Architetura de interni: stue

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
refolo

architettura

Messaggio da refolo »

El mio gol iera de diventar architetta. Non go' podesto perche' ghe iera
divergenze monetarie, ma lo stesso go' sempre tegnu' viva la mia idea, basti che go' dovesto far 6 mesi de scola qua' in Australia per portar definitivamente la legalizzazion o come usuale i ghe ciama un permesso speciale per costruime la mia casa. Sotto l'invidia dei costruttori, e con l'aiuto de un architetto Canadese, me la go' fatta quasi da sola. Solo che la burocrazia xe forte, volevo costruirme una stua Viennese in maioliche, che prima de partir col permesso dell'amministrator son andada in via Ponchielli al primo pian a ciorme la foto, inclusa quella de via Gatteri adiacente al cinema Ambasciatori, Le iera un gioiello.
Questo e come tutte le robe che xe negative go' dovesto accontentarme de una che ga' l'aspetto de sparghet, ma la scalda lo stesso. Adesso che gave' tirado fora i camini? perche' non metter anche ste famose stue? le iera l'attrazion de tutti i turisti che vegniva, e credo che ghe sara' ancora quei che se ricorda, o chei le ga' ancora? impossibile chei gabi butta' via tutto quel che se ciama ICONE?
ciao Maria
Oltretutto


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: architettura

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto: . Adesso che gave' tirado fora i camini? perche' non metter anche ste famose stue? le iera l'attrazion de tutti i turisti che vegniva, e credo che ghe sara' ancora quei che se ricorda, o che i le ga' ancora?
xe vero. le vece stue de maiolica le iera belissime e i disi che le scaldava tanto ben! a casa mia le doveva esser prima che nasso, cussì no le go viste, ma iera ancora una de terracotta, marca "Becchi" che mefazeva de rider.. e la scaldava ecome! le go viste in funzion, quele de maiolica, in casa de amici. Ma nele case ormai se le vedi poco, chi che no ga riscaldamento a caloriferi ga stue a gas, perchè quele funzionava con legni, almeno quele che go visto mi. E po, chi ariva a fotografarle in casa de altri?


Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

stue de maiolica

Messaggio da sum culex »

A casa ghe ne iera una de mia nona, ma co' la xè morta nel'63 e gavemo sbaracà tuto la xè stada disfada e butada via :'-( :'-( :'-(
Una mia cugina, se no la la ga eliminada, la dovessi ancora averghene una. Zercherò de parlar con ela e de meterme dacordo e prima o dopo vederò de far el possibile per fotografarla e mandarvela, ma no so quando, vederemo. :wink: :wink: :wink:
ciao
sum culex


refolo

stue viennesi

Messaggio da refolo »

ve digo la verita', che mi andavo a guardarme le pupe in Via Ponchielli taccada col naso alla vetrina, mia mamma la ghe pagava i contributi mensili all'amministrator,
fazevo finta, de cercarla, e andavo in primo pian, e me posavo con tutta la sc'hena su ste stue. Mi per natura son freddolosa e co vien l'estate son come la MIMI'.
go' una a legni che la spesa xe enorme ma la biancheria la sugo in meno de 1/2 ora, un portento, ma questa xe de ferro-ghisa. Ma se trove' una foto per favor mettela, cussi' me sodisfo e fazo crepar de invidia quei che non credi. O quei che non sa' cossa che gavevimo in Europa.
Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

Me par che doveremo metter sto topic come camini e riscaldamento in genere, comunque oggi go visto una stua de maiolica, moderna ma del tipo che se diseva: la iera in una vetrina a Contovel, e xe anche logico, perchè in Carso no i ga tuti la conduttura del gas e po molte case e casette ga ancora el riscaldamento a legni ( xe anche dele regole per cui i abitanti pol taiar una parte dei legni dei boschetti cussì lori se scalda e el bosco ghe resta più aria), ecola
Immagine


refolo

camini e riscaldamenti

Messaggio da refolo »

bellima Beta, ma non vedo el tubo de scarico pel fumo? questa devi esser messa la' per bella figura? o la xe in qualche Museo? comunque Grazie.
quasi quasi me la fazo mi', qua' i vendi i mattone refrettari e maioliche Italiane e griglie ecc. saria assai facile.
Refolo


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: camini e riscaldamenti

Messaggio da babatriestina »

refolo ha scritto:bellima Beta, ma non vedo el tubo de scarico pel fumo? questa devi esser messa la' per bella figura? o la xe in qualche Museo? comunque Grazie.
sì, la xe per bel veder in un negozio, che iera anca serado che iera domenica, go fotografado de drio le lastre :-D . Ma adesso che me xe vegnuda l'idea varderò se me capita de passar per i locai in Carso, che là i scalda ancora spesso a legni.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Bela la stua, magari che la podesi aver a casa! Chisà se xe una de quele a legno o a pellets? I disi che quele a pellets xe molto valide., ghe basta sembra,un buso nel muro come scarigo del fumo, per cui se go capido giusto, anche se not te ga camin, te pol usufruir de ela. Se quachedun ne sa de più, ch'el ne conti.
Ciao ciao


Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Rimetto la foto de quel bel calorifero che go trovado una volta in Germania: el ga anche el sportelin per meter dentro el tè che resti in caldo

Immagine
Ultima modifica di AdlerTS il lun 3 apr 2006, 22:20, modificato 1 volta in totale.


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da Nona Picia »

Super! :wink: :wink: :wink:
Ciao ciao


Avatar utente
nonna ivana
Notabile
Notabile
Messaggi: 5356
Iscritto il: lun 18 feb 2008, 22:55
Località: prov Bologna

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da nonna ivana »

Interessante!
Usava anche a TS la stufa-bruciatore, che veniva alimentata con pellets dal corridoio?
Aveva il suo contenitore che si prolungava nella sala-pranzo-salotto, la stanza più intima della casa, aveva sì la forma di un camino ma visto all'opposto, con mensola portaoggetti e panca in muratura tutt'attorno, dove sedersi quando intiepidiva...dalla sala il calore si irradiava, tramite aperture coperte da griglie, in almeno due altre stanze dell'appartamento!
Quella che ricordo in casa di mia zia in Basilea-Campagna, aveva le maioliche in un colore verdino che ricoprivano la muratura ...
Ricordo anch'io le stufe in terracotta, a più piani, con sempre quel contenitore per l'acqua sopra...o la cucina economica, quasi sempre bianca smaltata, con la caldaia dell'acqua in acciaio o anche in ottone o rame, e i cerchi in ghisa rosso ardente, quando si faceva scaldare a tutta...legna!!!
E si recuperava la cenere che serviva per fare il ranno o lisciva nell'operazione periodica del grande bucato!!!


ivana

la curiosità è il colore della mente
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da Nona Picia »

A casa mia c'era solo lo "Sparherd" detto sparghert da noi bambini e si trovava in cucina. Serviva per tutto, però non ricordo se andava a legna o a carbone o a tutti e due. Propendo per la legna perchè ricordo che durante la guerra si andava a raccoglierla in un bosco vicino a casa. Con la cenere si puliva la biancheria e anche i cucchiai con cui mia mamma dava a noi e a tutti i bambini della casa l'oio de bacalà.....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da babatriestina »

Ho visto da qualche parte e anche fotografato le vecchie stufe di maiolica verde, a casa mia le avevano già tolte prima che nascessi, sostituite d aun impianto di caloriferi con una caldaia a carbone, dove si butta tutto quel che bruciava. Ma c'erano ancora per terra le macchie di bruciato. C'era poi una stufa di terracotta, a parte, per riscaldare di più , marca "Becchi" dicevano.
Del bucato con la cenere, solo la professoressa di economia domestica alle medie ci parlava. Prima della prima lavatrice, si lavava con sapone e asse, e il grosso andava alla lavandaia. A cui la nonna continuò ad affidare molta biancheria di casa anche dopo l'acquisto della prima lavatrice "per non toglierle il lavoro e il reddito".
L'ilio di fegato di merluzzo me l'hanno dato un anno anche a me, per consolarmi subito dopo ricevevo un quadrotto di cioccolata.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da sum culex »

A Conconel, nel ristorante Ferluga, go trovà sta stua. La me par suficentemente vecia per meterla qua, xè comunque una roba un poco particolare.
Eco le foto, intiera e un per de particolari.

Immagine


Immagine


Immagine


Immagine

La andava a carbon o a legni?
ciao
sum culex


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

sum culex ha scritto:A Conconel, nel ristorante Ferluga, go trovà sta stua. La me par suficentemente vecia per meterla qua, xè comunque una roba un poco particolare
Me dispiasi distruger le tue certezze, ma varda qua

http://www.castelmonte.com/it/index.php


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da sum culex »

Nel pupolo che te ga messo ti la stua va pellet e no la ga el camin; quela che go messo mi la ga un bel camin abondante.....
No te distrugi le mie certezze, difati gavevo dito: 'La me par suficentemente vecia....' infati no iero sicuro, ma per fortuna sempre una stua xè :wink: :wink:
ciao
sum culex


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da babatriestina »

Go trovado la foto dela stua de ceramica verde:
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine
( forsi anche i la vendi..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10977
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da Nona Picia »

Bela sta stua....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
mandi_
eximio
eximio
Messaggi: 2875
Iscritto il: sab 22 mag 2010, 18:47

Re: Architetura de interni: stue

Messaggio da mandi_ »

Dato che oggi da me sta piovigginando e no sembra estate per niente , ve invio una stua triestina, sempre fotografada in giro no ricordo dove...


Immagine


"E’ il tempo che hai perduto per la tua rosa, che ha fatto la tua rosa così importante"

Antoine de Saint-Exupéry

Torna a “Architetura triestina”