Stile veneziano

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Stile veneziano

Messaggio da AdlerTS »

Questa xe all'angolo con via Ginnastica

Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Questa inveze in via Dante.

Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Mi quela de via Ginnastica (la prima) la ciamassi soprattutto neogotica.. e adesso ve meto un'altra variante de casa veneziana, in Corso, questa scopiazza el Rinascimento venezian
Immagine
per confronto con una vera veneziana
Immagine


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

qua semo in canton dela Riva, e xe propio scopiazzado fra palazzo ducal e Ca' d'oro!
[Immagine


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Veneziana o neogotica ? :-D

Immagine


ffdt
Eximio
Eximio
Messaggi: 3630
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 0:15
Località: Trieste

Messaggio da ffdt »

AdlerTS ha scritto:Veneziana o neogotica ? :-D
Bela, ma te sa che no rivo a capir de indove che la xe????? Comuncue mi butasi la` un neogotico ...

Ciau

Franco


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

La del giardin pubblico.


gigi
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 22
Iscritto il: ven 16 giu 2006, 1:40
Località: monfalcone

Messaggio da gigi »

a barcola dovrebbe esserci una riproduzione de "la Veneziana" di Piazza Tartini a Pirano... scusate se non ho la foto. confermate?


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Che ci sia una casa in stile veneziano confermo, è un po' nascosta dai distributori, che sia poi la riproduzione di quella di Pirano non saprei ( anche perchè non ce l'ho presente..)
E' più o meno vicina a quella in stile russo con le cipolle ( che dovrebbe avere una sua leggenda di sfiga, mi pare di aver sentito una volta..)


Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Palazo stile venezian

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Se no me sbalio questo xe l'unico palazo in vero stile venezian a Trieste:

Immagine


Immagine

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

per cominciar, me par che sia due palazzi diferenti:
el primo, rosso, xe in via Mazzini angolo via Roma ( gotico venezian) e el secondo xe in Ponterosso ( rinascimento venezian).
Po ghe xe unintiero topic sul stile venezian
e anche nel topic che go fatto sui stili a Trieste go dedicado una parte ale case in stile venezian., Ovviamente no le xe del epoca dei originai veneziani, ma del periodo tardoottocentesco storicistico.
Cussì, a ocio, ricordo una in Corso, una in fondo dela Riva, un per a Barcola, una a Roian alta... sul gotico, due in Ponterosso, palazzo Artelli, una in Corso in Rinascimento o Barocco venezian


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Arnie Coburg ha scritto:Se no me sbalio questo xe l'unico palazo in vero stile venezian a Trieste:

Immagine


Immagine

Arnie
Per risponderte te taco in coda qua :-D

Poi ghe xe anche el post molto completo su tuti gli stili de Babatriestina.


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Ops scusa babatriestina, gavemo incrociado le risposte :-D


Mal no far, paura no gaver.
Ursus Canadiensis
ixolan
ixolan
Messaggi: 371
Iscritto il: ven 16 gen 2009, 19:04
Località: BC, Canada

Messaggio da Ursus Canadiensis »

Baba e Adler.

Al'epoca che la gavevo fata quela foto, jerimo parte de un escursion de tuti i posti più importanti de Triete, acompagagnadi da un profesor, un storiografo de Trieste, che ne gaveva spiegado per inciso che si, esisti un per de altre imitazioni de palazi in stile venezian, ma quel che go fotografado jera el primo e el solo in stile venezian originale. I altri due xe imitazioni del' 19mo secolo. Adeso, per via del fato che sta foto la go fata cinque ani fa e anche perchè ale rodele e ingranagi del zervel ghe manca un poco de oio, no me ricordo più come che el se ciama, ma ghe scriverò a mia cugina che la sua amica e lo posterò più tardi.

A proposito, giusto la faciata xe de un altro palazo che go fotografà el steso giorno. Go anche la sua ma devo sbisigar per trovarla. Go fato un casin totale dei veci files dele foto co' li go trasferidi sul Mac.

Arnie


If at first you don't succeed, try reading the instruction manual.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Arnie Coburg ha scritto:Baba e Adler.

Al'epoca che la gavevo fata quela foto, jerimo parte de un escursion de tuti i posti più importanti de Triete, acompagagnadi da un profesor, un storiografo de Trieste, che ne gaveva spiegado per inciso che si, esisti un per de altre imitazioni de palazi in stile venezian, ma quel che go fotografado jera el primo e el solo in stile venezian originale.

Arnie
ripeto ancora: e son pronta a sostegnirlo davanti a chiunque: i palazzi che te ga fotografado ( e xe due case diferenti..) xe dela fin del Ottocento ( se te vol , con pazienza, arivo anche a trovar el anno de costruzion e el architetto) anche quei e xe copiai del venezian original. Anche perchè el stile gotico venezian no va oltre el Milequatrocento, periodo in cui a Trieste in quela zona là ghe iera le saline e gnanca una casa. El solo edificio de stile venezian original che sia dele nostre parti xe el Duomo de Muggia! se te vol, xe original venezian anche qualche toco del Castel, ma el stile no se nota.
A meno che per "stile venezian original" no se intendi semplicemente una copia molto fedel del stile.
Podemo anche domandarse , de un punto de vista dela storia de Trieste, quando e in che occasion i gavessi voludo costruir in stile venezian: per anni i xe stadi in baruffa con Venezia, e solo per alcuni anni nel Trecento, Quattrocento e Cinquecento ghe xe stadi brevi periodi de conquista veneziana. Invece alla fin del Ottocento una ripresa de un stile italian, come anche l'imitazion dei palazzi fiorentini, gaveva un significato anche politico-cultural.

per la casa rossa: Guida de Trieste Laura Ruaro Loseri ( che iera la direttrice dei Musei triestini) pag 221 222 Casa di imitazione veneziana via Roma angolo via s Nicolò architetto E. Nordio
"sul basamento di pietra, ad ampie finestrature e colonne, s'innalzano i rossi muri di mattoni, interrotti dai bianchi riquadri di pietra delle finestre "fiorite" , delle bifore trilobate, del leone veneto e della lapide che ricorda Pasquale Besenghi degli Ughi, morto di colera nel 1849, nella casa preesistente in questo sito. Sotto la lapide un altro marmo ripete con Dante "Io vidi gli Ughi.. illustri cittadini" "
NB no go motivi inveze per contestar che sia stado propio el primo de questo stile, ghe volessi controllar i anni de costruzion dei altri, per esempio casa Treves in Corso la xe del 1905 architetto Polli.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Go comprado el secondo volume del Zubini, borgo Teresiano, e a pag 470 xe el pupolo della casa ( foto Giulio Benussi 1973, bianconero), con el seguente commento:
Casa in stile neogotico veneziano, via Roma 4/via S Nicolò 15, costruita dall'arch. Enrico Nordio nel 1912.
Una delle chiavi per capir che no la xe vera veneziana xe le finestre del primo pian ( perchè magari el pianoterra coi negozi pol esser stado combiado):
guardemo la foto in general, un poco rimpicciolida, per vederla senza verzerla a parte:

Immagine
e adesso el dettaglio dele finestre:
Immagine
questo tipo de finestroni, rettangolari, molto più luminosi delle finestre gotiche dei piani superiori, no fa parte del stile dei palazzi veneziani, e se trova inveze in molti palazzi triestini a caval del secolo, spesso per case che prevedeva negozi a piano terra, magazzini al primo pian e più in alto abitazioni:
qualcossa de simile in una casa ai portici de stile del tutto diferente
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

sempre per el stile venezian, questa xe una casa in via Mazzini 29 che xe anche de stile venezian, ma diferente, perchè la fa riferimento a un tipo de palazzi anteriori al gotico fiorito, ma i xe ispirai al arte oriental e soprattutto bizantina. Oviamente la casa xe della solita fin del Ottocento, o anche primi del novecento, spero de trovar la data. Xe caratteristica la forma delle finestre del secondo pian, no ancora ogivali ma za con quella puntina central
Immagine
un dettaglio
Immagine
L'ispirazion veneziana xe anche dada de l'uso dei mattoni rossi alternai ale cornise de piera bianca


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

passeggiando a Barcola, la casa in stile neovenezian de Barcola
Immagine
cole finestre e finti stemmi de sotto
Immagine
e perfin un leon de san Marco
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Sempre per la vecia sfida lanciada de BabaTS: zoom contro zoom, le foto mie de sto sogeto
Nissun comento de parte mia in quanto xè zà stai tuti fati dal'imparegiabile cultura de BabaTS.

Immagine

Immagine

Immagine


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

Immagine

Immagine

Immagine


Torna a “Architetura triestina”