Brodeto de pesse

gavè ricette triestine de condivider? volè parlar de roba che se magna e se bevi a Trieste? zerchè una ricetta che gavè dimenticado? e se ve sbrissa una non triestina.. ve perdonemo, se la xe bona!
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Brodeto de pesse

Messaggio da babatriestina »

Brodetto de pesse: come lo fe?
mi no so, le poche volte che go fato xe vegnudo un sbrodaus, o tropo pesante che me xe restado sul stomigo tuto el giorno.
ciolè el pesce per brodetto come che i lo dà pronto in pescheria o gavè pessi che xe i vostri favoriti? più pessi o più fruti de mar? e i spini, come risolvè el problema?
No steme copiar rizete de libri, che go anca mi la Stelvio ma la sua version, de frizer i pessi prima, a casa mia xe risultada pesante. Semai ve riporterò el consiglio che dava la pescheria de Cavana, se ve la ricordè, un ventina de anni fa.
Altra possibilità: nissun fa più brodeto de pesse o perchè no ghe piasi o perchè xe tropa fadiga :wink:
e se lo magnè solo co andè a magnar fora, come xe quel che ve piasi? e de chi lo magnè?


granzo

Messaggio da granzo »

Se ghe domando la riceta a mia nona, de sicuro la me disi: ghe va un poco de questo e un poco de quel. De quel che me ricordo ela la meti: coda de rospo, canoce, caperozoli, sardoni (la ghe tira via i spini a crudo) , sepie e/o calamari, me par scampi . La frizi i sardoni e la coda de rospo e dopo la li zonta co' 'l resto. Nel brodeto la meti aio, oio, sal, un poco de prezemolo se no me ricordo mal e anche salsa de pomidoro, percio` la fa el brodeto rosso no quel bianco. No me ricordo altri ingredienti.
No so quanto che la lo cusina...un oreta forsi, in modo che el pesse se disfi un poco. El brodeto ala fine no xe per niente liquido, ma gnanche no 'sta impira` el piron! :lol:


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41547
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Messaggio da babatriestina »

zerto, mia bisnona diseva sempre "oio, persemolo e aio"!


Avatar utente
pastafasoi
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 73
Iscritto il: lun 2 gen 2006, 15:47
Località: trieste

Messaggio da pastafasoi »

te neti i pessi de spin e te li sughi, infarinarli e darghe una frita legera,tignirli da parte - disfrizi un poco de zivòla,poca, scottare el aio, cavarlo,prezzemolo - conserva diluida co'l acqua - o pomodoro fresco taiado a toccheti pici - scaldar ben la salsa e te meti i tochi de sepa, canocie, scampi e qualche mollusco -vongole pedoci - dopo un poco te meti i pessi friti, qualchedun usa meter 1 guciàr de asedo ,mi anche,te lassi che se consumi el brodetto. el brodeto se lo prepara prima e bisogna lassarlo riposar,cussì el xepiù bon. intanto te prepari la polenta.


Torna a “Ricete”