 i lo ga cominciado a doprar come cinema.
Nel 1947 la sala vien requisida dei Alleati e restituida nel novembre 1954 in condizioni che i definissi deplorevoli... però el colpo de grazia alla sala Liberty ghe lo ga dado el adeguamento ale norme antincendio za del 1951, per cui la sala e tutta la decorazion xe andade perse e xe stado rifatto più volte come cinema.
non sono un architetto, quindi non conosco termini tecnici e non saprei cosa risponderti a proposito dell'analisi della facciata.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Sed
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: sab 28 mag 2011, 17:06

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da Sed »

Sei stato gentilissimo! Le notizie che ho appreso sono molto interessanti!! Se trovi qualcos'altro postalo senza problemi!! GRAZIE MILLE ANCORAAA (a buon rendere)


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da babatriestina »

se hai domande precise, posso provare a rispondere..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Sed
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: sab 28 mag 2011, 17:06

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da Sed »

Scusa Baba, ho realizzato ora che sei un donna (non volevo darti dell'uomo :D )!!

Ad ogni modo, sapresti definire a parole tue, quella nicchia intervallata da colonne che al quinto piano corre per tutta la lunghezza della facciata? Sapresti anche definire che tipo di materiale sia quello che viene usato per tutta la fascia del primo piano?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da babatriestina »

Mi aiuto col testo Trieste 1872-1917 guida all'architettura pagg 273-75 e ti confermo che tutta la decorazione delle facciate è di pietra artificiale, inclusa la fascia marcapiano fra pianoterra e mezzanino, decorata a nastri e racemi vegetali. Per l'ultimo piano, o meglio il penultimo come mi sembra dalle foto, loro scrivono "al terzo piano una pseudo-loggia con colonnine inserite in un davanzale molto elaborato crea un'ulteriore nota di ricercatezza e plasticità".


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Sed
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: sab 28 mag 2011, 17:06

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da Sed »

Ma sei un portento!!!!!!!!!!! GRAZIE MILLE ANCORA UNA VOLTAAAA


Sed
naufrago
naufrago
Messaggi: 5
Iscritto il: sab 28 mag 2011, 17:06

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da Sed »

Baba? Sai per caso che numero del Archeografo triestino è, quello in cui si parla dell'Ambasciatori?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da babatriestina »

in questo momento ho per le mani l'ultimo, del 2010, II volume. con un articolo dedicato alla scultura liberty a Trieste, ma nelle note vedo un rimando al numero LXVII ( CXV della raccolta) p 367- ossia quello del 2007. distribuito nel 2008. Ce l'ho, e se hai bisogno di qualche informazione in più, son qua :-D .


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Segnalo l'articolo su Rathmann su il Piccolo

http://ilpiccolo.gelocal.it/cronaca/201 ... c-1.764213


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da AdlerTS »

Go trovado questa canzonetta de Oddo Broghiera de che parla delle due statue dell'Ambasciatori (foto de Sum Culex)

Immagine

GIGUGIN E BARBARA

Se sa che l'acquedoto xe 'l ritrovo
de tute le più bule triestine,
per quel due nove, fresche, assai carine
le se ga messo la in esposizion.

E Gigugin e Barbara
vestide all'adamitica
xe tutii che le critica
chi disi ben, chi disi mal.

E Gigugin e Barbara
cresude senza macole,
se infis'cia de le ciacole,
le sa quel che le val !

Coi brazi in alto Barbara, la prima,
xe una beleza, una matrona antica;
e l'altra, che le cotole ghe pica,
xe Gigugin , un tipo original

Le ga de bon che le xe assai ben fatte,
che per spoiarsa no le fa fadiga,
che no le barufa e no le ziga,
che non le spendi un boro per magnar.

I omini le guarda e le ghe piasi,
le done ghe sospira e fila suso,
ghe xe anche quelel che le storzi el muso,
ma tute devi dir che ... non xe mal


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: CINEMA AMBASCIATORI

Messaggio da mandi_ »

Mi sono letta la storia dell'artista Rathmann. Che tristezza però, andarsene via, tenersi Trieste nel cuore e poi venire incarcerato per questo.

Vodevo domandar innocentemente se quel "gigugin" ha attinenza con la "Bella Gigogin".

Mandi


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “Architetura triestina”