la fine ferroviaria.

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Piereto
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la fine ferroviaria.

Messaggio da Piereto »

Xe notizia de ogi che go leto sul bugiardel ( el famigerato Picolo) che col primo luglio le RFI,cioè le vece fs,le smeti de gestir el parco feroviario de campo marzio !!!. Ma i xe mati. :'-( :twisted: Le RFI xe tanto a remengo de no aver i bori per sto toco de italia. Sicome che xe sta firmà un tratato de pace, l'Italia ga l'obligo de aministrar e de tinir in vita sta cità,altro che tirar via treni e serar stazioni e smantelar tuto,e no darghe corente ai treni. Se se torna indrio,a quando che el trasporto ferroviario iera privato, alora i Triestini se ricompra a prezo simbolico la ferovia ,scavalcando una Regione matrigna. Per colegar Udine con Villaco,el comun de Udine,tramite la Regione e la societa ferroviaria Udine -Cividale ( che la dovesi eser amministrada da la Region stesa) ga fato un acordo con OBB e i ga 4 treni che li colega internazionalmente. Xe logico che i parti a ore favorevoli a Udine,ma improbabili per un triestin che riva a Udine. Semo in esate e staremo a veder cosa che farà el nostro sindaco. Intanto segnalo che anche sto ano ga ripreso i collegamenti fantasmi de Trieste co la Germania con trasporto autovetture al seguito ,tramite le DB. E che esisti dei 6 treni che se poderia ciapar a Venezia gestidi da le OBB (anche questi fantasma perchè noi xe sui orari de RFI) e che collega l'Austria co l'Italia.


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babatriestina
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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:Per colegar Udine con Villaco,el comun de Udine,tramite la Regione e la societa ferroviaria Udine -Cividale ( che la dovesi eser amministrada da la Region stesa) ga fato un acordo con OBB e i ga 4 treni che li colega internazionalmente. Xe logico che i parti a ore favorevoli a Udine,ma improbabili per un triestin che riva a Udine. Semo in estate e staremo a veder cosa che farà el nostro sindaco..
Sti treni, italiani me par, parti ale 7 de matina de Udine, quindi gnanca pensar de ciaparli partindo de Trieste. Ma no i va granchè a sostituir i bus dele ferovie austriache, perchè i xe pensai per el traffico locale fra Udine e Villaco, quindi soste continue in ogni paesin. per andar a Vienna de Trieste, continua a convegnir treno fin Udine, bus austriaco fin Villaco e treno de Villaco: 8 ore e mezza de tragitto.li go za ciolti un per de volte.
Perchè, come che i metti el leon ala Südbanhof, a Vienna ghe interessa Venezia e no Trieste, i loro bus va dritti de Udine fin Venezia.
Cossa che possi fa un sindaco de Trieste, la cui competenza xe solo che el Comun, no so se no protestar, ma poter in materia no me par che el ga. La Region za podessi de più..
dime comunque dove che xe nel trattato de pace del '47 le ferovie..


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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da Piereto »

Ogi legio sul bugiardel che Moretti,l'omo de rete italia, el volessi scorporar, cioè disfarse del servizio merci nazionale (perchè nol xe reditizio?,perchè nol xe bon de farlo funzionar?,o perchè qualchidun altro no vol che el trasporto merci su rotaia funzioni?). Me par che a Trieste xe za tanti ani che Rete italia no vol saver de far collegamenti merci,e legio una perla rara che la disi longa su come nisun controla sta strana societa privata italiana che se ciama rete italia, e che ga come primo e ultimo azionista lo Stato. Cioè per colegar i binari del porto o de la zona industrial ,Rete italia chiedi un canone annuo al porto , per girar el scambio e permeter cusì de aceder a la rete nazionale,e no se trata de mile euro. Se i trreni li fa OBB i ghe devi pagar el balzello a RI ,alla faccia della libertà de transito dei treni in europa. Ma el nostro amato sindaco el tasi. El ga el grande problema che nol sa più dove meter i libri de la biblioteca civica e el ghe domanda al prefeto de spostar la zona franca perchè el magazin 27 in porto vecio ghe andasi prorprio ben. :clapping_213: Inveze de una cità de commerci,semo diventai una cità de ...... :evil: :evil: I libri xe una scusa ,perchè che el ghe devi girar,lu come Dipiaza, l'area portuale ai costrutori edili per apropriarse de una enorme zona de trieste che no xe ogi ,e no xe mai stada propietà del comun . Ma vado un ninin fora tema.


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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da Piereto »

De novo legio sul bugiardel robe feroviarie,robe turche nel senso de incredibili. Per esempio che per colegar el scalo legnami che saria l'inizio del molo VIII, cioè una possibile piattaforma logistica,ocori 50000 euri de canone anuo (un euro per metro quadro) per far partir un treno da sta banchina e mandarlo in rete, e cusi una compania afiliada a OBB xe taiada fora perchè OBB el colegamento lo vol far de ani. Se poi el scalo i lo vol ingrandir a 150 000 metri quadri con quei 30 milioni de euro che par che i li ga trovadi ,e i fa l'apalto,alora coreria posarghe 150000 euri a RETE ITALIA. .Legio po che se trata de do chilometri e mezo de colegamento senza eletricità de cui metà xe a carico del porto che ga comincia a netar e meter a posto i scambi, ma rete italia per la sua metà manco pel fioco. Legio che el colegamento container co la rusia che partiva dal porto, sempre con rete italia, adeso parti da Sesana e cioè se lo ga ciolto koper. Però rete italia colega koper co Milan,e la continua a meter i bastoni tra le rode ai cari che podesi partir de Trieste. Sicome che rete italia la gà col nordest,e parlar co lori xe parlar col muro, no resta altra via che quela che gà imbocà la region emilia ,cioe gestir da soli el trafico feroviario. Mi go viagià pochi mesi fa su le linee interne co le tarife regionali emiliane e digo che funziona. Perchè la "nostra" region che xe autonoma ,no fa anche ela cusì?.


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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da babatriestina »

Piereto ha scritto:De novo legio sul bugiardel .
il termine "bugiardello" ha diversi significati:
1 è usato per i foglietti esplicativi delle confezioni di medicinali, in quanto presente spesso effetti enfatizzati del farmaco ( oltre a minacce di complicazioni terribili in caso di allergie o uso improprio..)
2 lo usavano gli insegnanti a scuola per il tabellone- una volta cartaceo, scritto a matita, che precedeva gli scrutini: lo si compilava uno o due giorni prima, salvo correzioni, per avere una traccia al momento delle scrutinio, quando il Preside , risentendo le proposte dei docenti, le modificava o confermava ripassandole a penna ( Lei dice otto? qua c'è scritto sette! sì, ma c'è stata l'ultima interrogazione..) Bugiardello per tutti i cinque- e quattro - che diventavano sei...
3 l'uso di attribuirlo al quotidiano locale , il Piccolo, io l'ho osservato per la prima volta da parte dei politici della Lista per Trieste, quando il Piccolo era in mano di un direttore vicino agli "osimanti".

Qualcuno si ricorda un uso del termine prima degli anni'70?


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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da Nona Picia »

babatriestina ha scritto:
Piereto ha scritto:De novo legio sul bugiardel .
il termine "bugiardello" ha diversi significati:
1 è usato per i foglietti esplicativi delle confezioni di medicinali, in quanto presente spesso effetti enfatizzati del farmaco ( oltre a minacce di complicazioni terribili in caso di allergie o uso improprio..)
Io sapevo che il foglietto dei medicinali si chiamava "bugiardino" mentre "bugiardello" l'ho sentito solo per il piccolo....


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da Piereto »

sicome el picolo xe sempre sta ne la sua storia sempre più vizin a qualchidun, el finisi col eser bugiardel,cioè nol le conta proprio giuste.


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Re: la fine ferroviaria.

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Piereto ha scritto:sicome el picolo xe sempre sta ne la sua storia sempre più vizin a qualchidun, el finisi col eser bugiardel,cioè nol le conta proprio giuste.
Mia mama lavorava in una tipografia e el paron iera sta compositor de l'ultima ora al Piccolo (el iera assai svelto e el componeva, a man quela volta, le ultime notizie).

Iera i anni dal 39 al 42 e el ghe diseva a mia mama, fazendola diventar rossa ogni volta perché a casa sua la parola iera proibita, "Picia vame a cior el foio putana".

Penso che "bugiardel" sia la version per signorine, quindi...


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)

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