Cucina alsaziana

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

Da un breve viaggio in Alsazia ( Colmar, Strasburgo, Mulhouse, Riquewihr) un breve reportage fotografico della cucina. Scoprirete che molti tipici piatti alsaziani qua sono considerati mitteleuropei.... la cucina è indubbiamente influenzata da quella tedesca...
il Kuguluf viene presentato in ogni cittadina, in ogni pasticceria, in versione salata, dolce e perfino come ho messo in una .. alle lumache!! :-D
Colmar
Immagine

Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

Strasburgo
Immagine

coi tipici stampi locali di ceramica
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

Anche i Bretzel non mancano

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

Immagine

inclusa la variante dolce morbida
Immagine

e toh! ci sono anche i crafen, ma li chiamano beignets ( bignè!!) e sono con marmellata di fragole o cioccolata

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

non mancano biscottini di tutti i tipi, principalmente frollini, e panpepati al miele
Immagine

gaufrettes da facire
Immagine

e macarons alla francese
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

questi che sembrano chifel di patate sono invece bastoncini di Natale e li fanno dolci, non li ho assaggiati
Immagine
salsicce non mancano nei mercatini, queste erano di mezzo metro
Immagine

e queste sono le piccole quiches ai mercatini
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

a Strasburgo non manca il paté di fegato d'oca, ma una volta per errore comprai fegato d'oca e non paté e non mi piacque per niente. Oltre a pensare alle povere oche..
Immagine

i panini sono spesso al formaggio fuso
Immagine

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

Immagine

Immagine

torta salata a cena
Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

un mix sulle bancarelle che non identifico perfettamnte
Immagine

mentre questa è la choucroute con cavoli cappucci che mi son guardata bene dal mangiare
Immagine

ovunque vin brulé Ghluewein, ma anche in versione di semplice succo di mela caldo, analcoolico. Come a Vienna 1 euro di cauzione per il bicchiere di plastica.

Immagine

( a Strasburgo ho trovato un'ottima crema di porcini..)


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

ed ecco il piatto tipico di cui parlava Ciancele:

molta messinscena
Immagine

ma alla fin fine in piatto mica mi convinceva assai..

Immagine


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sum culex
no montar in scagno
no montar in scagno
Messaggi: 5946
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:45
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da sum culex »

Quanta roba de magnar!
Te ieri in Alsazia, alora adesso te devi star in dieta dato che te xè reduce de (AL)SAZIA; bisogna però saver anche quanto sazia (senza Al) che te ieri e che te xè ancora! :roll: :wink: :36_1_51: :010:
ciao
sum culex

P.S.: Te prego: no rabiarte per le mie batude.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

xe cusina de lassar ( al) sazia, no? :-D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da Ciancele »

Qua disemo: Andemo in Francia. Andemo in Francia, ma in verità andemo in Alsazia. Tanti, nele cità vizine al confin, va in Francia (Alsazia: Strasburgo, Wissembourg, Hagenau, Colmar, Mülhouse) a far la spesa. I parti la matina presto e a mezogiorno i xe de novo a casa. In pratica xe come andar in Jugo. Par questo volarla meter la mia pezeta sula cusina alsaziana. Ma go paura. Come el lupo de Gubio, saria in dubio dela vita. No ste dir a nisun el mio nome e el mio indirizo. Tuti disi che la cusina francese xe la migliore del mondo. Col mio post me farò un mucio de nemici. Ma forsi un amico, anzi un’amica. Baba Triestina?
In un momento de aberazione mentale go deciso de ‘ndar in Francia (Alsazia) a magnar, tuta una setimana. No go visto l’ora de tornar in Germania e magnar qualcosa de cristian. El backeof lo go magnà par la prima volta a Strasburgo, sensa saver cosa che magno. Ma ierrra cusssì bon! De quela volta go tentà diverse volte, anca in ristoranti cari. Donbi! (nessuna fortuna). Un’altra volta mia moglie la ga ciolto el polastro col vin bianco. Iera anca un polastro, de circa mezo chilo. Pulcherrimo visu e anca bon. Un’altra volta, vizin Kaysersberg, iera galina cota con una salsa de vin bianco. I me ciol in giro! La choucroute xe anca par mi tropo carigada. Mia mama me spiegava el problema dei capuzi garbi. Dipendi se te magni a casa (no ocori che te magni de mia mama!) xe una roba, se te magni in local xe un’altra. A casa te cusini i capuzi con lavarno (lauro), ginevro (ginepro) e dopo te meti sora la porzina o quel che te vol. I capuzi ciapa el gusto dela carne e la carne ciapa el gusto dei capuzi. In local i cusina tuto a parte e tuto sa solo de aqua. El mio dotor, quel inamorà de Trieste, me contava che graso e zucaro (zucchero) xe portatori de gusto. Una roba con poco graso no sa de gnente e una roba con poco zucaro xe meo perder. Come l’alcol nel vin. Un vin con 10 gradi no xe gnanca bevandela (gassosa), un vin con 13 gradi ga un gusto e no ocori che te se imbriaghi. Uno o do biceri basta. Adeso lasemo perder Bolunz (Bagnoli della Rosandra), ma sula strada del Teran (strada del vino Terrano) te pol magnar bene e con pochi soldi sensa ‘ndar in Francia. No te gavarà sempre fortuna. Mi no la go ‘vuda co’ go domandà risoto coi caparozoli (risotto alle vongole, specialità triestina), ma no so dove (Sgonico?) go magnà un ‘rosto de vedel coi bisi (arrosto di vitello con piselli) veramente bon. O el parsuto de Proseco e Va’ Rosandra (rifugio!) o anca el strucolo de pomi (Prosecco, Va’ Rosandra). A Opcina in albergo magnà ‘sai ben! Mi xe ani che no rivo pasar el confin francese. De quando che go dito par magnar: un antipasto e due dolci, gnente primo, gnente secondo, no i me lasa più vignir drento. Ofesa di re!
Adeso domandarè: Ma xe tuto cusì bruto? No, fioi, vardandose intorno xe tuto bel. Co’ dormo, me ciogo un bicer (no svodo!), me sento sul balcon e vardo. El ciel, la luna, le stele, qualche volta l’aqua e me digo: Ciancele, te ga un fortunon! E no solo in Francia, ma anca a Trieste, a Opcina, in Baviera, in tela Foresta Nera, in Austria. E a Bolunz, al rifugio. Par mi xe anca un rifugio. In tuti i sensi.
Ma ve gavè inacorto che no go mai parlà dele bevande? Parchè no savaria de quala parlar mal.
Spetemo ‘lora che Baba Triestina ne conti e ne fazi vedere le fotografie del suo gireto. E auguremoghe che la posi far ‘ncora tanti giri. Cusì la ne conta de novo de bele robe.
Un consilio mio: Bled, sul lago. Anca là, vedi sopra. Ve contarò de una volta. La matina iera un camion (pulman) con una zaia de gente. I ga fato marenda presto e po i xe pompai (se ne sono andati). Noi, ospiti normali, gavemo fato marenda ‘pena ale nove. Ma che marenda. Sula teraza. Una calma. Pan fresco, ovi, panzeta, luganighe, marmelata, fruti freschi, nisun che ziga (grida), sol. E la Drava (el patoc diretamente soto de noi). E de Bled xe l’autobus par Lubiana. 30 chilometri.
So che son ‘ndà un poco OT e gavevo promeso de no farlo. ma mi son marinaio. ;--D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

te ga fato ben a ricordarme dele bevande, anche se no se pol dar rizete. Molti bevi bira e basta e mi no son de quei. E me piasi de più i bianchi, quindi go provado i bianchi locali. Riesling xe un dei più difusi e secondo mi va ben con tuto ma no ga un gusto deciso, Sylvaner costa meno de tuto e no go provado, Pinot grigio xe bon e bastanza corposo, ma diseme se devo andar a bever Pinot grigio là che lo gavemo otimo anche in Collio. Gewurztraminer xe bon ma forsi meno secco... ghe ne go ciolte un per de botiglie anche oltre Reno, a Friburgo, e ve saverò dir come che le xe e se xe ssai diferenza coi alsaziani, a mi el vin del Reno me piasi.

Ciancele ga fato ben a ricordar el polastro col vin i ne ga dado una sera, el iera assai tenero e go imaginado vin bianco, sarà satado el cq au Riesling, el ghe somigliava in meno gustoso al coq au vin ( rosso) che i fa in Borgogna.

A Friburgo go fato "pranzo" legero ma gustoso: go trovado un bancheto che fazeva un pesse che me par che iera Lachs salmon cusinado su fogo de legni con un panin. Senza grassi, che el odor de grasso in Germania che sia quela povera del dopoguera o la ricca de adesso ma per mi xe sempre un poco spuzza.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

Una curiosità: a Riquewirh go trovado sti qua:
Immagine

questo xe per lori el pesto, inveze de diluirlo col oio i lo fa come forme de formaio. Quel verde, ovviamente, el rosso sarà un alro condimento.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da Nona Picia »

tuto pronto in dadi....cussì no ocori bazilar.... :?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da Ciancele »

Nona Picia ha scritto:tuto pronto in dadi....cussì no ocori bazilar.... :?
Nona Picia, lasa che dago un consilio. Mi no ciogo più roba pronta. Mi ciogo roba convenience! ;--D


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da Nona Picia »

Per far el pesto, ciogo el basilico della mia piantina...più conveniente de cussì....:D


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da babatriestina »

za, ma in sta stagion el basilico no xe el meio.. se fa el pesto de rucola, alora


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Cucina alsaziana

Messaggio da Ciancele »

Bon giorno e bona domenica. Volevo contarve la storia del convenience. Devi eser un termine american. Se podaria domandarghe a Macondo se de lu i usa anca ‘sta parola. Qua xe una botega magnativa grande, un ipermercato, che ga una scansia (scaffale) intiera per conveniences. Xe tuto roba za pronta per magnar. I disi anca che in ristoranti cari i usa roba convenience parchè la convien più che farsela lori. Spelar patate, bisi, carote e teceta (et cetera) costa tropo. Se crompa roba za fata e meza pronta. Xe un poco come el witz del mal de fegato e l’epatite. Qua i negozi no vendi più gnente. I fa sale. Mi no vado più a cromparme un per de braghe, ma un outlet. Te vol meter tra ‘ver un sgrafon sula ganasa e una ferita lacera sul sinus maxillaris. xe tuto un’altra roba. No ve par?


Torna a “Ricete”