Ferai

Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

La clinica iera el Policlinico


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

un dettaglio de un'alabarda su un feral
Immagine
lo riconossè?


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Sicuro de dopo el ribalton perché no ga la strica bianca in mezo.
Vizin al mar perché xe consumado dal sal.

Piaza grande ?


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:Sicuro de dopo el ribalton perché no ga la strica bianca in mezo.
Vizin al mar perché xe consumado dal sal.

Piaza grande ?
Vera l'osservazion del consumo del sal.
Ma sula prima... no so... la storia dela strica bianca la ga messa in giro el solito Trieste nascosta e no dubito che efetivamente quei cola stricca bianca iera de alora, ma no escludessi che anche alora no i gavessi podudo meter qualche alabarda più lissa.

Questi xe i do fanai che xe ai lati del Ponte Rosso, dela parte Nord, per capirse, quela opposta a Piazza Ponterosso. Xe dei 4 fanai del monumento alla Dedizion :-D :-D :-D e mentre i do verso Ponterosso in quel punto xe lissi, questi do in alto ga una fassa tuta con ste alabarde.
Me ga colpido sia la differenza, ( perchè due sì e due no?) e no le me ga anda de zontade dopo: passa , varda anche ti e po te me disi. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

ecco qua un per de foto più complete, relative ale alabarde sui fanai:
i due fanai cole alabarde: quel più verso el mar

Immagine
la fassa col alabarda, a mi la me par originale non manomessa
Immagine
per confronto, el fanal de l'altra parte del canal
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

AdlerTS ha scritto:Continuo a non saver dove xe i vostri, ma meto un altro bel in via Molino a Vento, che ga anche quela che continuemo tuti a ciamar impropriamente "alabarda"Immagine
Ala fine dei restauri della palazzina della Maddalena el xe diventà cusì

Immagine

Mi credo che ghe vol aver studià assai per decider che rosso el xe più bel che nero :-D :-D :lol:

Mi no so chi che, ale bele arti, decidi el color de darghe, però, chi che sia, saria de darghele (anche vardando certe case de Trieste restaurade e piturade con colori impossibili).


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

xe solo che de sperar che quel sia solo che l'antiruzine :-D

Che po, col aministrazion atual, el rosso no me par proprio de moda..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

babatriestina ha scritto:un dettaglio de un'alabarda su un feral
Immagine
lo riconossè?
Questi de Ponterosso xe i ferai che iera torno el monumento ala dedizion, che iera in piaza dela Stazion (ogi piaza dela Libertà), per cui i xe del 1889.
Qua go trovado una descrizion acurada: http://www.nuovolitorale.org/monumenti_ts.htm


Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8716
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

babatriestina ha scritto:xe solo che de sperar che quel sia solo che l'antiruzine :-D

Che po, col aministrazion atual, el rosso no me par proprio de moda..
Go pensà anche mi ala tua ultima osservazion. Però el minio me par più opaco e poi ogi no se lo dopra più tanto perché esisti piture antirugine colorade. Staremo a veder nei prossimi giorni. Poi ve conto come che la va a finir.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

1382-1918 ha scritto:
babatriestina ha scritto:un dettaglio de un'alabarda su un feral
Immagine
lo riconossè?
Questi de Ponterosso xe i ferai che iera torno el monumento ala dedizion, che iera in piaza dela Stazion (ogi piaza dela Libertà), per cui i xe del 1889.
Qua go trovado una descrizion acurada: http://www.nuovolitorale.org/monumenti_ts.htm
Esatto!
ma quel che xe curioso xe propio, e se comentava, che su un fanal cussì el stemma xe l'alabarda senza la fassa "bianca" drio, come che iera de solito i fanai austroungarici. E po me domando perchè do fanai la ga e i altri due no. :?:

e za che semo:
L'artistica balaustra che circondava il monumento fu trasferita nei giardini di villa Basevi a S. Giacomo,
te disi che xe la parte in piera o quela de metallo? andemo a veder? mi go un per de foto del giardin Basevi


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

babatriestina ha scritto:Esatto!
ma quel che xe curioso xe propio, e se comentava, che su un fanal cussì el stemma xe l'alabarda senza la fassa "bianca" drio, come che iera de solito i fanai austroungarici. E po me domando perchè do fanai la ga e i altri due no. :?:

e za che semo:
L'artistica balaustra che circondava il monumento fu trasferita nei giardini di villa Basevi a S. Giacomo,
te disi che xe la parte in piera o quela de metallo? andemo a veder? mi go un per de foto del giardin Basevi
El stema solo su due perchè iera quei frontali a fianco del monumento, probabilmente.
La fasa bianca no la iera sempre. L'araldica andava rispetada rigidamente quando se meteva el stema de Trieste intesa come "Land" de "Triste e Territorio", ma se se intendeva la sola cità, se trova speso anche in epoca austriaca o el solito stema ma con l'aquila senza corone sule do teste, opur el semplice stema rosso con l'alabarda, a volte bianca, a volte dorada.

Per la balaustra non so proprio dir, credo che vegni intesa quela metallica, però i parla de Villa Basevi, no i giardini in generale. Xe una villa che no esisti più, la iera vizin dove che deso xe quell'oribile edificio che ga palestra e piscina, sul canton con via Paolo Veronese.


Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

Ovviamente qua de sora intendevo "Trieste e Territorio", no Triste: :-D

Per i ferai ve conto ancora una roba.
Gavè presente quei ferai tipici che xe anche sul molo davanti piaza granda? De sicuro sì!

Verso la fine dei ani 90 i li stava restaurando. Un mio amico ga visto e ghe ga scrito ala sovrintendenza su come mai i vien restauradi senza meterghe el stema originale.
Tut'in t'un se ga notà che no vigniva più restauradi, finchè dopo tanti mesi i ga ricomincia a restaurarli, ma sta volta i tornava al suo posto col stema originale austriaco.
Ad esempio li go vsiti anche davanti el tribunal, i ga tuti el stema austriaco, ma no xe originale, xe una copia fedele che se vedi i ga ritenu giusto meter, in quanto quei ferai xe nati cusì.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

1382-1918 ha scritto: Per i ferai ve conto ancora una roba.
Gavè presente quei ferai tipici che xe anche sul molo davanti piaza granda? De sicuro sì!

Verso la fine dei ani 90 i li stava restaurando. Un mio amico ga visto e ghe ga scrito ala sovrintendenza su come mai i vien restauradi senza meterghe el stema originale.
Tut'in t'un se ga notà che no vigniva più restauradi, finchè dopo tanti mesi i ga ricomincia a restaurarli, ma sta volta i tornava al suo posto col stema originale austriaco.
Ad esempio li go vsiti anche davanti el tribunal, i ga tuti el stema austriaco, ma no xe originale, xe una copia fedele che se vedi i ga ritenu giusto meter, in quanto quei ferai xe nati cusì.
questo bati propio con una mia osservazion, volevo cola calma meterve le foto che go fato, in Riva vizin del Molo: ghe semo tuti andai drio a Trieste nascosta che ne spiega apunto la storia dei ferai e dove che xe el stemma asburgico e dove no.. e che quei col stemma xe originali e i altri no.. mi vardando , go visto che el stemma xe invidado de sora, q uindi i lo podeva cambiar, e che i stessi fanai dela medesima ditta ga a volte el stema cola fassa "bianca" e a volte no. adesso te ne conti che i xe tuti moderni, solo più o meno filologici.. :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

Penso che la verità sia una terza: quei del tribunal, per esempio, xe 100% veci, col nome Siry, Lizars & C. sulla base.
Altri, tipo piaza Ponterosso de fianco della fontana de Giovanin, i par novi col tacomaco AU :-)


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
1382-1918
citadin
citadin
Messaggi: 829
Iscritto il: ven 18 apr 2008, 6:24
Località: Trieste

Messaggio da 1382-1918 »

AdlerTS ha scritto:Penso che la verità sia una terza: quei del tribunal, per esempio, xe 100% veci, col nome Siry, Lizars & C. sulla base.
Altri, tipo piaza Ponterosso de fianco della fontana de Giovanin, i par novi col tacomaco AU :-)
Orca, sa che proprio quei del tribunal so per certo che xe novi? Prima i iera veci ma col stema recente, so perchè in quei anni pasavo de là ogni giorno, dopo i ga sospeso i restauri (se presumi a causa dela pulise nel'orecia che ghe ga meso el mio amico con quela letera, no savemo per certo perchè no i ga mai risposto però guarda caso i gaveva fermado i lavori), e quando che i ga ricominciado a metterli de novo, i ga sostitui quei davanti al Tribunal (ma anche tanti altri in giro in zona rive) con ferai restauradi ma col stema originale.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

No fidarte gnanca de la Siry Lizards..
questo xe ala base del Molo
Immagine
e de l'altra parte
Immagine
ma po, perchè i dovessi aver fatto far a Milan?
e inveze guarda, questo xe sempre alla radise del molo, questo no xe un pastoral ma un de quei con 5 luci, come che se li vedi drio in piazza e questo xe el stemma

Immagine
per mi sti stemmi xe invidadi e i li gira come che ghe par..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

questo invece xe un Neri, più moderno
Immagine
e questo xe el stemma, moderno
Immagine
( foto sempre fatte in Riva, più verso la Marittima, ma i xe precisi anche in Piazza della Borsa)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
AdlerTS
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 9561
Iscritto il: mar 27 dic 2005, 21:35
Località: mail: adlerts[at]email.it

Messaggio da AdlerTS »

babatriestina ha scritto:ma po, perchè i dovessi aver fatto far a Milan?
No ocori che te conto che Milan nell'800 jera Lombardo Veneto ;--D


Mal no far, paura no gaver.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41366
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

AdlerTS ha scritto:
babatriestina ha scritto:ma po, perchè i dovessi aver fatto far a Milan?
No ocori che te conto che Milan nell'800 jera Lombardo Veneto ;--D
anche quando che iera i primi lampioni a gas? 8) 8) 8) 8)
per mi sti lampioni no xe prima del 1870-1880, anche del stile, e el Lombardo Veneto xe finido nel 1859... sti lampioni per mi no pol esser de prima del 1859.. :-D :-D :-D
per no dir po che alcuni xe in riva, sul alungamento dele Rive che xe del 1909.. e anche quei davanti al tribunal... quando i ga finido el Tribunal? ai tempi del Lombardo Veneto? a quei tempi là iera caserma o esterno de caserma e no credo che i meteva i lampioni su una strada che imagino che no esisteva ancora.. :roll: :roll: :roll:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5945
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Messaggio da sum culex »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
babatriestina ha scritto:xe solo che de sperar che quel sia solo che l'antiruzine :-D

Che po, col aministrazion atual, el rosso no me par proprio de moda..
Go pensà anche mi ala tua ultima osservazion. Però el minio me par più opaco e poi ogi no se lo dopra più tanto perché esisti piture antirugine colorade. Staremo a veder nei prossimi giorni. Poi ve conto come che la va a finir.
Efetivamente el 'minio' xè opaco e el ga un rosso meno brilante, ma no solo. El minio no se lo trova più in comercio e me par che gnanche no i lo fabrichi più, perchè el xè a base de ossido de piombo: de conseguenza 'velenoso e inquinante', perciò vietato.
ciao
sum culex


Torna a “Architetura triestina”