Provemo a parlar de scola

El SOLO e UNICO logo indove che se pol ciacolar de tuto cuel che pasa per la testa :-) ... a proprio ris'cio e pericolo ;-D
Regole del forum
Collegamenti al regolamento del forum in varie lingue ed alle norme sulla privacy in italiano.
angiolina

Messaggio da angiolina »

Sì, troppa lacca, ma porta i capelli bianchi con una certa fierezza.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

Trovo questo topic sulla scuola, dove vedoc he già ci sono molti argomenti discussi tempo fa, riporto il post di Piereto nel ( perchè si parlava di spostarci edifici scolastici)
Ma resterà qualche scola preuniversitaria che ofri una specializazion, o i pensa che xe meio che esisti solo scole omniconprensive rinviando sempre più in là co la età le scelte , che po saria de veder se se pol parlar de scelte opur de oblighi a binario unico. Una volta te andavi a lavorar a far el aprendista a 14, te te diplomavi e te podevi andar a lavorar a 18. Ogi no te xe niente fino ai 30 (laurea breve co la quale no te combini nada po altri do ani, po el master l, la specializazion ,.....e po niente lavor. Sembra sempre più che la scola sia una specie de edificio de parchegio per una umanità che gà le travegole.
immagino che se ne sia parlato anche qua sopra, ma riassumo un poco...
fino al Settecento non so come fossero state le scuole, immagino private e religiose ( le eccellenti scuole dei Gesuiti, ancorchè ovviamente religiosamente connotate) poi nell'ottocento chi prima chi dopo in Europa si crearono le scuole di Stato, più o meno standardizzate ( ricordate Napoleone che diceva Io a quest'ora so esattamente cosa stanno studiando - tutti uguali- tutti gli studenti delle mie scuole" o simile, ho parafrasato a memoria). Il modello non molo diverso da stato a stato prevedeva un'istruzione elementare obbligatoria che insegnasse a leggere, scrivere e far di conto.. poi le scuole secondarie - dopo i 10 anni- si dividevano nei due canali, quello elitario che preparava all'Università, il Gymnasium nel modello tedesco, Lycée alla francese, non ricordo il nome nella versione inglese... dove però- ma non vorrei sbagliarmi- contavano anche i colleges preuniversitari, penso a Eton. Altri, soprattutto per le donne, prevedevano scuole private femminili di élite, spesso religiose.
Per gli altri, scuole brevi -4 anni di preparazione al lavoro. Il tutto non è molto cambiato fino agli anni 60...
il Gymnasium di 8 anni credo di base similtedesca che non dovrebbe averlo abbandonato del tutto prevedeva forte studio dei classici ma a nche scienze e matematica ed era elitario, volutamente selezionante, e ovviamente frequentato da chi se lo poteva permettere, salvo borse di studio per meno abbienti capaci e meritevoli. Nella scuola italiana conserva il nome di quarta e quinta ginnasio al Liceo classico. Giani Stuparich che lo conosceva dall'Austria fece alcune proposte per migliorare quelo italiano sulla base della sua esperienza, ma rimasero inascoltate e la riforma Gentile accentuò il lato classico umanistico e storicistico " storia delle filosofia" ( nb il Ginnasio austriaco non prevedeva filosofia) " storia dell'arte"...
a fianco nascevano altre scuole brevi che finivano un anno prima: le Magistrali, per sfornare i nuovi maestri elementari di cui c'era tanto bisogno, i Politecnici inferiori per preparare i futuri ingegneri ( scuole di qualità preuniversitarie) dai quali con l'aggiunta di un anno e di un po' di latino nascerà il Liceo scientifico italiano, i ragionieri, i geometri ( a cui col tempo aggiunsero il quinto anno).
Diplomi abilitanti che consentivano l'impiego nel mondo del lavoro già a 18 anni ( quando si diventava maggiorenni a 21)
Il 68 rovesciò questa struttura su diverse basi:
la media unificata del 62-63 eliminò l'avviamento al lavoro spostando per tutti l'obbligo a 14 anni con una scuola unica per tutti
la lotta alla selezione (la scuola di Barbiana..)
la riforma dell'esame di maturità ( alleggerito)
l'apertura a tutti i diplomati ( con un quinto anno aggiuntivo alle Magistrali) delle facoltà universitarie

Non tocco la situazione universitaria di cui poco so dal punto di vista amministrativo e organizzativo

e così fra un decreto e l'altro si arriva agli anni 80-90 in cui fra comparazioni con modelli europei e quelli americani ( che prevedono una scuola di base statale standard di 1 anni se non erro, fino ai 16 anni- poi college preuniversitario e poi università) venne tolto il valore abilitante a lavoro dei diplomi preuniversitari e sempre per imitazione del modello anglosassone la divisione dei corsi univeristari in laurea breve e coro postdiploma o come si chiami.. il tutto perchè, visto che d altre parti si veniva dichiarati laureati universitari dopo un diploma triennale, iniziò il pianto greco "in Italia non ci sono abbastanza laureati universitari" e così crearono la laurea breve.
Nel frattempo, si son fatte avanti le scuole private...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re:

Messaggio da Ciancele »

babatriestina ha scritto:
rofizal ha scritto: a se dovesi sceglier tra Einstein e, che ne so, Rockefeller, voi chi scegliesi? Mi no gavesi dubi a proposito.
e se te dovessi sceglier fra Margherita Hack o la Levi Montalcini e Paris Hilton o qualche patatona simile ma batuda de bori? :-D :wink: :-D
Baba, Baba. Te me meravigli sempre più. Dove te ga imparà 'ste espresioni? No sicuro dele monighe! ;--D


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Re:

Messaggio da babatriestina »

Ciancele ha scritto:
Baba, Baba. Te me meravigli sempre più. Dove te ga imparà 'ste espresioni? No sicuro dele monighe! ;--D
Ciancele, mi no go miga studiado dele monighe, mi go fato scole laiche! :arf2_140:


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da Ciancele »

Tra l’ultimo post de rofizai e el novo de Baba Triestina xe pasai sete ani. Ma el problema xe restà. Spiegar el sistema tedesco xe un poco complicà e alora fazemo solo qualche confronto. La più granda diferenza xe el titolo universitario. In Italia, coregeme, chi che vien de l’università xe dotor e i ghe dà un diploma de dotor. In Germania chi che vien fora de l’università ga solo un diploma. Se el vol el titolo de dotor el devi far la tesi. In tedesco se disi “promovieren (verbo) – Promotion (sostantivo)”. Chi che studia machine, xe Dipl.-Ing. (Diplom-Ingenieur). Dopo la tesi el xe Dr.-Ing. (Doktor-Ingenieur). La stesa roba xe chi studia economia o lege. Solo i medici deve aver el titolo de dotor. Ma el xe solo medico (Dr.-med.). El devi far prima un poco de pratica in ospedal: medico assistente, di corsia, Oberarzt (capomedico?) e po Chefarzt (primario). Un avocato devi far diversi esami prima de poder meter su un studio. Co’ vien un dotor talian, pai tedeschi no’l xe dotor, ma solo diplomato. De qualche ano a ‘sta parte I scrivi: Dottore dell’università di x. Diversi ga ciolto el titolo de dotor tedesco. Ma xe tantissimi tedeschi che i xe solo diplomai, parchè el titolo de dotor xe bel ma no xe che servi tanto.
Ma comincemo del principio. A tre ani se va in asilo e a sie a scola.
Scuola elementare = Grundschule: 4 ani.
Dopo se ga tre posibilità:
5 ani Hauptschule = scuola d’obbligo, le nostre aviamento de una volta.
6 ani Realschule, una specie de scola media. Se un xe bravo el pol ‘ndar dala Hauptschule ala Realschule.
Dala Realschule se pol pasar al ginasio (Gymnasium)
9 ani ginasio e maturità. Dopo università.
I titoli de perito, geometra, ragionier, maestro in Germania no esisti. Dopo el ginasio se ga solo el diploma e el dirito de andar a l’università.
I ga dito che 9 ani xe tropi e i ga fato el ginasio de 8. Ma adeso xe la tendenza a tornar a 9 ani. 4 + 8 = 12 ani o 4 + 9 = 13 ani.
Anca a Trieste iera 8 (4 + 4) e dopo 3 + 5 ani. Ma lo steso 13 (5 + 8 ani).
Se un xe bravo, el pol saltar un ano e el ga la maturità in dodici ani.
El problema, grando grando, che gavemo qua, xe i imigrai, che no parla ben tedesco. Qualchedun ghe la fa a andar oltra la Hauptschule. El fato xe che a casa no i ga nisun aiuto. Par questo digo che solo la terza generazion, i nipoti dei primi, i parlarà ben tedesco. Ma anca i tedeschi ga problemi de scriver senza sbagli de ortografia. Solo par far un esermpio ciolemo la parola ritmo. In tedesco se disi Ritmus, ma par scriver bisogna far Rhythmus. Due aca e la ipsilon. Gavemo le parole de origine anglo-sassone e quele va ancora ben, ma scriver ben le altre xe dificile.
Un altro problema, par tuti, xe che i maestri dele elementari dà un giudizio sui muli per la scola dopo le elementari. Se i disi che el putel, o la putela, no xe adata al ginasio, la devi andar ala Hauptschule che ga una nomea ‘sai cativa. Quasi disprezo. Se i genitori xe in grado de oporse, ‘lora la ga forsi fortuna. Ma bisogna far tanta tanta barufa. Xe facile ‘ndar del ginasio ala Hauptschule, ma dela Hauptschule al ginasio? Very caligous. Ma no tuti i maestri xe in grado de giudicar ben. Solo par esempio ve conto dela mia putela. L’altro ano mia fia xe vignuda a contarne tuta rabiada che la maestra ga dito che la fia, ma propio serando tuti i oci, anca quei pulini, per incoragiarla la podaria meter nela clase dei deficienti. La maestra spetava un fio e la xe restada a casa. La nova maestra ga dito che la putela xe bona pa’l ginasio. Difati la ga una pagela veramente bela e i la aceta al ginasio.
Ma parlemo adeso dele conosenze scolastiche de lingue. L’altra putelina ga comincià a studiar inglese e la xe vignuda de mi par far un poco de pratica. ‘lora mi ghe legevo una frase e stavo atento ala pronuncia. Qualche volta la rispondeva giusto e qualche volta no. Mi go pensà che la muleta tenta de indovinar e ghe go domandà se la capisi quel che ghe domando, che la me disi in tedesco. La muleta no ga capì un tubo e mi ghe go dito: Ma come te vol imparar inglese se no te capisi nè la domanda nè la risposta. La me disi che a scola i fa cusì. La ga ciapà un uno (lodevole), mi ghe gavaria dà clanfa. Anca col pericolo che no la me basi più. No capiso come che se pol studiar inglese, ma anca qualsiasi altra lingua, sensa saver la declinazion dei pronomi, sensa saver cosa che xe i casi. Forsi mi spando (esagero), ma spandendo so le mie lingue meio dei altri. L’altro mio nipotin (diese ani) ga finì la quarta e va in ginasio. El ga ciapà a scola lezioni de inglese, come la putelina anca de francese. Ma i sa dir solo bon giorno e come te sta. Mi, che go imparà el suaeli vedendo i film de Tarzan, so più parole dei mii nipoti che i va a scola de inglese e francese. Mi go mandà mio in Francia e in Inghiltera. L’inglese, purtropo american, el lo sa meio del francese. Parchè? Parchè a casa dela sua putela se parlava american e el ga usà l’american sul lavor. L’uso svilupa l’organo, se diseva. Die Übung macht den Meister. Con l’esercizio si diventa maestri. E po‘ uno xe portà par le lingue e un altro no. Lo steso val pal disegno e par la musica. Mi iero bravisimo in disegno. Mio papà vedendo i mii disegni el scasava la testa e el me diseva che no son bon gnanca de far un tondo col bicer. Qua bisogna distinguer tra disegno tecnico e a mano libera. A mano libera xe un dono dela natura. Disegno tecnico se capisi, se dovaria capir, se el vien spiegà. Come giometria e algebra. Musica iera a scola solo canto. Chi che iera stonà no podeva cantar e el ciapava un suficiente. Ma anca un stonà ghe piasi cantar. Più stonà el xe più forte el canta. In strada iera famoso un mulo (clase 1922) che stava di fronte. Finestre verte e el cantava arie de opere. Con questo volevo dir che ne l’ora de musica se podaria anca parlar de musica e no solo cantar. Cusì anca i stonai impara qualcosa.
Lasemo adeso se xe bel che tuti i gavi la matura o no. No xe tanto question de titolo quanto de quel che se impara. Co’ se parla de zerte robe, quei che vien dela Hauptschule e ‘ste robe no i le ga sentide gnanca nominar, i ridi. E i altri ghe disi che i ridi come moni (idioti). Col ginasio, anca se no se pol partecipar diretamente, se sa almeno de cosa che i parla.
Insoma la scola superior verzi panorami più grandi.
Un fato xe che quando che se manda la domanda de impiego, tuti guarda anca le pagele. Co’ se parla coi genitori tuti se lamenta che i fioi no ga voia de ‘ndar a scola. A parte le solite poche ecezioni, chi che disi de eser contento de ‘ndar a scola mente sapendo di mentire. No stemo darghe tuta la colpa ai muli, xe un fato che ‘sai dipendi anca dei maestri. Ai mii tempi gaveimo el professor che diseva studié de pagina 4 a 10. Ma gaveimo anca un altro professor (el professor Cozzarolo del Carli, tanto par no far nomi) che detava. Prima doveimo scriver in furia in sporco e po a casa copiar in neto. El me ga dito che cusì i muli scrivi e legi almeno do volte. Altrimenti no i ciolaria el libro gnanca in man. Purtropo go ‘vu pochi profesori come lu. :clapping_213: :clapping_213:
La go fata de novo longa. Podevo anca condensar in do parole: Tuto il mondo è paese.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

te ga scrito tanto, Ciancele che saria de comentar ogni frase.
Ma una in particolar me ga colpido perchè me ga fato strano, almeno per mi
Qua bisogna distinguer tra disegno tecnico e a mano libera. A mano libera xe un dono dela natura. Disegno tecnico se capisi, se dovaria capir, se el vien spiegà.
eco, mi me ga sempre piasso disegnar, co iero picia, e sopratuto a man libera. Fin che iero ale elementari che la maestra ne fazeva copiar pupoli del libro, i fiori foie e frutti del vero mi iero felice! po xe rivade le media, ogni anno un insegnante diferente... fin che xe stado de far ancora fiori e frutti anche a acquerel, iero ancora felice e ciapavo voti discreti.. ma po xe rivado principalmente el disegno che no oso ciamar tecnico, ma geometrico... che disgrazia! mace de tus, busi col compasso sula carta che po passando el tus fazeva macia, tiralinee che molava tus sul squadreto... la costruzion del pentagono cola spiegazion Se fa cussì perchè se fa cussì, imparè a memoria... ben bon perchè gavevo boni voti nel resto un sei e a volte un sete i me dava in pagela per no rovinarmela, ma per mi xe el disegno tecnico che chi che no ga abilità e precision manual xe poco de far.. come lavorar a maia e far maie regolari o co me cascava un punto... finide le medie, go vardado e go visto che Ginasio e liceo classico no ga disegno.. un motivo in più che lo go scelto..
insoma per mi ocori ancora più don de natura per fra un zerto disegno tecnico. Spero che adesso coi programmi col computer, el CAD, no sia tanto dificile più...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Ciancele
notabile
notabile
Messaggi: 4757
Iscritto il: gio 28 lug 2011, 22:30

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da Ciancele »

Baba Triestina un bongiorno. Forsi te ga ragion col disegno. Ma el disegno, sia giometrico che tecnico, ga bisogno de spiegazioni. A furia de far se impara tuto. Anca a far tondi col bicer. El problema xe, par esempio, la giometria più che el disegno giometrico. Mi devo disegnar un triangolo, ma se el professor no me spiega come che se fa no rivarò mai a far un triangolo. Ma sia nela giometria che nel disegno tecnico, proiezioni ortogonali (Volta) e proiezioni assonometriche (Oberdan), se el mato no spiega ben come che se fa no rivarò mai a far. E po vien un’altra roba. Chi non ha capito alzi la mano. Mi la alzavo e el mato cominciava: Asino, deficiente, come puoi non capire cose così semplici. De quela volta capivo tuto al volo.


Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

mi capivo, ma no rivavo a far. Vegniva mace, storto... le proiezioni che te me disi le fazevimo in terza media.
Quel che te me disi iera per mi in fisica, fin ala fin del liceo. Zercavo de capir e po scoprivo che no iera de "capir". Che le robe nassi cussì e po bon.. e co go capido sta roba, sempre boni voti de fisica..
Te sa che forsi gaveria problemi adesso a far tondi col bicer? tegnirlo fermo, la matita proprio rente...

ma quele robe i le spiegava tipo rizeta de cusina: te fa cussì, po cussì... te ga mai dito No capisso la rizeta del risotto..??? ;--D


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8735
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto: La go fata de novo longa. Podevo anca condensar in do parole: Tuto il mondo è paese.
Anche a mi me ga lasà perplesso come che i insegna le lingue straniere ogi.

Me par che ghe sia un presupposto sbaglià: xe vero che la "lingua madre" se la impara sentindo ciacolar la gente in quela lingua senza pasar prima per le regole che riva dopo, e che in sto steso modo, chi che se podeva permeter la balia straniera, imparava anche una seconda lingua, ma una roba xe sentir tambascar in quela lingua per 15 ore al giorno e 30 giorni al mese, e un'altra xe sentirla per tre o cinque ore sole ala settimana.

Comunque, se te pol consolar, anche la matematica, come che la go imparada mi (e anche ti) e come che la go insegnada per tanti anni, i me ga dito che la xe tuta sbagliada (e i ultimi anni go cambià un poco metodo): xe sbaglià cominciar coi postulati e poi andar avanti a sviluppar le robe. I disi che se devi far tuto inventandose problemi e che el metodo derivà dai francesi che gavemo seguì noi ga fato solo che danni.

E con sto senso de colpa ... te saludo ;-)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
sono piccolo ma crescero
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 8735
Iscritto il: ven 11 mag 2007, 14:08
Località: Trieste

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da sono piccolo ma crescero »

Ciancele ha scritto:Baba Triestina un bongiorno. Forsi te ga ragion col disegno. Ma el disegno, sia giometrico che tecnico, ga bisogno de spiegazioni. A furia de far se impara tuto. Anca a far tondi col bicer. El problema xe, par esempio, la giometria più che el disegno giometrico. Mi devo disegnar un triangolo, ma se el professor no me spiega come che se fa no rivarò mai a far un triangolo. Ma sia nela giometria che nel disegno tecnico, proiezioni ortogonali (Volta) e proiezioni assonometriche (Oberdan), se el mato no spiega ben come che se fa no rivarò mai a far. E po vien un’altra roba. Chi non ha capito alzi la mano. Mi la alzavo e el mato cominciava: Asino, deficiente, come puoi non capire cose così semplici. De quela volta capivo tuto al volo.
Anche su questo son bastanza d'acordo con Ciancele.

Quando go fato mi el disegno geometrico, le assonometrie, la teoria dele ombre, la prospettiva, no me son reso conto. Ma vardando trenta anni dopo mio fio che fazeva le stese robe, me son reso conto che le ga drio tanta logica e che se te sa pensar te fa giusto; se no te pensi, te capeli.

(P.S. mio fio fazeva giusto, el ga ciapà de mi; anche per el disegno a mano libera, però, el ga ciapà... del papà...)


Allora s’accorse che le parole fanno un effetto in bocca, e un altro negli orecchi; e prese un po’ più d’abitudine d’ascoltar di dentro le sue, prima di proferirle. (A. Manzoni, I promessi sposi, cap. XXXVIII)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

sono piccolo ma crescero ha scritto:
Comunque, se te pol consolar, anche la matematica, come che la go imparada mi (e anche ti) e come che la go insegnada per tanti anni, i me ga dito che la xe tuta sbagliada (e i ultimi anni go cambià un poco metodo): xe sbaglià cominciar coi postulati e poi andar avanti a sviluppar le robe. I disi che se devi far tuto inventandose problemi e che el metodo derivà dai francesi che gavemo seguì noi ga fato solo che danni.
veramente... partir dei postulati e andar avanti no xe un'invenzion dei francesi ma de un zerto sior Euclide che po ga sistemado la matematica grega. De cui xe nata tuta la matematica e che per mi servi ancora per spiegar la logica moderna. Po i francesi gaveva butado una moda ma de algebrizar tuto, roba che nele scole italiane quasi no xe rivada. E xe deventado de moda el problem solving al inglese.
Ve go postado le problema dela patata? se lo trovo ve lo riporto, xe una ciolta per.. i fondelli dele tendenze del insegnamento dela matematica.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

Lo go trovado in version aggiornada
http://utenti.quipo.it/base5/latocomi/patate.htm e el xe cussì cocolo che ve lo riporto tuto:

Il problema delle patate

rivisto e aggiornato da Gianfranco Bo

Siamo nell'anno X (con X = 1950, 1960, 1970, 1980, 1990, 2000, 2010, 2012, ...) e la scuola italiana sta andando incontro ad una grande rivoluzione.
In questo articolo mi propongo di illustrare il processo di continuo rinnovamento dell'istruzione ripercorrendo l'evoluzione di un problema-chiave nell'ultimo mezzo secolo: il problema delle patate.
Didattica degli anni '50

Un contadino vende un sacco di patate per 5000 lire. I suoi costi di produzione ammontano a 4/5 del prezzo di vendita. Quanto guadagna?
Didattica degli anni '60

Un contadino vende un sacco di patate per 5000 lire. I suoi costi di produzione ammontano a 4/5 del prezzo di vendita, cioè a 4000 lire. Quanto guadagna?
Corsi sperimentali per adulti (150 ore), anni '70

Un lurido latifondista si arricchisce di 1000 lire speculando su un sacco di patate.
Analizza il testo precedente e dì che cosa ne pensi di questo indegno metodo per guadagnarsi da vivere.
Didattica col metodo dell'insiemistica anni '70

Un agricoltore scambia un insieme P di patate con un insieme S di soldi.
La cardinalità dell'insieme S è uguale a 5000 e ciascun elemento di S vale 1 lira.
Disegna sul quaderno 5000 pallini che rappresentano l'insieme S.
L'insieme dei costi di produzione F, è un sottoisieme di S. La differenza fra le loro cardinalità è 1000.
Rappresenta F come sottoinsieme di S e rispondi alla seguente domanda: qual è la cardinalità dell'insieme G del guadagno?
Colora di rosso gli elementi di G.
Didattica anti insiemistica anni '80

Un agricoltore vende un sacco di patate per 5000 lire. I suoi costi di produzione ammontano a 4000 lire e il suo guadagno a 1000 lire.
Sottolinea la parola "patate" e il numero "1000" e discuti sull'argomento con il tuo compagno di banco.
Didattica per adulti anni '80

Per la nostra sopravvivenza nella prossima settimana necessitiamo di un sacco di patate del valore di 5000 lire.
Investiga. Conclusioni.
Socializza i tuoi risultati con il gruppo dei corsisti e preparate un documento in cui date risposte chiare, concise e ragionate sui seguenti argomenti:
a) le patate;
b) la frittata di patate;
c) la sopravvivenza.
Il computer comincia a diffondersi nelle aule scolastiche, anni '80

Un coltivatore diretto vende un sacco di patate per 5000 lire. I suoi costi di produzione ammontano all'80% del prezzo di vendita.
Manda in esecuzione il programma in BASIC, "patata.bas" e utilizzalo per determinare il guadagno del coltivatore diretto.
Scrivi un breve saggio analizzando come questo problema è connesso con il mondo reale dell'economia.
Didattica europea, anni '90

Un coltivatore diretto vende un sacco di patate per 2,58 Euro.
I suoi costi di produzione ammontano a 4/5 del prezzo di vendita, cioè a 2,07 Euro. Quanto guadagna?
Didattica finanziata dai progetti 1a e 1b (aule informatiche e multimediali), tardi anni '90

Un operatore agroturistico produce e vende un sacco di patate. Quanto guadagna?
Per rispondere alla domanda l'allievo dovrà collegarsi ad internet e ricercare i dati con un motore di ricerca a sua scelta.
L'allievo potrà inoltre utilizzare il foglio elettronico.
Non è consentito:
a) modificare le impostazioni del desktop di Windows;
b) usare il software denominato "Collegamento a calcolatrice";
c) comunicare con i compagni tramite la rete locale;
d) usare il telefonino, inviare e-mail o fax tramite modem, per acquisire dati direttamente dagli operatori agroturistici locali;
e) entrare in chat;
f) visionare siti pornografici senza farsene accorgere dall'insegnante;
Didattica della formazione apprendisti '98

Prova di attestazione delle competenze. Tempo concesso: 45 secondi.
Il candidato immagini di operare in un esercizio in qualità di addetto alla vendita di sacchi di patate.
Ad un certo punto entra un cliente che chiede: "Buongiorno. Mi dà quel sacco di patate, per favore?" e punta l'indice su un sacco di patate posto su uno scaffale a 2,00 metri di altezza.
In relazione alla situazione presentata, il candidato risponda alle seguenti domande.
Obiettivo 1: Capire ed interpretare i gusti del cliente.
Che cosa desidera veramente il cliente in oggetto? Per rispondere a questa domanda il candidato decodifichi sia i messaggi verbali che quelli non verbali consci e inconsci emessi dal cliente.
Obiettivo 2: Legge 626 (sicurezza).
Il muletto della ditta è privo di airbag laterali, freni ABS e aria condizionata: può essere considerato a norma e di conseguenza utilizzato per prelevare il sacco di patate?
Obiettivo 3: Economia e organizzazione aziendale.
Il sacco di patate in oggetto costa all'azienda 2,07 Euro e viene venduto ad un prezzo di 2,58 Euro. A quanto ammonta il guadagno?
Obiettivo 4: Contrattualistica.
Il 15 agosto è una festività nazionale?
Nuovo curricolo di matematica 2001

I nuovi curricoli della scuola di base danno una grande importanza alla capacità di risolvere e porre problemi. Purtroppo non è ancora chiaro quali saranno i problemi che gli alunni dovranno risolvere e porre.
Perciò mi sembra corretto presentare le tre ipotesi oggi più accreditate.
Ipotesi 1. Educazione orientata al profitto e alla competizione

Un imprenditore, per ottimizzare la sua azienda agricola, licenzia il 20% dei suoi dipendenti. In tal modo riesce produrre un sacco di patate con una spesa di 2,07 Euro e a venderlo ad un prezzo di 2,58 Euro.
Quanto guadagna?
Ipotesi 2. Formazione permanente lungo tutto l'arco della vita

Un venditore di patate ingiustamente licenziato, con quattro figli da mantenere e un ridicolo assegno alimentare dalla sua ex-moglie, si rivolge ai sindacati, ai giornali, alla TV, al TAR e alla fine ottiene di convertire la mobilità esterna in mobilità interna. Frequenta anche un corso di informatica della durata di 12 ore.
Viene dunque riassunto come programmatore HTML, JAVA e C++ per progettare e realizzare il sito e-commerce dell'azienda.
Tenendo conto che un sacco di patate costa 2,07 Euro e viene venduto ad un prezzo di 2,58 Euro, si chiede: è stata una buona mossa per l'azienda?
Ipotesi 3. Scuola delle tre I (Impresa, Inglese, Internet)

A mashed potatoes factory spends 2.07 dollars to transform one potato into one sack of purée. After, the factory sells the sack of purée at a price of 2.58 dollars.
How much is the profit on the sale?
Please correct the erors and solve the problem.
You must use Excel for the computation and Power Point for the presentation of the results. After you will publish your work in the web site of the school.
La storia che vi ho raccontato non è solo italiana, né europea: è internazionale.
New Economy

Un coltivatore diretto vuole vendere sacchi di patate attraverso un sito internet. Nella pagina http://www.patateonline.biz/comperalepiùbelle.asp il negoziante fissa il prezzo di 2.58 Euro al sacco perché il suo confinante lo ha già fatto per 2.59 Euro.
Considerando che:
a) la realizzazione del sito è costata 5 000,00 Euro,
b) l'importo annuo del canone del dominio .biz si aggira sui 200 Euro,
c) la pubblicità sui motori di ricerca è costata 500,00 Euro
d) per gestire gli ordini ha dovuto assumere part time una segretaria (4 ore al mattino)
e) ha dovuto acquistare computer, stampante, scanner, ADSL, AntiVirus (2500 Euro)
f) ha dovuto mettere a norma il magazzino in base alla legge 626 e alle norme della ASL di competenza (12000,00 Euro)
g) ha dovuto seguire numerose lezioni private per conoscere e usare un noto foglio elettronico (250,00 Euro)
h) non intrattiene più buoni rapporti con il vicino
si chiede di stimare gli oneri per l'assunzione di un avvocato circa la difesa in tribunale per l'accusa di vendita col proprio furgone di sacchi di patate ai bordi delle strade.
(grazie a Franco Cocca - 13 maggio 2003)
Sei entrato in un discount per acquistare 5 kg di patate. Trovi:
sacco in rete da 5 kg provenienza Egitto, E 2,50;
sacco in rete da 2,5 kg provenienza Italia confezionato da una coop soc. laziale, E 1,70;
sacco in rete da 2,5 kg prodotte e confezionate in Emilia-Romagna con garanzia di presenza di sali minerali, E 1,90;
patate non confezionate provenienza locale, E 1 al kg.
A) Descrivi il tuo agire inserendolo negli spazi sottostanti come momenti di una procedura o azioni di una check list.
B) Spiega in non più di 20 righe le motivazioni etiche che hanno determinato la tua scelta e le conseguenze sociali e sanitarie del tuo comportamento.
(grazie a Paola - 15 maggio 2005)

Classi 2.0 - 2012

Il professore di matematica entra in classe e attiva il suo tablet collegato alla rete wireless della scuola. Dopo qualche minuto è in grado di compilare il registro e trasferire i dati in una cloud, con semplici ripetitive e ossessive finger gestures sul touch-screen.
Nel frattempo l'alunno incaricato tira giù le tapparelle e accende la LIM (Lavagna Interattiva Multimediale - 800x600) grazie alla quale si può fare l'esperienza dell'augmented reality inserita in un learning-object.
Tutti i 30 alunni accendono i loro tablet e si preparano ad aprire l'e-book di e-matematica o a prendere appunti strofinando il loro dito indice (e a volte anche il pollice) sul touch-screen. Se teniamo conto che ci sono anche 30 smarthphone accesi nelle tasche degli alunni, il livello delle onde elettromagnetiche a radio frequenza è decisamente alto. Ma nessuno se ne accorge.
Il professore gesticola sullo schermo della LIM ed ecco che appare una enorme patata, una patata aumentata che sembra in 3D e ruota per tutti i versi seguendo alcune body gestures del professore stesso. Volendo, si può anche sbucciare, tagliare a fettine e friggere, virtualmente. Questo si chiama wow-effect.
Poi il professore shrinka la patata, la dragga lateralmente e la droppa in un angolo della LIM
Finalmente inizia a scrivere, usando il suo dito indice invece del gesso1.
Ecco ciò che compare sulla LIM.
Immagine
Il professore, sempre gesticolando sulla LIM, invia il testo, sotto forma di immagine gif - 400x190, per e-mail agli alunni, che lo scaricano sui loro tablet e iniziano a risolverlo. Ma questa è la cosa meno importante.
---------
Note.
1gesso, è l'unica parola straniera usata in questo articolo. Il gesso era un bastoncino bianco di solfato di calcio diidrato, o anche carbonato di calcio, che serviva per scrivere su lastre nere di ardesia chiamate lavagne. Le scritte si potevano cancellare perfettamente con speciali rotoli di panno. La lavagna quindi era una memoria di massa riscrivibile milioni di volte. Praticamente gratis.


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

Tante robe voleria dir dele scole. anche de quel che no se vedi tanto. E me riferisso a una decina de anni fa, fin che ghe iero, per ui no so se xe ancora preciso, ma la tendenza me par quela.
Comincio con una question: cossa se insegna e cossa se ga de insegnar.
Napoleon no gaveva dubi, lu diseva Mi so esattamente in ogni momento cossa che i sta insegnando in ogni scola de francia, modello napoleonico, del alto, obligaotrio. tuti preciso.
Ghe xe i programmi ministeriali. Se li pol veder su internet, comprar i libretti, e sa sa cossa che se dovessi insegnar. No come. come insegnar xe una roba lassada liberissima al singolo insegnante ( o quasi..) e quel diria che xe el bel, perchè ognidun pol sceglier el proprio modo de presentar, insoma xe una roba creativa.. ghe xe una sorta d e libertà nel insegnamento per cui no xe imposto del alto alcun metodo..
però andè a legerve i programmi ministeriali dei ultimi anni.. almeno mi parlo dela mia materia. Tuto xe dentro, o quasi. A voler farli ben, i muli te vegnissi fora quasi come de un biennio universitario. Ovio che te ga de adattarli a quel che te trovi. Mai trovado un preside o Dirigente come che i ghe disi adesso che domandassi Ma la ga svolto ben tuto el programma? mai, mi... lori ghe interessa se te ga fato un numero suficiente de interogazioni e compiti, se no te ga dado trope insufficienze, per evitar ricorsi o grane... insoma se te ga aplicado ben le norme..
le norme??? eco qua... un se prepara per andar a insegnar, se spera che el conossi la materia, i ghe fa una testa cussì cole questioni sociopsicopedagogiche che i poveri pici etc etc... ma praticamente gnente sula normativa. la passa de bocca in bocca per tradizion orale (mai senza due insegnanti presenti ai esami, mai scritte amatita sul registro, mai crittografie- i famosi + e -....) in realtà esisti un caterva de norme , in parte ancora codificade in un famoso regio decreto de epoca fascista mai abrogado. I ga tentado tante volte de far un testo unico, ma no i ghe xe mai rivadi. Ognia nno riva circolari minsiteriali ( ma i esperti disi che le circolari no xe cogenti ossia obbligatorie, ma solo indicative) decreti, etc, esisti siti e libri de sta roba.. chi che vol se informa e i altro de solito se senti dir, giusto o meno, dei capi "Lei non può", o "Lei deve..." e de solito i se fida... mi a volte in base alla normativa go anche contestado qualcheduna de ste imposizioni..
ben bon stavo divagando... col tempo i ga dito che sì la libertà de insegnamento ma che dovemo coordinarse e cussì i insegnati de una materia devi coordinar i propri insegnamenti e zo relazioni per una trattazion un poco omogenea.
Ma po... i programmi come digo xe sssai ampi e un poco fluidi e le scole cole nove mode liberiste-economiciste- etc dovessi diventar conocrenziali: insoma Iscriveve ala mia scola che xe ma meo! eh deventa mercato anche quel.. e alora ogni scola ogni anno devi scriver e publicar ( zerchelo, po) una sorta de manifesto ( che apunto elabora i professori) che una volta se ciamava PEI o POF ( Piano educativo d'Istituto, Piano dell'offerta formativa) adesso no so se xe ancora e come che se ciami e che imagino che nissun legi ma ocori un bel poco de tempo per scriver e aprovar e de carta de stampar... geh dovessi eser tuto dela scola, come che la xe, cossa la insegna.. per far veder che la xe concorenzial cole altre...
per adesso me fermoqua ma xe ancora altro e anche su questo xe de specificar.
Domanda: de quei de voi che ga fioi o nipoti a scola, quanti ga letto o visto sto documento?
Nei siti dele scole online se lo pol leger? eco qua, xe ancora el pof dela mia ex scola http://www.davincicarli.gov.it/scuola/pof.php 147 pagine...
ve copio el principio:
Il Piano dell’Offerta Formativa (P.O.F.) è il documento col quale l’Istituto formalizza,
pubblicizza e persegue continuativamente la sua azione didattica, educativa e sociale.
Tale documento viene elaborato dal Collegio dei Docenti, nell'ambito della sua autonomia,
tenendo conto degli indirizzi generali ed educativi stabiliti a livello nazionale e delle esigenze
del contesto culturale, sociale ed economico della realtà locale; successivamente il Piano
dell'Offerta Formativa viene adottato dal Consiglio d'Istituto e reso pubblico.
Con tale documento la scuola:
 stabilisce con l’utenza un patto formativo che la impegna con il territorio e le sue
istituzioni tutte, ricercando anche percorsi formativi integrati nella comunità europea e/o
mondiale, oltre che in campo provinciale, regionale e nazionale;
 attua la piena autonomia scolastica. Il Piano, infatti, è un documento flessibile, soggetto a
continui mutamenti e perfezionamenti su proposte e sollecitazioni di tutti i soggetti
coinvolti. Istituzioni, personale, genitori ed alunni sono, nell’ambito delle rispettive
competenze, protagonisti e responsabili della sua attuazione attraverso una gestione
partecipata della scuola;
 per suo tramite, dichiara la propria volontà di confronto con agenzie formative ed
associazioni di categoria presenti sul territorio, creando e realizzando un sistema di
formazione integrata previsto dalle future normative e comprendente anche percorsi di specializzazione post-diploma


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

un dei problemi dela situazion atual xe che bisogna far incontra due tendenze: la scola uniforme, che dà titolo con valor legale, con la scola autonoma che fa quel che vol. Un punto fisso xe el esame de stato final, ch euna volte i ghe diseva matura. La matura tradizional xe ormai finida de ani anorum , e i problemi sta nel trovar come valutar un certificato che xe preciso per tutti con le singole scole un tantin libere, per esempio come sceglier i temi? sicuri che tute le scole ga trattado i argomenti del tema? e po i ga inventado apunto per questo al terza prova, che vien fatta sul momento sula base de quel che ga fato la scola, che xe el documento del 15 maggio che un mese prima dele fin dela scola se devi dir cossa che se ga fato nel ultimo anno in modo che la commission possi preparar una prova aposta. Copio un toco de una scola online:

"1. I consigli di classe dell'ultimo anno di corso elaborano, entro il 15 maggio, per la commissione
d'esame, un apposito documento relativo all'azione educativa e didattica realizzata nell'ultimo anno
di corso.
2. Tale documento indica i contenuti, i metodi, i mezzi, gli spazi e i tempi del percorso formativo, i
criteri, gli strumenti di valutazione adottati, gli obiettivi raggiunti, nonché ogni altro elemento che i
consigli di classe ritengano significativo ai fini dello svolgimento degli esami.
3. (omissis)
4. (omissis)
5. Al documento stesso possono essere allegati eventuali atti relativi alle prove effettuate e alle
iniziative realizzate durante l'anno in preparazione dell'esame di Stato, nonché alla partecipazione
attiva e responsabile degli alunni ai sensi del Regolamento recante le norme dello Statuto delle
studentesse e degli studenti emanato con DPR n.249 del 24/6/98, modificato dal DPR 21-11-
2007,n.235.
6. Prima della elaborazione del testo definitivo del documento, i consigli di classe possono
consultare, per eventuali proposte e osservazioni, la componente studentesca e quella dei genitori.
7. Il documento è immediatamente affisso all'albo dell'istituto e consegnato in copia a ciascun
candidato. Chiunque ne abbia interesse può estrarne copia.
"
insoma, ancora carte su carte...

Xe citado anche el Statuto delle Studentesse e dei Studenti che ga girado in diverse varianti, adesso lo legio con questo titolo, a suo tempo iera el Statuto dei diritti dei studenti e dei doveri se parlava meno... devo gaver salvado un poche de copie dele diferenti proposte...

http://it.wikipedia.org/wiki/Statuto_de ... i_studenti


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

Adesso se parla de suplenze e de precari..
tute ste considerazioni oviamente le xe mie personali,d e quel che go visto e vissudo in tanti anic he ghe go lavorado, latri pol gaver visto robe diferenti o gaverle viste con altri oci...


i suplenti.. dal punto de vista dei alunni..

la scola in general xe fatta in modo che el insegnamento xe fato de un insegnante per ogni materia, no de un cambio per cui ogi insegna un domani el altro.. almeno per un anno scolastico. El che comporta che se el prf de una materia no pol esser presente ( perchè el xe malà, perchè el xe a corsi de agiornamento, ai mii tempi perchè el iera in commission de concorsi).. o quel che volè ( iera anche el distacco sindacal..) al suo posto va un altro dela medesima materia. Per poche ore no dovessi occorrer, ma intanto i muli ga perso alcune ore dela materia.
La preoccupazion prinicpal no xe questo, xe LA CLASSE SCOPERTA
Pici o grandi che i sia, per la scola anche se i xe magiorenni i xe tratai come minorenni, che xe po la magioranza e i devi esser sorvegliai a vista ( me vegneria de dir - come i prigionieri speciali..). Se nassi qualcossa co la classe xe scoperta, xe colpa dei responsabili. Che paga de persona. Quindi che i impari o no in quel momento, i ga de esser vigilai. Ghe xe la rete de insegnanti a disposizion, sopratutto nele prime ore per evitar. E se no.. ghe competi al bidelli,c he se ciama ATA ossia fa parte dle ersonale amministrativo, tecnico, ausiliario: lori xe i ausiliari e i loro compiti xe multiformi) .
Esperienza: me sveio con febbron a 39...ale 7 e mezza de matina ciamo la scola : No posso vegnir, go la febbre, no so cossa che go e go ciamado el dotor ( no vado in ospedal, magari xe una semplice influenza..) risposta: Per quanto la sarà malada? me raccomando la me porti subito la domanda de congedo! :-D per fortuna gavevo chi che me l a portava, forsi adesso se pol far via internet..

ben bon , se xe un numero più alto de giorni se ciama o ciamava un suplente.. che fazeva lezion dela materia. Come che la muleria ciapava sul serio i suplenti.. mah.. dipendeva anche dela persona e anche spesso del raporto fra el titolare e el suplente...
col tempo i ga ridotto sempre d e più le giornate dade in suplenza, mi in tanti anni de insegnamento go avuto solo una volta una supplente, co son andada 15 giorni a corsi de aggiornamento ministeriali e no volevo che i mii muli resti tanto tempo senza far l a mia materia.
Se no xe suplente... se ciama el primo professor che se trova libero e se ghe fa sorvegliar la classe... indiferente la materia, che po dificile che el possi meterse a far lezion de una roba che insegna un altro...
se l'assenza del titolar s e prolunga, ocorri un che fazzi lezion al suo posto, e anni fa i gaveva creado a sta roba "Quando è stato introdotto nella scuola l’organico funzionale? Le prime disposizioni normative che incominciano a parlare di organico funzionale sono:
Legge 662/96 art.1 comma 72; Legge 59/97 art. 21 D.P.R. 233/98, D.P.R. 251/98, D.M. 71/99"
Za quasi venti anni fa "72. I provveditori agli studi, sulla base dell'organico complessivo fissato al comma 71, determinano l'organico funzionale di ciascun circolo didattico in relazione al numero degli alunni, alla consistenza delle classi, al sostegno necessario per l'integrazione degli alunni portatori di handicap, alla distribuzione delle scuole sul territorio e alle relative situazioni socio-ambientali, nonche' alla diffusione dell'insegnamento della lingua straniera e alle esigenze di scolarizzazione a tempo pieno espresse dall'utenza. E' garantita la continuita' del sostegno per gli alunni portatori di handicap. Le modalita' saranno definite previa contrattazione decentrata, ove prevista. Gli organi competenti, sulla base dei principi generali di cui all'articolo 128 del testo unico approvato con decreto legislativo 16 aprile 1994, n. 297, deliberano, nel limite delle risorse professionali disponibili, su tutte le esigenze inerenti l'organizzazione dell'attivita' didattica, ivi compresi l'insegnamento della lingua straniera, il tempo pieno e, quando sia necessario, la sostituzione dei docenti assenti per periodi non superiori a cinque giorni nell'ambito dello stesso plesso scolastico. E' abrogato il comma 5 dell'articolo 131 del testo unico approvato con decreto legislativo 16 aprile 1994, n. 297."

ecco, cossa se intendi per la sostituzion? ocori che el sostituto sia dela stessa materia? miga facile.. el importante xe che i sia tegnui de ocio. Nel dubbio, i ga creado l'espression tempo-scuola come diritto dei studenti: i ga dirito tuti al medesimo tempo scuola, insomma cossa che i fa no xe tanto importante, xe importante che i staghi a scuola el medesimo tempo... e che i li tegni boni e che le famiglia no gabi de sorvegliarli, che no sempre xe disponibili i nonni.. visto che i genitori se solito lavora.

insoma, se se gaveva prof disponibili za pronti a scola, perchè ciamar suplenti? adesso sta roba i la sbandiera come gran novità...
per adesso me fermo qua... ma xe altro de dir..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

i suplenti del punto de vista dei insegnanti..
diria che no sia insegnante che no gabi cominciado con suplenze.
D'altronde xe anche una forma de tirocinio, de veder se el lavor te piasi.. una sorta de stage , come .
Perchè la formazion dei insegnanti passa atraverso tanti passaggi:
1 la preparazion cultural. Adesso ghe vol la laurea per tuti, una volta no ocoreva, dei maestri elementari ( col diploma magistral abilitante) a tante materie tecniche ( indimenticabili le lezioni sgrammaticade dela mia prof de economia domestica!). In effetti ghe iera i prof e i dott prof.. che al contrario del universitài prof iera meno titolai dei dott. Insoma, te ga de conosser la materia che te devi insegnar
2 la preparazion didattica. E zo corsi de psicopedagogia..
3 el tirocinio in classe
4 adesso no basta la laurea, ocorri i corsi postlaurea..

e po spetar che un posto s e liberi... e no basta, perchè i te lo dà ma te pol restar precario istesso. I ga la preparazion, i ga el posto.. ma ocorri l'assunzion che una volta se ciamava in ruolo ma adesso xe a tempo indeterminato. la certezza dle posto, insomma, che sempre meno xe una certezza...


anche el sistema del reclutamento ga cabiado assai.. dipendendo dela situazion del momento

E el tuto xe anche ligado al numero dele classi...


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco 50
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 70
Iscritto il: ven 28 set 2012, 14:12

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da Franco 50 »

In una scola dela ns cità i fioi dela prima elementare gaverà, non più una unica maestra che li porta fino ala quinta, ma tanti maestri/e che i se cambierà ogni ora come nele medie. Questo no xe fato per suplenza, 'ndarà vanti cusì...
Qualunque sia la causa, pochi maestri o tropi, boni o no boni, per questioni sindacali o tai del governo, chi che paga xe i fioi, specie quei de prima.
Me dirè: sucedi de pezo...
Franco50


Avatar utente
Nona Picia
cavalier del forum
cavalier del forum
Messaggi: 10983
Iscritto il: ven 20 gen 2006, 15:08
Località: Trieste - Rozzol

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da Nona Picia »

Ma con le ultime regole no i doveva aver una maestra unica? O me son persa qualcossa, visto che le mie nipoti oramai le va ale superiori?


Ciao ciao
Trova un minuto per pensare, trova un minuto per pregare,
trova un minuto per ridere.
"MADRE TERESA"

"La Mama l’è talmen un tesor de valur che l’ha vorüda anche Noster Signur" .....
Avatar utente
babatriestina
senator
senator
Messaggi: 41501
Iscritto il: dom 25 dic 2005, 19:29
Località: Trieste, Borgo Teresiano

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da babatriestina »

sule elementari no go esperienza diretta, ma xe anni che sento parlar de tanti maestri...

qua xe un discorso che pol esser visto in tanti modi, per esempio: se i fioi ghe capita una maestra ( i maestri no so se esisti ancora o xe una assai picia minoranza) unica brava, va ben, ma se la xe sbrisa? eco, mi go sempre sentido parlar dela continuità didattica, ma a volte con qualche professor che me go trovado ale medie o al liceo gavessi assai gradido un cambiamento! mentre per altri me li gavessi tegnui cari per tanti anni..
eco, ale elementari se disi che in fondo quel che se ghe devi insegnar no xe po tanto complicato e che quindi un solo insegnante pol far tuto lu.. però po no steve lamentar che se no i sa ben el inglese xe perchè no i gaveva el insegnante de lingua straniera de madrelingua...

come che la scola procedi e che se va avanti, la materie diventa più aprofondide e ghe xe meno bisogno dela "mama per tuti" e del insegnante tutologo e ocori de più insegnanti specializzai nele materie.
Come i li scegli? dando per scontado che ormai i sia laureai, comunque ghe xe dele tabelle che fissa la compatibilità fra titoli de studio e le cosiddette "classi di concorso" che xe gruppi de materie che un va a insegnar, le letterarie, le scientifiche, le giuridiche, le tecniche, le lingue... i ga zercado una certa compatibilità, ma no xe cussì ovio come che par... la geografia.. fra le materie letterarie o le scienze? e l'accoppiada diritto economia? facoltà de legge e facoltà de economia e commercio... perchè i le accoppia? perchè no xe possibile un insegnante per ogni materia, in ogni classe saria troppi e se zerca che ghe ne sia un pochi che insegni più materie. Un esempio classico el ginasio che gaveva el stesso insegnante che insegnava italian, latin, grego, storia, geografia.

insoma, no xe propio matematico che un insegnante che insegni un certo gruppo de materie le conossi aprofondide tute. Se i xe bravetti, se i se ga laureado, se oltre che insegnar i sa studiar, in poco tempo i ariva a farse una cultura decente anche nel resto.. se i xe lavativi i insegnerà bene qualcossa e meno ben qualcossa de altro..


"mi credo che i scrivi sta roba per insempiar la gente" ( La Cittadella)
Franco 50
vilegiante
vilegiante
Messaggi: 70
Iscritto il: ven 28 set 2012, 14:12

Re: Provemo a parlar de scola

Messaggio da Franco 50 »

La causa de questa decision xe "problemi grossi tra insegnanti". Gavemo savù questo in anticipo per vie traverse, ma tra pochi giorni, quando comincerà la scola, salterà fora tuto. Le conseguenze le paga i fioi più pici che ga bisogno de una guida, una sola e che funzioni ben...E anca i genitori gavarà conseguenze perchè i fioi porta i problemi a casa... :oops:
Franco 50


Torna a “El salotin”